• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora screwback tråden!

Har plockat fram min GW5000 igen!

Svårslagen!
20170828_142309.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
901 modulen verkar riktigt bra. Nu blev jag sugen...
I mitt tycke den bästa av dom två. Går fortfarande att fynda billigt på ebay och stor fördel med att den tar superbilliga CR2016 batterier. Lär ju dessutom räcka i nästan 10 år som dom utlovar. Den har ju inte backlight, bara en lampa som lyser upp. Braziliansk aftermarket bezel kan man köpa för 27 usd inkl. frakt.

Tycker dessutom dessa gamlingar har betydligt bättre skärpa än nyare varianter.
 

roloj

Cartier
2-Faktor
I mitt tycke den bästa av dom två. Går fortfarande att fynda billigt på ebay och stor fördel med att den tar superbilliga CR2016 batterier. Lär ju dessutom räcka i nästan 10 år som dom utlovar. Den har ju inte backlight, bara en lampa som lyser upp. Braziliansk aftermarket bezel kan man köpa för 27 usd inkl. frakt.

Tycker dessutom dessa gamlingar har betydligt bättre skärpa än nyare varianter.
Ja, det verkar vara något visst med de äldre displayerna. Hade på mig en Marlin igår och slogs flera gånger av hur skarp skärmen är. Osäker på årtal, men 85 har jag för mig.
 

roloj

Cartier
2-Faktor
G-2000-1JF - när man väntat på något gott alldeles för länge... Sitter otroligt skönt med härlig tyngd. Undrar om den inte tom. klår GW-5000 i känsla...
1504187496679788698689.jpg
Medhåll. G-2000 vinner alla dagar i veckan. Bättre skärm, tid i alla lägen och den där snabbåtergången till tidsläget spöar sånt där larv som radiosynk och solladdning.
Jag bara måste leta reda på en gammal square. 901 verkar vara poppis men EL skulle vara trevligt.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Medhåll. G-2000 vinner alla dagar i veckan. Bättre skärm, tid i alla lägen och den där snabbåtergången till tidsläget spöar sånt där larv som radiosynk och solladdning.
Jag bara måste leta reda på en gammal square. 901 verkar vara poppis men EL skulle vara trevligt.
Visst 901 modulen har inte EL vilket är synd men den har grymt skarp skärm samt 10 års batteritid. Det får duga som tröst :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
DW-5600 JAPAN A
IMG_2868.JPG
IMG_2869.JPG


Missat att det fanns en screwback tråd.

Har tyvärr ingen histora att berätta om den, vet dock att det är am bezel på den, men jag gillar den ändå. Inte använt den på bra länge men när jag såg den ligga där i lådan så kännde jag att det var dax att lufta den lite igen.
En Japan a måste jag hitta nån gång. Har bara haft H.
 

Rixard

Cartier
Inkommit en ny g-2000 på posten idag, dock inte denna men denna bild kan dock ge en ledtråd om vilken. Bild på den nya kommer förhoppningsvis efter batteribyte, rengöring och funktionstest. :)
IMG_20170927_101906~01.jpg
 
Senast ändrad:
Topp