Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara att vänta ca 10 år för att få den där sublima vanilj karaktären som gör DP till en storhet.
Underbar champagne bara att lägga på lagring 2002 är kanon.
Har du druckit upp den som du fick av mig?En del..
![]()
Har du druckit upp den som du fick av mig?
Bra, den ska du spara i 5 år till.Den är forfarande när hjärtat och kvar
Personligen tycker jag att all standard champagne ska lagras några år efter inköp, för att runda av de lite omogna tonerna. Du kan lagra de flesta minst 3-4 år.Okej. Jag kan absolut zip, nada och zilch om Champagne.
Vilka typer lämpar sig för lagring? Och hur bedömer ni hur länge de bör lagras? Och HUR bör den lagras?
Och vilka skall drickas här och nu?
Ser ut att vara i perfekt skick, du kommer väl att dricka den?Denna är äldst hemma hos mig med uppskattningvis runt hundra år på nacken
![]()
Personligen tycker jag att all standard champagne ska lagras några år efter inköp, för att runda av de lite omogna tonerna. Du kan lagra de flesta minst 3-4 år.
Lägg undan 2006 några år. Tänk på att förvara i mörker och liggande och hyffsat svalt. Då klarar de sig bra.Tack för input! Uppskattas mycket!
Vad innebär det? Så om jag köper, säg en 2006, så vinner den också på lagring ytterligare ett par år?
Finns det någon risk att jag överlagrar/förstör några nyinköpta varianter?
Dessvärre har en del av innehållet försvunnit med åren, trots oöppnad flaskaSer ut att vara i perfekt skick, du kommer väl att dricka den?
Då ska du spara den som kuriosa, har den tappat mycket i nivå så finns det nog inga bubblor kvar och säkert oxiderat rejält.Dessvärre har en del av innehållet försvunnit med åren, trots oöppnad flaska![]()
Den skumpan som mitt lilla sällskap drack för två veckor sedan var en helt vanlig champagne utan speciell årgång. Lagrad i 30 år och blev oväntat helt grym!Personligen tycker jag att all standard champagne ska lagras några år efter inköp, för att runda av de lite omogna tonerna. Du kan lagra de flesta minst 3-4 år.
100% pinot blanc? Kan inte finnas så många fler såna champagner, spännande!Kan inte så mycket om champagne men vet vad jag tycker är gott. Denna var mycket trevlig
100% pinot blanc
![]()
Fick prova den på en vinprovning för ert tag sen. Efter det beställde jag hem några flaskor. Ovanlig druva att göra champagne på. Även damen hemma som inte är jätte förtjust i champagne tyckte den var god.100% pinot blanc? Kan inte finnas så många fler såna champagner, spännande!