• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ibland snubblar man på objekt man inte kan låta bli att klicka hem av nyfikenhet. En Uzi W-799 för 230 spänn inkl frakt landade i brevlådan i går. 8 dagar med USPS First Class. Man kanske inte kan påstå att den är vacker, men mycket lätt och faktiskt behaglig att bära. Nu ska man bara ställa om till 24-timmarsvisning...
Klockan är mattsvart av metall (gun metal) med rem av gummi. Positioneringen av timme, minut och sekund känns lite
2016-06-30 09.58.27.jpg
2016-06-29 10.48.53.jpg
2016-06-29 10.49.43.jpg
2016-06-29 10.50.07.jpg
2016-06-29 21.26.05.jpg
2016-06-29 21.25.42.jpg
ovan. Tidtagning och alarm. Glaset skyddas av utskjutande detaljer. Den skall vara vatentät (3 ATM). Huruvida klockan faktiskt används militärt vet jag inte.
Oj, börjar det pipa om den när man är 30 meter från hemmet? ;) As ballt med udda fåglar:D
 
Både batteri och strömkabel? Och hur är ljudnivån? Och priset om du minns/vill dela med dig?
Ej batteri utan enbart strömkabel till min. Ljudnivån är inte att tala om. Då jag stått nära för att lyssna hör jag knappt någonting. Nu står den 2 meter ifrån min huvudkudde, försöker jag lyssna därifrån uppfattas inget ljud alls. Priset vet jag inte, då det var en gåva. Däremot är det säkert enkelt att ta reda på vid en googling!
Märket är som sagt Boxy och serien heter Castle.
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Eftersom jag är totalt värdelös på att fatta mig kort så skrev jag om hela inlägget, för annars så hade ingen orkat läsa. :eek:

Edit: Blev ju knappast mindre text nu inser jag.. Nåväl!

Oavsett intresse så brukar det finns det en helig graal, något man eftersträvat bra länge. Tror inte att jag är unik när jag säger att det finns mycket som lockar och mycket som man vill testa på. Men det är en modell, en referens, som alltid har jagat mig i bakhuvudet.

Så när jag då blev tillfrågad om jag var intresserad av exakt den klocka jag har dregglat över i cirka ett års tid, ja, då var det inte mycket att tveka på. Typ som att äntligen få till det med den där tjejen i skolan som man kikade lite extra efter i korridorerna. Oslagbart med andra ord!

Passande nog så lyckades jag bryta mig för 4-5 veckor sedan. Paketet hade ju anlänt men några större utsvävningar med kryckorna hade jag inte gjort sedan olyckan. Äh, kunde inte vänta helt enkelt, det är ju skruvat både här och där så det kommer ingenstans!
image.jpeg


Hmm, kanske dumt att försöka chansa..
image.jpeg


Hämta paket, hem igen, och sällan har jag väl varit så här ivrig!
image.jpeg

Nu var det nära.. Tyngden var fantastisk. Men tänk om jag faktiskt skulle resonera annorlunda nu med klockan framför mig? Jag som bara hade klämt på en liknande modell lite hastigt på en GTG i höstas.
image.jpeg


Men resonera annorlunda? Aldrig! :D Jag var helt stum av beundran! Så ruggigt bra och äntligen var den min!

Mina damer och herrar: Day Date 18078! DD i all ära verkligen, men just bark finishen tycker jag är fantastisk.
image.jpeg

image.jpeg


Benet då? Tja, det sitter kvar.. :rolleyes:

Tack för titten och stort tack till @Stomatologen för en smidig affär!

Nu blev jag bra avundsjuk, stort grattis till den! Och kan bara hålla med om att bark-finish verkligen är snyggt.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Eftersom jag är totalt värdelös på att fatta mig kort så skrev jag om hela inlägget, för annars så hade ingen orkat läsa. :eek:

Edit: Blev ju knappast mindre text nu inser jag.. Nåväl!

Oavsett intresse så brukar det finns det en helig graal, något man eftersträvat bra länge. Tror inte att jag är unik när jag säger att det finns mycket som lockar och mycket som man vill testa på. Men det är en modell, en referens, som alltid har jagat mig i bakhuvudet.

