• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Japp! ☀️😍

Jag kommer i kapp innan nästa sommar.

Jag träffade en studerande i Örebro i helgen. Han hade en Orient Ray på handleden.
Precis påbörjat sitt klockintresse.

Han fick känna lite på Chris, och oj vad han fick igång på länken framförallt.

Jag vet inget märke som har en så bra ratio sett till byggkvalitet, finish och pris.

Älskar Chris. 🧡

Går som smör i solsken nu CW😁

Hallå hallå! 🥳
Välkomnad i sitt nya hem. Ikväll blir det mys.
Tack @Anatta för kort men naggande gott besök. 😍

PXL_20210727_145740388.jpg

Edit: Bra skärpa! :bag: skyller på kalsiga småbarn. Återkommer med bättre bilder när dom sover.

Edit 2. Kalsiga?.... Kaosiga. Kaosiga.

Senast ändrad:

Underbart filmad recension (antar jag, förstår nada) väcker liv i begäret efter en c65 Sandhurst igen. Frågan är om inte ljussättningen i videon är lite väl kreativ, får exempelvis tavlan att verka nästan blank i vissa tagningar. Hur som helst så verkar det vara en finfin klocka.

Underbart filmad recension (antar jag, förstår nada) väcker liv i begäret efter en c65 Sandhurst igen. Frågan är om inte ljussättningen i videon är lite väl kreativ, får exempelvis tavlan att verka nästan blank i vissa tagningar. Hur som helst så verkar det vara en finfin klocka.
Suget efter den där är starkt så fort jag ser den. Grymt fin imo.

Tycker också tavla ser blankare ut än jag föreställt mig från bilder tidigare. Allt stål ser underbart ut i videon och köpsuget består. Bild från videon med en Hamilton som kompis.
1627496720666.png

En chronograf för @Torpeden kanske:)? Stökigare tavla än Cranwell men vill man åt chronografen så. Sen är det quartz.
1627501943464.png
Tack för tipset men kronograf är inget för mig tyvärr, har ägt en Sinn 356 men det lirade inte för mig. Det enda undantaget jag kan göra är en speedmaster men det talar vi inte högt om i den här tråden 🤫

Det är den balanserade, snabblästa, militärinspirerade tavlan med minutindex man vill åt! Utan extra marginaler på bezeln. 🙂 varför ska det vara så svårt att hitta? 😭

Många av er hyllar CWs länkar. Vad är det som är så nice med dem? 🙂 om ni fick jämföra länkarna med annat märke med liknande kvalitet, vilket?

Många av er hyllar CWs länkar. Vad är det som är så nice med dem? 🙂 om ni fick jämföra länkarna med annat märke med liknande kvalitet, vilket?
De är väldigt snygga, bekväma, följsamma och har ett riktigt schysst spänne med verktygsfri mikrojustering som är guld värd så här på sommaren. Det är i grunden bara en stålbit så alla upplevelser är naturligtvis subjektiva men den jämförs ofta med Omega och Oris i kvalitet vilket nog får ses som ett gott betyg. ;)

De är väldigt snygga, bekväma, följsamma och har ett riktigt schysst spänne med verktygsfri mikrojustering som är guld värd så här på sommaren. Det är i grunden bara en stålbit så alla upplevelser är naturligtvis subjektiva men den jämförs ofta med Omega och Oris i kvalitet vilket nog får ses som ett gott betyg. ;)
Helt klart bra betyg 😉 kom igen nu CW, tunna till bezeln på Cranwell nu så har ni en beställning!

Exakt! Och spännet är inte bara schysst pga mikrojusteringen utan väldigt bekvämt och har ett distinkt och betryggande klick när man låser det.

Jag är SÅ glad att jag äntligen har en CW i samlingen igen. Varit utan ett par månader och verkligen saknat.

Ni som har GMTn o inte pendlar till new york. Vad ställer ni visaren på? Motsatt sida från timvisaren, eller bara där det ser snyggt ut😅
Om man inte har några affärsrelationer och/eller privata relationer med personer i andra länder så kan det t.ex. vara för att följa någon sport (OS, NHL m.m.). Nu har jag ingen GMT men om jag hade det skulle jag ställa in det på någon storstad med stor tidsskillnad som t.ex. LA eller Tokyo då det blir en slags filosofisk grej och det är lite kittlande att fundera över vad folk sysslar med där borta samtidigt som man själv kanske är på väg hem från jobbet eller sitter och äter frukost. :bag:

Senast ändrad:
Ni som har GMTn o inte pendlar till new york. Vad ställer ni visaren på? Motsatt sida från timvisaren, eller bara där det ser snyggt ut😅
Ibland på någon rolig stad jag vill drömma mig bort till ett tag. Men oftast samma som hemtid. Om jag har superbråttom och snabbt måste se tiden kan jag kolla GMT-visaren och få en ungefärlig uppskattning 😂

GMT har aldrig varit en grej för mig men just denna klocka och dess inspiration är verkligen en fullträff utseendemässigt för mig. Den vanliga trehandaren tycker jag är lite platt så GMTn var given för mig. Så främst för att det är snyggt.

När jag inte reser så ställer jag den faktiskt på samma tid som den tidszonen jag är i. Då ser jag vad klockan har stannat på när jag ska ska ställa tiden igen. På så sätt slipper jag passera 12 för att se så jag är på rätt halva av dygnet, ja om ni förstår hur jag menar. Så datumet inte slår över klockan 12 på dagen.

Jag funderar lite på att köpa en C60 38mm. Vad jag förstått har CW historiskt sett haft många kampanjer med tillfälligt nedsatta priser och att det därför varit dumt att betala ordinarie pris. Gäller det fortfarande eller har de börjat gå ifrån modellen med stora kampanjer?

Jag funderar lite på att köpa en C60 38mm. Vad jag förstått har CW historiskt sett haft många kampanjer med tillfälligt nedsatta priser och att det därför varit dumt att betala ordinarie pris. Gäller det fortfarande eller har de börjat gå ifrån modellen med stora kampanjer?
Vänta på rabatt, kommer kod om en månad med allra största säkerhet. Eller köp den @HSK säljer!

Edit: https://klocksnack.se/threads/christopher-ward-c60-trident-pro-600-mk3-38mm.149283/

Tillbaka
Topp