• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Larma

Omega
Nyvintage från Longines. Repig och kantstött men glimmar fortfarande fint.

P1050136.jpg
 

DG

Panerai
2-Faktor
Det säger ganska mycket om vilken ikonstatus den klockan har när tillverkaren är så pass trygg i utformningen att de nöjer sig med att bara skriva modellnamnet och inte sin egna logga.
Exakt! Lite osäker på om det stod JLC på orginalet.. ska kolla upp det.
 

Björklund

Panerai
Grymt sugen på Reverso efter ha läst tråden. Finns det någon instegsvariant? Letar dressklocka för max 20. Reverson kanske blir omöjlig då?

Edit: tänker självklart begagnat
 

naggge

Panerai
Bumpar denna trevliga tråden med de dressklockor som finns hos mig. Ligger någon vintage Omega och Certina hemma i lådorna också som eventuellt skulle kunna kvala in här men skippar dom här.

Cartier tank solo large
image.jpeg


Mimo tank från 30-talet
image.jpeg

image.jpeg


Lemania 18 karat
image.jpeg


Atlantic 14 karat
image.jpeg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
otroligt fin Lemania @naggge ! Vad är det för verk som sitter i?

Själv haft några enklare Lemania och alltid gillat dem! tyvärr finns ingen kvar i samlingen.
 

naggge

Panerai
otroligt fin Lemania @naggge ! Vad är det för verk som sitter i?

Själv haft några enklare Lemania och alltid gillat dem! tyvärr finns ingen kvar i samlingen.

Tack! Gillar den riktigt mycket och dessutom är den i princip i nyskick, men med en rejäl gravyr på baksidan.
Kommer inte ihåg det på rak arm och är bortrest för tillfället. Kommer jag ihåg det när jag är hemma igen om en vecka så ska jag kolla upp det.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Den stora tråden om dressur måste naturligtvis ha ett stort dressur. Panerais dressmodell (en italienare vet vad som är snyggt) heter Radiomir och finns i en massa varianter. Denna har 1950-caset som har mjukare form än bettarini-caset. Modellen finns i 42 mm, 45 mm och 47 mm. Denna är 45 mm och ett kul komplement till mitt andra dressur på 35 mm. Denna har också sandwichtavla vilket innebär att index är utskuret och superluminova ligger som en platta under så lumen kommer underifrån och ger djup i bilden.
IMG_9506.JPG
LAH_5773.JPG
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Den som kan bidra med att hjälpa mig bena ut lite olikheter/likheter mellan dom vanligaste förtjänst/hedersklockorna Tissot, Certina, Eterna, Longines, Omega får gärna komma med det ni vet.
Vad jag kommit fram till är att de tre första i princip delar både urverk och boett. Det verkar också som Longines och Omega delar boett på vissa storlekar? Det påståendet gör jag med hänvisning till luggarnas utformning (en liten droppform mot stift hålen) och att dom båda verkar förekomma i 32mm.
Samtliga verkar också förekomma med safirglas eller plexi under samma period?
För att förtydliga så talar jag om Quartz varianterna i 14 eller 18K guld
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp