• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Now we're talking! Original-länk?
Helt klart!
image.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Borgare och banditer. Innan ni gömmer undan samlingens finare och mer formella klockor från helgens alla bravader och kalas - visa era dressur.

Jag börjar!

Armbandsur: Audemars Piguet 18k på Teju Lizzard-strap. 60-tal

Fickur: Omärkt ärvegods i 14k på 14k kedja. Okänt årtal.
(Om någon kan tyda stämpeln får denne gärna dela med sig av info!)

image.jpg


Nu är arvegodset inte okänt längre, det är en Clemence Freres & Co och Ekorren visar att den är tillverkad i 14k guld och från Schweiz (men det visste du ju redan) :)

4KjgbQF.jpg


wjwWD9e.png
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Efter att bara ha suktat efter dykare (BNIB) med stål länk i alla år, har jag nu kärat ner mig i klockor med läder rem. Känns som en ny epok i klockvärlden för mig, surfar på vintage i 34-36mm och älskar det.

Nån mer som gjort liknande upptäckt på senaste?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Får nog anse att detta är mitt främsta dressur sett till enkelhet och storlek, funderar på om man skulle "tvätta" den lite och därigenom få en ljusare tavla men jag vet inte riktigt gillar ju den lite mögliga stilen :)

IMG_20150225_080646.jpg

Alt. 2 som dress är väl Atlantic:
IMG_20150302_102702.jpg


det var allt en märklig placering av subsecond - klocka 12?!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp