• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Dåligt drag här i tråden på sistone. Bjuder på en bild på dagens Beach Beater.

PXL_20210812_111509453.jpg


Har för övrigt upptäckt ett dammkorn innanför glaset. Ej synligt på bilden men det flyttar sig runt på tavlan och rehaut-ringen därinne. Störigt! Undrar om det är från produktionen eller om det smitit in när jag ställt tiden. Funderar på att ge mig på handgreppet att ta ut det på egen hand men osäker på om det är värt det.
 
Är det någon som sitter på ett 20 mm CW band och vill sälja? Jag är egentligen på jakt efter spänne så om det finns och säljs lös tar jag gärna det. 18mm spänne.
 
Inte helt originell såklart men en fullträff designmässigt och på nog alla andra sätt. Det jag ärligt gillar allra mest är faktiskt lightcatcher boetten. Det är nog den snyggaste och bästa boett jag stött på. Kan beundras långa stunder.

Håller lite liv i tråden med slutet-på-senestern-funderingar.

PXL_20210819_114422831.jpg

PXL_20210819_113219203.jpg
 
Inte helt originell såklart men en fullträff designmässigt och på nog alla andra sätt. Det jag ärligt gillar allra mest är faktiskt lightcatcher boetten. Det är nog den snyggaste och bästa boett jag stött på. Kan beundras långa stunder.

Håller lite liv i tråden med slutet-på-senestern-funderingar.

PXL_20210819_114422831.jpg

PXL_20210819_113219203.jpg
Jag håller med och det är kul att den är så mångsidig med allt från moderna dykare till vintageinspirerat, SC och i viss mån till och med dress.

 
Instämmer 😍

Sexigaste boetten jag ägt iallafall 👄



Inte helt originell såklart men en fullträff designmässigt och på nog alla andra sätt. Det jag ärligt gillar allra mest är faktiskt lightcatcher boetten. Det är nog den snyggaste och bästa boett jag stött på. Kan beundras långa stunder.

Håller lite liv i tråden med slutet-på-senestern-funderingar.

PXL_20210819_114422831.jpg

PXL_20210819_113219203.jpg
 
Har nu haft min C63 Svarta någon månad + nu och överlag är jag nöjd.
Väntar på att deras bracelet kommer i Oktober så jag kan få lite mer metall.
Jag är lite osäker på om jag skulle valt den vita istället. Mest för att den svarta tavlan verkligen är svart, utan någon sunburst eller dylikt(stod förvisso att de skulle vara plaque black). Samt att jag tycker glaset är väldigt smuts/fingeravtryckbenäget, möjligtvis mer än mina andra klockor. Kanske inte lika bra AR coating eller så är anledningen att tavlan just är svart, vilket gör att det smuts som finns på glaset syns ännu mera.

Får se när jag får på metallbandet om den känns bra, annars finns det en chans att jag kanske försöker lägga upp den svarta här om någon blir sugen :)
Hur känner andra här inne kring AR coatingen och smuts? (kanske tom är min enbart som råkar vara så)
 
Har nu haft min C63 Svarta någon månad + nu och överlag är jag nöjd.
Väntar på att deras bracelet kommer i Oktober så jag kan få lite mer metall.
Jag är lite osäker på om jag skulle valt den vita istället. Mest för att den svarta tavlan verkligen är svart, utan någon sunburst eller dylikt(stod förvisso att de skulle vara plaque black). Samt att jag tycker glaset är väldigt smuts/fingeravtryckbenäget, möjligtvis mer än mina andra klockor. Kanske inte lika bra AR coating eller så är anledningen att tavlan just är svart, vilket gör att det smuts som finns på glaset syns ännu mera.

Får se när jag får på metallbandet om den känns bra, annars finns det en chans att jag kanske försöker lägga upp den svarta här om någon blir sugen :)
Hur känner andra här inne kring AR coatingen och smuts? (kanske tom är min enbart som råkar vara så)
Jag håller med om att "smuts", fingeravtryck och dylikt syns väldigt mycket på min Svarta C63 GMT. Tycker att det var samma på min C60 MK3 med svart tavla. Jag tror att det beror på den tavlan men jag vet faktiskt inte. Har svårt att se att det skulle ha med coating eller liknande att göra. Jag lever med det för att svarta är gryyym i övrigt 😊
 
