• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om alkoholfria alternativ

När vi hade AW på jobbet senast tog alkoholfri öl och mineralvatten slut, snabbt. "Vanlig" öl och vin blev det hur mycket som helst över av. Nya tider.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Om man inte vill ha ett "alkoholsubstitut" och inte vill dricka läsk tycker 'Real Kombucha', som finns på systemet, funkar bra.
 

Johanw

Cartier
Denna var riktigt bra.

14074524.jpg
 
  • Like
Reactions: jwh

boena

Omega
För oss som gillar GT finns ett fantastiskt substitut (ja enligt mig då). Landar under 0.5% så räknas som alkoholfri och är superenkel att göra.
Låt mig presentera: Tonic and Bitters! (TaB)

Gör såhär: Ta 4-5 stänk Angostura bitter i ett glas, 1/4 lime (eller 1/2 om du gillar det) som pressas i och sen slänger man i skalet, i med lite is och sen häll på tonic water. Helt galet smarrig!
 

UNO

Panerai
S.Pellegrino minneralvatten med en inte så söt svartvinbärssaft kall är fint till en vegetarisk middag.
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Blåbär 100% från saxhyttegubben fungerar bra som t.ex. rödvinsalternativ.
Låg sötma och mycket syra gör att jag tycker den är bra mycket bättre än cider, läsk och liknande till mat.
Smakar självklart av blåbär men det tar inte över så den "dödar" andra smaker.


blabar-100procent.jpg
 
Topp