• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Några bilder på dressare att bidra till tråden, IWC, DD och gårdagens inköp Midas.:)
2014-11-24%2006_48_51_zpsxpdfj3hp.jpg


1.jpg


20150303_132241.jpg
 

Wi

NLA
2-Faktor
Får anses som dressklockor i dagens "mått"

Cartier Santos XL. Storleken (45x33mm) är på gränsen till att bli för stor för att vara en dressare.
image.jpg


De klockor jag använder mest i dressade sammanhang är ändå dessa. Omega Seamaster 2846 och Rolex Datejust 1601 på svart läder.

image.jpg

image.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Får anses som dressklockor i dagens "mått"

Cartier Santos XL. Storleken (45x33mm) är på gränsen till att bli för stor för att vara en dressare.
image.jpg


De klockor jag använder mest i dressade sammanhang är ändå dessa. Omega Seamaster 2846 och Rolex Datejust 1601 på svart läder.

image.jpg

image.jpg


Nja på rolex. Njee på cartiern.

Fullträff på omegan!
 

David74

Omega
Jo det stämmer, men det handlar väl om en prisfråga. Quartz är billigare och ska ett företag pumpa ut några 100 klockor/år så lär automatiska ur ha varit väldigt mycket dyrare.

Skulle tro att det också varit en skattefråga. Man vill kanske inte som arbetsgivare att den som får klockan ska åka på att betala skatt.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Ingen som använder en omega pie pan (visst kallas de så?)
På bild ser de väldigt perfekta ut som dressare
 

par

Patek
2-Faktor
Bara kul att hjälpa till! :)

Här kommer min favoritdressare.
Från 30-talets mitt, med boett i silver och på ett blått hajläder.

Edit: Klockan är troligen en Stauffer Son & Co, och inuti snurrar ett A.Schild cal 153

aucUYyr.jpg


NJKlTSc.jpg


Den var ju för jävla bra alltså! Fantastiskt vacker tavla med utsmyckningarna. Tankarna drar ju mycket mot Vc men de kanske var senare?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Den var ju för jävla bra alltså! Fantastiskt vacker tavla med utsmyckningarna. Tankarna drar ju mycket mot Vc men de kanske var senare?


Tack, den känns lyxig och speciellt tavlan känns välarbetad!
Om det är en Stauffer son & Co (vilket jag tror efter att ha jämfört stämplarna inuti), så delar den ett trevligt arv då Stauffer gärna använde verk från IWC för att bygga sina klockor. Mitt verk är dock från A Schild, så inget märkvärdigt även om det håller hög kvalitet.
 
  • Like
Reactions: par

JohanHLM

Rolex
Några bilder på dressare att bidra till tråden, IWC, DD och gårdagens inköp Midas.:)
2014-11-24%2006_48_51_zpsxpdfj3hp.jpg


1.jpg


20150303_132241.jpg
Jag tycker du hedrar Andreas Huber allt för sällan ;)
Skulle definitivt inte tacka nej till en då det enligt mig är det en riktigt bra kombination mellan dress och flygare, samtidigt som det är en lyckad retro look.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp