Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Först av allt har jag nu konstaterat att Gosset tyvärr inte riktigt har något i sitt utbud som jag blev stormförtjust i. Gosset har en tydlig ambition att deras champagnen ska vara friska och ”spritsiga” som jag förstår det. Och det har man nog lyckats med. Generellt är det lite för mycket mineralitet och syra för mig, eftersom jag mer gillar när det är riktigt fylligt, ”tungt” och komplext. Men det är ju helt och hållet en smaksak! Men därmed bör ni inte påverkas för mycket av min värdering nedan om ni gillar friska och syrliga champagnen!Kul! Hur blev rangordningen?
Funderar på att köpa den till jul.2016 Bollinger B16
73% PN 27% CH
![]()
Kraftfull men samtidigt ung och fräsch. Tydlig Pinot karaktär med stor brödighet. Gula äpplen, mogna päron, citrus, brioche, mandlar och vita blommor.
Ser ut som en bra prövning! Har du några omdömen?Gårdagens flight:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hade Thierry Fournier som vinnare. Sjukt bra och prisvärd. 80% Meunier och en pigg och fruktig cuvée. 2014 Palmer & Co hade varit garderobslagrad och hade bra mognadstoner av bla rostad mandel. 2015 Henriot och Charles Heidsieck var bra och balanserade i vanlig ordning men kanske lite slätstrukna. André Robert var ett första möte för mig med en lite annorlunda druvblandning av 50% PM och 50% PN. Gillade den skarpt.Ser ut som en bra prövning! Har du några omdömen?
När är den degorgerad?Funderar om dagens inköp ska bli årets nyårs-magnum, eller om den ska få vila på rygg först några år….
![]()
Vad gör gladpacken?Gårdagens flight. Marguet vinnare.
![]()
Skydda etiketten från fukt om flaskan ligger i ishink?Vad gör gladpacken?
Ahh, smart!Skydda etiketten från fukt om flaskan ligger i ishink?
1. Hindrar flaskorna att glida runt när de ligger på varandra vid förvaring.Vad gör gladpacken?