Stenholm13
Silver
Vad heter den däe? Sjukt snygg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad heter den däe? Sjukt snygg
La grande Presence 38mmVad heter den däe? Sjukt snygg
La grande Presence 38mm
Nu blev man sugenLa grande Presence 38m
Absolut inte, krävs en Patek med complications!Kan man ha en Rolex dj twotone som dress-klocka?
Kan man ha en Rolex dj twotone som dress-klocka?
NejKan man ha en Rolex dj twotone som dress-klocka?
Hej! Nu när vi går mot bättre tider hoppas jag kunna gå på fler tillställningar i kostym. Som dressare har jag tidigare burit en Calvin Klein i brist på vett, men tänker att det är dags att skaffa sig ett riktigt dressur. Budget ca 5.000. Jag har främst tittat på Seiko, och då fastnat lite för Presage Cocktail (SRPB41J1). Finns det några tips på liknande klockor av rimlig kvalitet runt samma peng? Gärna få detaljer, datum OK, sekundvisare kan med fördel utelämnas.
Stort tack för tips!Avslutad - Underbar 18k guld Arco prisbump!
4990kr! Har landat i att jag måste rensa lite…. Denna helt underbara Arco i 18k guld får lämna. Boetten är 33.8mm ex krona (mätt 8-2 eller 12-6), och har ett L2L på ca 40.5mm och har en underbar form med riktigt balla luggar, som också gör att klockan bär ganska stort. Den riktigt snygga...klocksnack.se
Vintage - Perfect 21 Jewels manuellt
Hej! Säljer en snygg vintage Perfect med 21 juveler som mäter 35mm utan krona, 43mm lug to lug, 10.5mm tjock, funkar på dom flesta handleder. Kommer på ett använt Hirsch läder med stålspänne. Klockan funkar bra och håller tiden, cirka +20 sek/dygn med god gångreserv. Servicehistorik okänd...klocksnack.se
Avslutad - Certina 14k guld (prisbump)
Säljer 2st vintage klockor Certina 14k guld //// Certina 14k Linnen tavla Fint och rent verk Mjuk och lätt i uppdraget Fungerar och går som den ska 34mm utan krona Cal. 25-66 14k guldboett i fint skick Kommer på ett brunt läder enl bild 3000:- inkl rek med posten 2500:- snabb och smidig...klocksnack.se
![]()
Ska den vara blå? Annars har jag den här: Hamilton American Classic, H38455751, från 2019. Den är vit, inte så blå i tonen egentligen, det var sånt ljus vid tillfället. (Används alldeles för lite, så jag har funderat på att sälja den.)Hej! Nu när vi går mot bättre tider hoppas jag kunna gå på fler tillställningar i kostym. Som dressare har jag tidigare burit en Calvin Klein i brist på vett, men tänker att det är dags att skaffa sig ett riktigt dressur. Budget ca 5.000. Jag har främst tittat på Seiko, och då fastnat lite för Presage Cocktail (SRPB41J1). Finns det några tips på liknande klockor av rimlig kvalitet runt samma peng? Gärna få detaljer, datum OK, sekundvisare kan med fördel utelämnas.
Tack för svar, skickar dig ett PMSka den vara blå? Annars har jag den här: Hamilton American Classic, H38455751, från 2019. Den är vit, inte så blå i tonen egentligen, det var sånt ljus vid tillfället. (Används alldeles för lite, så jag har funderat på att sälja den.)
![]()
Får man fråga om ref på denna? Tack!En relativt okänd dressare.....
![]()
Det där borde vara original Cocktail Time från Seiko. SARB065Får man fråga om ref på denna? Tack!
Stort tack =)Det där borde vara original Cocktail Time från Seiko. SARB065
Den modellen görs inte längre utan istället finns SRPB43, som är väldigt lik dock