Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygg och bra bild!Bra val! Bjuder på en dagsfärsk bild av min. Än så länge är den oanvänd dock! Tycker bilden blev jävligt bra faktiskt!
Finns väl en legendarisk mil-shock som är på zulu Fanns någon här på forumet som satte en DW-5200a på zulu efter dom specifikationerna.
Gw5000 på zulu.
Egentligen onödigt eftersom orginalbandet är så bra!
Här är listan på alla screwbacks:
DW-5700 (re-editions)
DW-5700C
DW-5800
DW-6300 Frogman
DW-82xx Frogman
DW-8900 (SS, similar to MRG-100)
DW-8950 (Ti, similar to MRG-1)
DW-92xx
DW-99xx Frogman/Seaman
DW-9600
G-2000
G-2700
GL-110
GS-100
GS-300
GS-310
GS-5x0
GS-1000
GW-20x solar Frogman
MRG-1
MRG-100
MRG-110
MRG-12x
MRG-131
MRG-200
MRG-210
MRG-220
MRG-100x Tactician
MRG-1100 MR-G Frogman
WW-5100
WW-5300
Mycket finEn till "Marlin" med screwback, W-350...
Bra köp!Mycket fin
-
En Marlin H 101, nyförvärv.
Mycket snyggt! Mer screwbacks till folket!
Har du någon koll på om det är möjligt att få nya packningar till dessa? Funderade på att slå till på dom du hade ute men skippade då jag inte visste om de gick att få täta.Har haft två gw5000 och sålt båda av någon anledning. Tror det är för att jag tycker den är för fin för att använda. Jag föredrar nog dom gamla härjade varianterna. Problemet är ju att dom flesta gamla inte tar nya bezels ... trodde jag. Tills jag upptäckte dw5000 varianterna från sent 90 tal och framöver. Dom tar helt vanliga dw-5600 bezels och band.
Nu har jag ev två st 5000 square screwbacks på väg in.
Under tiden gottar jag mig med dessa. "Vice eye" och "dragon".
Klart det går att hitta! Finns på pacparts. Beställde hem ett gäng själv nyligen fördelen med g shocks är ju att reservdelar är så lätta att hitta.Har du någon koll på om det är möjligt att få nya packningar till dessa? Funderade på att slå till på dom du hade ute men skippade då jag inte visste om de gick att få täta.
/Noll koll
Sjukt snygga G-2000 du fått tag på!Har haft två gw5000 och sålt båda av någon anledning. Tror det är för att jag tycker den är för fin för att använda. Jag föredrar nog dom gamla härjade varianterna. Problemet är ju att dom flesta gamla inte tar nya bezels ... trodde jag. Tills jag upptäckte dw5000 varianterna från sent 90 tal och framöver. Dom tar helt vanliga dw-5600 bezels och band.
Nu har jag ev två st 5000 square screwbacks på väg in.
Under tiden gottar jag mig med dessa. "Vice eye" och "dragon".
Nu när jag börjar samla square screwbacks kommer jag säkert köpa en gw-5000 igenSjukt snygga G-2000 du fått tag på!
Idag var jag min GW-5000 för första gången på över en månad i en låda. Laddningen hade hållt i sig och tyngden och känslan i jämförelse med GW-M5610 är helt annorlunda. Även gummit håller en högre kvalitet. Förstår lite vad du menar med att den känns lite för fin men jag hade haft svårt att skiljas från min.
Jag har en DW-5000-1JF och den ovanliga DW-5000D på ingångMärkligt det där med g-shock-screwbacks. För så kort som som två år sen kunde jag inte begripa hur folk var beredda att betala extra för en gw-5000 istället för en 5610. Nu har det vänt helt och jag bara måste ha en square screwback. Lutar just nu åt en gw-5000, men de äldre modellerna med tidvisning i alla modes lockar också!