• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

roosterman

G-shock
2-Faktor
Råkade handla på mig ett par Hummel igår... Kan nog funka som lite somriga pjucks🙂
IMG_20230718_105757.jpg
 

Jens

Greedo
Om du gillar modellen så känns det som ett bra alternativ. Vill bara tillägga att GoreTex är förbannat bra mot väta. Jag kör ett par adidas Tokio i GoreTex och dom har hittills inte gjort mig besvikna.
4329710E-BD1F-43FC-8514-5E77BA2FAD28.jpeg

Alternativt kan man kolla efter skor i Cordura-material.
Har dom här t.ex:
49A731E5-6365-47C4-853A-9AC66B7B04BC.jpeg


Sen behandlar jag mina ”vattentäta” sneakers med:
För att få lite extra skydd. Min erfarenhet säger mig dock att GoreTex är bäst.


J
 

Derix

Patek
2-Faktor
Har proppen gått ur i Sneakers-världen? Jag ser massor av modeller på rea, sådana som för ett år sedan sålt slut redan vid dragning.
 

RosaCasio

Cartier
Har proppen gått ur i Sneakers-världen? Jag ser massor av modeller på rea, sådana som för ett år sedan sålt slut redan vid dragning.

Lite som aktier, var väl "riskfritt" innan att köpa hype-grejer för sitt instagram/tiktok content, nu är marknaden full och då sitter många på stora samlingar skor och har svårt att få pengar in för att köpa nytt. Kanske får man inte heller ligga med mer tjejer om man har en cool samling, mest för andra snubbar på internet = inte så kul i längden ;-)
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Vet någon om denna olivgröna mockasneaker går att få tag i någonstans (storlek UK8)? Googlat runt lite, frågat NK samt Lanvin-butiken i Paris, men icke...
23704611r_3.jpg
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Någon som har koll på Saint Laurent sneakers och vet om dom är jämförbara storleksmässigt med t.ex Common Projects?
Har ej provat Common Projects, men tycker de är små i storleken. I sneakerväg bär jag nästan endast Lanvin idag och det är en markant skillnad. Observera att detta gäller ett par som jag köpte för cirka fyra år sedan.
 

3AMEternal

Omega
2-Faktor
991 är ju klassiska ’Made in UK’-NB så det chansar jag på. Har själv ett par 991 som är aaaningen smala över tårna men i övrigt grymma.
Korrekt! Konstigt nog aldrig haft några 991 tidigare (konstigt kan tyckas för att jag just varit inne på NB:s ”made in”-serier i +15 år och haft flertalet 990, 992, 993, 1500 osv) och förstår vad du menar, har dock ganska smala fötter så känns bra, hittills…
 

Åskviggen

Panerai
Är det någon som har koll på ifall det finns att beställa New balance 993 Core i "Wide" eller "X-Wide"? Hittar på den amerikanska hemsidan men inget på den svenska..
 
Topp