• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora screwback tråden!

roloj

Cartier
2-Faktor
Nu äntligen har PN levererat!
Efter att ha trånat i några år tack vare @Fujoor , "the great enabler's", fina bilder, så vart det till sist två stycken G-2000.
IMG_20191120_164855.jpg

Dessa tillverkades 2000-2001 och jag har här den första och sista modellen.
IMG_20191120_164627.jpg

Den svarta är tillverkad i Malaysia och heter G-2000-1V. Skapligt härjad bezel, ser ut som den var med i Fukushima Vid ankomst var caset täckt med vit torkad substans. Mina tankar for osökt till torkad babyspya Nåja, tvätta av, i med nytt batteri, ac-reset och allt funka finfint!
Den vita är tillverkad i Japan och är en Lover's edition, G-2000LV-7. Kom i oförväntat gott skick. Jag behövde inte göra ett piss. Torka av den - klart!
IMG_20191120_165200.jpg


De bärs väldigt trevligt, med en liten extra tyngd, väldigt smutt. Kort och gott så är jag mycket nöjd!

Ps! Jag behöver ny o-ring! Vill helst inte beställa från watchtech då det går på hutlösa 110 kr. Tips var man får tag på billigare?
Grymt bra modell! Tyvärr använder jag nästan aldrig mina. Vet inte riktigt varför, kanske är armbanden som är för stela?
 
  • Like
Reactions: Rdm

Fujoor

Patek
2-Faktor
Nu äntligen har PN levererat!
Efter att ha trånat i några år tack vare @Fujoor , "the great enabler's", fina bilder, så vart det till sist två stycken G-2000.
IMG_20191120_164855.jpg

Dessa tillverkades 2000-2001 och jag har här den första och sista modellen.
IMG_20191120_164627.jpg

Den svarta är tillverkad i Malaysia och heter G-2000-1V. Skapligt härjad bezel, ser ut som den var med i Fukushima Vid ankomst var caset täckt med vit torkad substans. Mina tankar for osökt till torkad babyspya Nåja, tvätta av, i med nytt batteri, ac-reset och allt funka finfint!
Den vita är tillverkad i Japan och är en Lover's edition, G-2000LV-7. Kom i oförväntat gott skick. Jag behövde inte göra ett piss. Torka av den - klart!
IMG_20191120_165200.jpg


De bärs väldigt trevligt, med en liten extra tyngd, väldigt smutt. Kort och gott så är jag mycket nöjd!

Ps! Jag behöver ny o-ring! Vill helst inte beställa från watchtech då det går på hutlösa 110 kr. Tips var man får tag på billigare?
Kul att kunna bidra till beroendet :) mycket nice. G2000 är en kul modell. Skulle det finnas reservdelar hade det varit en klockren vardagsbeater!
 
  • Like
Reactions: Rdm

acar

Omega
En screwback square med ”dual time”, alltså visning av två tidszoner samtidigt, finns det någon sådan nu? Gärna atomtid men det är inget krav. I den bästa av världar rättar någon mig i tron att GW-5000 bara har ”världstid” och inte kan visa mer än en zon åt gången.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
En screwback square med ”dual time”, alltså visning av två tidszoner samtidigt, finns det någon sådan nu? Gärna atomtid men det är inget krav. I den bästa av världar rättar någon mig i tron att GW-5000 bara har ”världstid” och inte kan visa mer än en zon åt gången.
Det är väl isåfall dom nya stålisarna, eller gamla 5600C.
 
En screwback square med ”dual time”, alltså visning av två tidszoner samtidigt, finns det någon sådan nu? Gärna atomtid men det är inget krav. I den bästa av världar rättar någon mig i tron att GW-5000 bara har ”världstid” och inte kan visa mer än en zon åt gången.

Det är väl isåfall dom nya stålisarna, eller gamla 5600C.

precis!

GW5000 har inte dual-time. Men behöver du båda tiderna mer än ett knapptryck bort?
 

acar

Omega
precis!

GW5000 har inte dual-time. Men behöver du båda tiderna mer än ett knapptryck bort?

Hur exakt funkar det där? Kan man byta mellan två zoner, fram och tillbaka, utan att behöva bläddra sig fram? Den manual jag har sett ger ingen exakt vägledning.
Tydligen har även de nya GWB-5600-BC m.fl. "dual time". Ingen skruvboett dock.
Den som vill sälja en fin 5600C får gärna höra av sig.
 

Dobson

Breitling
Hej!

Letar efter ny bezel och band till en G-2000. Original verkar inte gå att få tag på längre. Dock så snubblade jag på en sida som verkar ha något som kan passa hyffsat. Möjligtvis egentligen till någon annan modell. Någon som har provat eller vet till vilken modell delarna är?

https://my.carousell.com/p/g-shock-g-2000-original-bezel-custom-made-gshock-vintage-

[URL]https://my.carousell.com/p/gshock-g2000-screwback-1000248798/?t-id=YwreTCYpXk_1589015054391&t-referrer_request_id=yP0ZGaWgRpcVi49T[/URL]
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Hej!

Letar efter ny bezel och band till en G-2000. Original verkar inte gå att få tag på längre. Dock så snubblade jag på en sida som verkar ha något som kan passa hyffsat. Möjligtvis egentligen till någon annan modell. Någon som har provat eller vet till vilken modell delarna är?

https://my.carousell.com/p/g-shock-g-2000-original-bezel-custom-made-gshock-vintage-

https://my.carousell.com/p/gshock-g...054391&t-referrer_request_id=yP0ZGaWgRpcVi49T
Tror tyvärr inte att det finns några att få tag, varken original eller AM. Hojta till här om du hittar nåt, har tre st g-2000 själv.
 

Flipper2

Rolex
Loppisfynd för 40kr... mycket konstig skapelse:
Screwback
Miyota-verk
Både kronan och boetten i metall
Bezelringen i metall, vänstervriden med klicks
Lume på visarna
Verkar vara nån reklam giveaway.
Med bättre lume och 10 atm istället för 5, hade den spöat Luminox Colormark med hästlängder!!! :D
EE7160B5-97CD-463F-93E1-62429CE4BF11.jpeg
6A16752C-0790-49F1-81FA-148A6BD50266.jpeg
 
Senast ändrad:

Fredrik_L

Omega
Tjena!

Trist att den här tråden har ebbat ut, fantastisk! Jag bläddrade igenom den och skrattade lite åt argumentationen för/mot screwbacks i början. Samma diskussion dyker ju upp mellan varven fortfarande i G-Shock tråden och jag kan tänka mig att ni som hållit på länge himlar med ögonen och inte orkar argumentera längre?
Även när någon "upptäcker" screwbacks och blir helt salig, som jag. Även då måste ni känna att -here we go again.... 🙄
 
Topp