Jag håller med om att "smuts", fingeravtryck och dylikt syns väldigt mycket på min Svarta C63 GMT. Tycker att det var samma på min C60 MK3 med svart tavla. Jag tror att det beror på den tavlan men jag vet faktiskt inte. Har svårt att se att det skulle ha med coating eller liknande att göra. Jag lever med det för att svarta är gryyym i övrigt 😊
Okej intressant :) Misstänker faktiskt att det skulle vara någon teknik som dom använder för AR som gör att den helt enkelt kanske inte är lika hög kvalitet som på andra större märken :) Men vi säger väl möjligtvis helt enkelt, eftersom svarta tavlan inte direkt motverkar att dölja det :)
Håller dock med kring svart, ser riktigt bra ut. Tycker lite att den vita är något för vit och platt färg, men fortfarande riktigt snygg.
Som tur är har man ju en putsduk att torka av klockan när de blir lite väl fettigt/smutisigt :)
 
Okej intressant :) Misstänker faktiskt att det skulle vara någon teknik som dom använder för AR som gör att den helt enkelt kanske inte är lika hög kvalitet som på andra större märken :) Men vi säger väl möjligtvis helt enkelt, eftersom svarta tavlan inte direkt motverkar att dölja det :)
Håller dock med kring svart, ser riktigt bra ut. Tycker lite att den vita är något för vit och platt färg, men fortfarande riktigt snygg.
Som tur är har man ju en putsduk att torka av klockan när de blir lite väl fettigt/smutisigt :)
Ta lite bilder på din svarta vet jag. Finns inte så många icke-gmt svarta klockbilder😁
 
Inte helt originell såklart men en fullträff designmässigt och på nog alla andra sätt. Det jag ärligt gillar allra mest är faktiskt lightcatcher boetten. Det är nog den snyggaste och bästa boett jag stött på. Kan beundras långa stunder.

Håller lite liv i tråden med slutet-på-senestern-funderingar.

PXL_20210819_114422831.jpg

PXL_20210819_113219203.jpg

Riktigt snygg! Hör av dig om du tröttnar på den :)
 
Datum kl. 6 och samma verk som C63 tyder på Sealander även om vridringen ser lite udda ut men det kanske är medvetet diffust. Första Sealander med roterande vridring i så fall. 😊
 
Senast ändrad:
Ny vittavlad GMT med deras safirtavla på G.

Screenshot_20210820-194133_Facebook.jpg
56hr PR 🤔 vilket urverk har det? Inte Selitta eller ETA väl? Har de bytt leverantör i detta fallet? Hoppas på True GMT :D

Edit: missade att SW330-2 har 56hr PR
Edit 2: Nuvarande C60 har också SW330-2. Förmodligen är det en 40mm c60 men med safirtavla. Varför de väljer datum kl6 är dock ett ? Dock snyggare i mina ögon. Sealander har inte heller 600m WR vilket man kan utläsa på tavlan.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: HSK
56hr PR 🤔 vilket urverk har det? Inte Selitta eller ETA väl? Har de bytt leverantör i detta fallet? Hoppas på True GMT :D

Edit: missade att SW330-2 har 56hr PR
Edit 2: Nuvarande C60 har också SW330-2. Förmodligen är det en 40mm c60 men med safirtavla. Varför de väljer datum kl6 är dock ett ? Dock snyggare i mina ögon. Sealander har inte heller 600m WR vilket man kan utläsa på tavlan.
Bra luskat, Sherlock! 🕵️ Jag var också inne på att det var en C60 först men blev förvirrad av PR och datumfönstret och det verkar vara någon slags mashup.

Edit: Det står ju för fan C60 i beskrivningen! :bag: 😂
 
Senast ändrad:
En till:

Screenshot_20210820-233321_Facebook.jpg


Det låter nästan som att de tänker återlansera Blue Marine? Eventuellt en modifierad variant med inslag av lume i vågorna eller liknande med tanke på beskrivningen? Det ser ut som någon typ av vågmönster på tavlan i alla fall.
Edit: Eller är det bara ett syftningsfel? Det skulle kunna vara att klockan har generöst med lume och även safirtavla men det känns lite klumpigt uttryckt i så fall.

1_mob.jpg

 
Senast ändrad:
Är det CWs hybridstrap? Tankar om det? Lite sugen att beställa hem ett. Lägg gärna upp några bilder på det 😊
Det är det😄 Väldigt skönt på sommaren.
Ganska snyggt. En aningen långt (tror det nämnts här inne tidigare). Troligtvis ville CW vara säkra på att längden funkar till så många handleder som möjligt.
Tänkte inte ens på att det var ett hybrid band när jag köpte så jag blev lite överraskad att det var så pass mycket tyg än gummi.



