Det är ingen subsekund, det är en gångreservsindiktator![]()
oooh! det såg jag inte först. sexigt på en atlantic, har jag aldrig sett förut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ingen subsekund, det är en gångreservsindiktator![]()
Haha Nä det är lite oväntat, var ute efter en med sådan och fick tips om denna av en KS medlemoooh! det såg jag inte först. sexigt på en atlantic, har jag aldrig sett förut.
Några bilder på dressare att bidra till tråden, IWC, DD och gårdagens inköp Midas.
![]()
![]()
![]()
Får anses som dressklockor i dagens "mått"
Cartier Santos XL. Storleken (45x33mm) är på gränsen till att bli för stor för att vara en dressare.
![]()
De klockor jag använder mest i dressade sammanhang är ändå dessa. Omega Seamaster 2846 och Rolex Datejust 1601 på svart läder.
![]()
![]()
Jo det stämmer, men det handlar väl om en prisfråga. Quartz är billigare och ska ett företag pumpa ut några 100 klockor/år så lär automatiska ur ha varit väldigt mycket dyrare.
Nja på rolex. Njee på cartiern.
Fullträff på omegan!
Nja på rolex. Njee på cartiern.
Fullträff på omegan!
Omegan är lite sportig... Typ vattentät.
Bara kul att hjälpa till!
Här kommer min favoritdressare.
Från 30-talets mitt, med boett i silver och på ett blått hajläder.
Edit: Klockan är troligen en Stauffer Son & Co, och inuti snurrar ett A.Schild cal 153
![]()
![]()
Kör en slimmad Longines (quartz), på ett platt matt alligatorband som Peter Watchacc i Thailand har knåpat ihop.
Mysig, diskret kombo.
![]()
Tackar. Här kommer ett par bilder till.
![]()
![]()
Får nog anse att detta är mitt främsta dressur sett till enkelhet och storlek, funderar på om man skulle "tvätta" den lite och därigenom få en ljusare tavla men jag vet inte riktigt gillar ju den lite mögliga stilen
![]()
Alt. 2 som dress är väl Atlantic:![]()
Nomos Tangente.
Mekanisk.
35 mm, 6,2 mm hög.
![]()
![]()
![]()
![]()
Den var ju för jävla bra alltså! Fantastiskt vacker tavla med utsmyckningarna. Tankarna drar ju mycket mot Vc men de kanske var senare?
Omegan är lite sportig... Typ vattentät.
Vilken läcker tavla!Bara kul att hjälpa till!
Edit: Klockan är troligen en Stauffer Son & Co, och inuti snurrar ett A.Schild cal 153
![]()
Den gillar jag skarpt. Riktigt snygg.Mmmm. Konst.
![]()
Jag tycker du hedrar Andreas Huber allt för sällanNågra bilder på dressare att bidra till tråden, IWC, DD och gårdagens inköp Midas.
![]()
![]()
![]()
Kan vara den snyggaste dressaren jag någonsin velat ha i min ägo.Bara kul att hjälpa till!
![]()
![]()