• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora screwback tråden!

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
GW-5000
Kommer nog att få lämna samlingen snart...
IMG_20170713_194534.jpg

Har min på mig just nu! Är toknöjd. Använder den ofta. :)

IMG_1561.JPG
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tror mycket av hemligheten ligger i screwbacken och tyngden.
Jag har dock två andra G-SHOCKs som används flitigt så denna får mest ligga på bordet och synka. Bättre att någon annan får glädje av den istället.
Har inte heller riktigt kommit överrens med mina GW-5000 genom åren. Känns liksom lite för fin. Dom här två nya screwbacksen jag fått in är ju redan lite slitna och gamla så dom kvalificierar ändå på något sätt som beaters. Sen föredrar jag nog ändå modulerna på dw modellerna.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hur tycker du aftermarket gummit är?

Vad gäller bandet tycker jag det är mjukt och bekvämt. Jämför man med original bredvid på bilden, känns am nyansen tunnare men är så pass lite så det kan möjligen vara inbillning och en följd av att det är mjukare. Att det är mjukare kan också bero på att det är nyare och det gamla torkat. Originalspännet är påmonterat. En håltagning saknas som synes på brazilianaren.

brazbb.jpg




Bezeln är enligt den som monterat det något mjukare än vad han upplevde originalet var på slutet av 80-talet när det var relativt nytt. Passformen är bra och det var inga problem att montera. Vad som kan anmärkas på är det finns som små endera gjutrester/imperfektioner vid urtaget för A-knappen, alternativt det kan möjligen ha uppkommit vid monteringen. Syns kanske lite på bild om man tittar noga. Annars verkar den stabil. Har läst enbart positivt om den av andra som har den. Tror den är ganska svår att skilja från originalet. Originalskruvarna gick att rädda. Ovanliga och går lätt sönder. Kom andra av phillipstyp efter denna modellen.



brazb2.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Vad gäller bandet tycker jag det är mjukt och bekvämt. Jämför man med original bredvid på bilden, känns am nyansen tunnare men är så pass lite så det kan möjligen vara inbillning och en följd av att det är mjukare. Att det är mjukare kan också bero på att det är nyare och det gamla torkat. Originalspännet är påmonterat. En håltagning saknas som synes på brazilianaren.

brazbb.jpg




Bezeln är enligt den som monterat det något mjukare än vad han upplevde originalet var på slutet av 80-talet när det var relativt nytt. Passformen är bra och det var inga problem att montera. Vad som kan anmärkas på är det finns som små endera gjutrester/imperfektioner vid urtaget för A-knappen, alternativt det kan möjligen ha uppkommit vid monteringen. Syns kanske lite på bild om man tittar noga. Annars verkar den stabil. Har läst enbart positivt om den av andra som har den. Tror den är ganska svår att skilja från originalet. Originalskruvarna gick att rädda. Ovanliga och går lätt sönder. Kom andra av phillipstyp efter denna modellen.



brazb2.jpg
Hade nämligen en 5600C med aftermarket och tyckte bandet kändes märkligt och tyckte inte riktigt färgerna gick ihop. Dom kanske dock har blivit bättre med tiden? Kanske provar igen.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hade nämligen en 5600C med aftermarket och tyckte bandet kändes märkligt och tyckte inte riktigt färgerna gick ihop. Dom kanske dock har blivit bättre med tiden? Kanske provar igen.
Kan vara att de ändrat på dem efter hand. Det här är ganska nyköpt har jag förstått. Eller så är det jag som inte märker skillnaden. Lite svårt att jämföra med den gamla original här för den verkar ha blivit infettad med nåt, siliconfett gissningsvis. Men om man jämför med en ny nutida g-shock är det väldigt lika färg och yta på gummit.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Har den här versionen av G-2000 ett unikt baklock tro, eller finns det fler G-2000 med det stiliserade g:et på?

G2000-4w.jpg


G2000-40w.jpg
Ska det likna en blixt? Varför kan man ju undra. Dom är lite av ett mysterium. Ska kolla mina andra men jag tror bara denna modellen har annorlunda (och såklart LV lovers edition).
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Ska det likna en blixt? Varför kan man ju undra. Dom är lite av ett mysterium. Ska kolla mina andra men jag tror bara denna modellen har annorlunda (och såklart LV lovers edition).
En säregen design måste jag säga. Och den där biten som liksom ligger inuti själva g:et, om det nu är ett sånt... kan undra vad tanken med den utformningen var.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
En säregen design måste jag säga. Och den där biten som liksom ligger inuti själva g:et, om det nu är ett sånt... kan undra vad tanken med den utformningen var.
Finns ju tyvärr så lite att läsa om dom vilket gör det hela till ett ännu större mysterium. Här är en bild på min svarta G-2000 baksida. Jag glömmer ibland bort hur grymma dom är tills jag tar på mig dom igen.
DSC_0015.jpg
 
Topp