Hilfe! Helt insnöad på sportklockor, mina dressurskval är fyllda av motsatser..
Jag kommer inte att använda en dressare särskilt ofta, och då känns det tråkigt att ha, säg, norr om 30 papp inlåst i något som sällan används.
Men jag kommer heller garanterat inte vara sugen på att ta av mig min BB58, eller motsvarande vardagsklocka i samma prisklass och finish, för att slänga på mig ett mindre kostsamt dressur när jag ska klä upp mig. Så då finns det ju risk att ett billigt val av dressur ändå inte används..
Dåligt exempel kanske, har inte klämt på denna:
Har märkt att en mellanväg jag varit lockad av är att hitta något vittavlat som kan användas till vardags, men också, med någon form av heder i behåll, till kostym.
Jag tänker antingen lite åt fieldwatch-stuket:
Eller kanske att kan kunde slänga på en eller flera komplikationer för liva upp det lite:
Men jag börjar bli så trött på detta evighetsprojekt till letande att jag snart bara ballar ur
Passar väl OK till en blå kostym?
Känner någon igen sig? Tips på vittavlade fieldwatches över 15k som kan funka till kostym? Tunna icke-vintage kronografer på sub 38 mm?
Ska jag bara sluta hålla på, köra på en fredrique constant-liknande pjäs, kamma mig, och rätta in mig i ledet?
Spott, spe och tips mottages tacksamt!