Så när jag då blev tillfrågad om jag var intresserad av exakt den klocka jag har dregglat över i cirka ett års tid, ja, då var det inte mycket att tveka på. Typ som att äntligen få till det med den där tjejen i skolan som man kikade lite extra efter i korridorerna. Oslagbart med andra ord!

Passande nog så lyckades jag bryta mig för 4-5 veckor sedan. Paketet hade ju anlänt men några större utsvävningar med kryckorna hade jag inte gjort sedan olyckan. Äh, kunde inte vänta helt enkelt, det är ju skruvat både här och där så det kommer ingenstans!
image.jpeg


Hmm, kanske dumt att försöka chansa..
image.jpeg


Hämta paket, hem igen, och sällan har jag väl varit så här ivrig!
image.jpeg

Nu var det nära.. Tyngden var fantastisk. Men tänk om jag faktiskt skulle resonera annorlunda nu med klockan framför mig? Jag som bara hade klämt på en liknande modell lite hastigt på en GTG i höstas.
image.jpeg


Men resonera annorlunda? Aldrig! :D Jag var helt stum av beundran! Så ruggigt bra och äntligen var den min!

Mina damer och herrar: Day Date 18078! DD i all ära verkligen, men just bark finishen tycker jag är fantastisk.
image.jpeg

image.jpeg


Benet då? Tja, det sitter kvar.. :rolleyes:

Tack för titten och stort tack till @Stomatologen för en smidig affär!

Oj det här hade jag missat. Stort grattis!! :D
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Maken ringde och frågade om han fick köpa en klocka till mig på väg hem. Självklart sa jag.
image.jpg

Men han kom hem med en sketen termos!
image.jpg

Men det var inte vilken termos som helst.
image.jpg

Den innehöll ju en klocka!
En galet fin sommarklocka!
image.jpg
image.jpg

Edit; var lite väl snabb på att få iväg inlägget innan bubblorna lämnade skumpan, men det är en Doxa sub 1200 T limited edition. Länken ska tydligen påminna mycketnom orginalet från förr. Ska nog ta reda på mer imorgon.
 
Senast ändrad:

laketwig

Patek
2-Faktor
Grattis! :) Jäklar va snygg! Hur känns den på?

Jotack, som en SMP i storlek ungefär (41mm) och anständig höjd. Dock inte samma gedigna tyngd i klocka eller länk. Länken saknar mikrojustering men kommer med en halvlänk. I mitt fall, ca 18cm runt handleden, plockade jag bort två hela och halvlänken för riktigt bra passform. Ska smälta intrycken en tid så får vi se om jag kan få till en riktig recension framöver. :snaphappy:
SS 2016-07-02 (blixt 4).jpg
 

tissoter

Audemars
Jotack, som en SMP i storlek ungefär (41mm) och anständig höjd. Dock inte samma gedigna tyngd i klocka eller länk. Länken saknar mikrojustering men kommer med en halvlänk. I mitt fall, ca 18cm runt handleden, plockade jag bort två hela och halvlänken för riktigt bra passform. Ska smälta intrycken en tid så får vi se om jag kan få till en riktig recension framöver. :snaphappy:
SS 2016-07-02 (blixt 4).jpg
Väntar med spänning på recension!
Den ser ut att vara väldigt slimmad på höjden i alla fall, vet du vad den väger?
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Maken ringde och frågade om han fick köpa en klocka till mig på väg hem. Självklart sa jag.
image.jpg

Men han kom hem med en sketen termos!
image.jpg

Men det var inte vilken termos som helst.
image.jpg

Den innehöll ju en klocka!
En galet fin sommarklocka!
image.jpg
image.jpg

Edit; var lite väl snabb på att få iväg inlägget innan bubblorna lämnade skumpan, men det är en Doxa sub 1200 T limited edition. Länken ska tydligen påminna mycketnom orginalet från förr. Ska nog ta reda på mer imorgon.
Underbar. En självklar glasstrutsvältare på beachen :)
 
Topp