• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Pooltråden

Onekligen en av de häftigaste poolmiljöer jag sett!

Du kanske har skrivit det innan, men har du använt en naturlig sänka i berget, eller har du sprängt?
Ja, långsidorna är naturligt berg men kortsidorna och en del av botten är gjutet av betong. Jag använde fiberförstärkt (glasfiber) betong för extra stark yta och sen är allt målat med epoxypoolfärg…..

Senast ändrad:
Status såhär i november. Hunnit med en del i år men hade en ambition om att även vara klar med poolhuset över teknikrummet samt pergolan. Dit har vi inte riktig hunnit än. Får se om jag får något ryck (tid över) någon helg eller om projektet får vila till våren!? Jaja, det är som det är. Jag är relativt nöjd ändå.
IMG_7842.jpeg

Status såhär i november. Hunnit med en del i år men hade en ambition om att även vara klar med poolhuset över teknikrummet samt pergolan. Dit har vi inte riktig hunnit än. Får se om jag får något ryck (tid över) någon helg eller om projektet får vila till våren!? Jaja, det är som det är. Jag är relativt nöjd ändå.
Du får ge en uppdatering. Är nyfiken 😉

Värmepumpen har gått väldigt långsamt upp mot varma grader denna säsong. Någon expert som kan utläsa något konstigt i denna bild:

Bilagor

• 52450DD8-F32D-4032-A3F6-935123514B1B.png
    52450DD8-F32D-4032-A3F6-935123514B1B.png
    49.3 KB · Visningar: 4
Smyger som sagt på så sakteliga med poolområdet. Stannade kvar på jobbet några eftermiddagar i veckan som var och nyttjade maskinparken. Och idag smällde jag upp väggarna. Passar bra och det blir som planerat tror jag. Imorrn ska jag förmodligen åka och köpa lite reglar till takbalkar och en dörr. Förhoppningvis kan jag posta ett färdigt resultat inom inte allt för lång tid

Bilagor

• IMG_9872.jpeg
    IMG_9872.jpeg
    656.1 KB · Visningar: 1
  • IMG_9879.jpeg
    IMG_9879.jpeg
    668.1 KB · Visningar: 1
  • IMG_9890.jpeg
    IMG_9890.jpeg
    948.7 KB · Visningar: 1
  • IMG_9914.jpeg
    IMG_9914.jpeg