Jag är dock lite orolig hur L2L avståndet kommer bli med deras stål armband. Såg att första länken är en kurvad nerhängande och att längden istället blev uppåt 50mm 😵😅 Så blir spännande att se när det väl köpts.

Någon som har några erfarenheter med detta och med handleder i omkrets som mina?
 

Bilagor

  • 5EB63FCD-FF32-4D14-A6B2-3C1FC2081B0E.jpeg
    5EB63FCD-FF32-4D14-A6B2-3C1FC2081B0E.jpeg
    400.9 KB · Visningar: 9
  • 46B10A30-465A-4EDF-B172-6E65CA3671F1.jpeg
    46B10A30-465A-4EDF-B172-6E65CA3671F1.jpeg
    604.2 KB · Visningar: 11
Senast ändrad:
Det är det😄 Väldigt skönt på sommaren.
Ganska snyggt. En aningen långt (tror det nämnts här inne tidigare). Troligtvis ville CW vara säkra på att längden funkar till så många handleder som möjligt.
Tänkte inte ens på att det var ett hybrid band när jag köpte så jag blev lite överraskad att det var så pass mycket tyg än gummi.



Jag är dock lite orolig hur L2L avståndet kommer bli med deras stål armband. Såg att första länken är en kurvad nerhängande och att längden istället blev uppåt 50mm 😵😅 Så blir spännande att se när det väl köpts.

Någon som har några erfarenheter med detta och med handleder i omkrets som mina?
Ja, den blir lite längre pga ändlänkarna men tycker inte att det får den att kännas för lång. Troligtvis pga kurvningen. Däremot kan jag ibland tycka att den ser lite oproportionerligt lång ut pga detta men det stör mig inte så mycket.

Här en arkivbild på min handled som är strax under 17cm:

9165226A-5B60-46D3-9CD1-5BA86BE4B03F.jpeg


Kan försöka knäppa en som visar den i profil lite senare!
 
Det är det😄 Väldigt skönt på sommaren.
Ganska snyggt. En aningen långt (tror det nämnts här inne tidigare). Troligtvis ville CW vara säkra på att längden funkar till så många handleder som möjligt.
Tänkte inte ens på att det var ett hybrid band när jag köpte så jag blev lite överraskad att det var så pass mycket tyg än gummi.



Jag är dock lite orolig hur L2L avståndet kommer bli med deras stål armband. Såg att första länken är en kurvad nerhängande och att längden istället blev uppåt 50mm 😵😅 Så blir spännande att se när det väl köpts.

Någon som har några erfarenheter med detta och med handleder i omkrets som mina?
Ja, alla deras band är av den längre typen. Eller det är väl mer standard den längden men jag föredrar alltid small/medium variant om det finns. Skulle vara toppen om de gör en kortare variant. Men jag tror jag ska köra på ett Hirsch performance i läder. De ser riktigt schyssta ut men jag vill ha ett CW-spänne på så jag får köpa nått band därifrån så jag får ett spänne 😊

Angående "male endlinks" är det inget som stört mig trots tunna handleder. Den starka kurvningen nedåt hjälper en på traven. Heller inte reflekterat över att det ser oproportionerligt ut. Men nu lär jag väl börja störa mig på det. Tack @morgel 🙄😝
 
Angående "male endlinks" är det inget som stört mig trots tunna handleder. Den starka kurvningen nedåt hjälper en på traven. Heller inte reflekterat över att det ser oproportionerligt ut. Men nu lär jag väl börja störa mig på det. Tack @morgel 🙄😝
Haha, sorry 😅 Menade inte riktigt oproportionerligt egentligen utan snarare att jag nog bara kan tycka att de långa mittlänkarna är rätt... fula. Men jag störde mig mer på det i början och har accepterat dem mer nu. Kurvningen hjälper även i det avseendet.
Kan försöka knäppa en som visar den i profil lite senare!
8E90C00E-1E26-4568-BAFB-4F9AD22812AF.jpeg

261F8D38-694D-43BF-A8A9-BF48D1E7A7D4.jpeg

Lägger sig rätt snyggt trots ändlänkarna och jag tror det skulle se bra ut även om man hade en cm mindre i omkrets. Min är som sagt nånstans mellan 16,5-17!
 
Tillbaka
Topp