Antagligen repa i AR-behandlingen.Första mikro repan på safirglas jag någonsin lyckats få på. Ingen aning hur
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Antagligen repa i AR-behandlingen.Första mikro repan på safirglas jag någonsin lyckats få på. Ingen aning hur
Ah Det kan nog stämmaAntagligen repa i AR-behandlingen.
Ser onekligen fin ut!
Vridringen
Ja, det har du nog rätt i. Vet du med säkerhet att de är AR behandling på ovansidan? För i så fall måste jag säga att den är 1000% bättre än det Sinn använder. Min 556 såg ut som sju svåra år efter en vecka. (Mitt Sinn bashande lever verkligen ut i den här tråden. Sorry, not sorry!)Antagligen repa i AR-behandlingen.
Haha ja kanske.Vridringen
Men 42 mm funkar inte för mig. Köp den du! Du har armarna för den.
Jag har inte hört något om det och de brukar vara rätt återhållsamma med 38mm-modeller så om jag vore dig skulle jag nog inte ha allt för stora förhoppningar.Någon som vet när dykarna kommer i 38mm med datum vid 6 och logga 12?
Det är loggan för organisationen Hide.Någon som vet vad man menar med "loggan" på kronan och baklocket förresten. Har inte sett tidigare. Någon variant på Twinflag fast fyra stycken?
Jag tycker tavlans symmetri hänger ihop mycket bättre då de flyttat loggan till 12 och datumet till 6.
Hade väntat mig större skillnad ändå. Väldigt snarlika och största skillnaden förutom storleken 40 vs 42 är väl vridringen.
Vet inte om jag gillar riktigt stålringen på vridningen på nya modellen. Föredrar nog ochså minutmarkeringar var 10:e minut vs var 5:e minut.
Men annars var ju lume i vågmönstret på tavlan riktigt effektfullt på nya modellen
Ah! Såklart. Tanken slog mig men "likheten" med CWs förvillade mig.Det är loggan för organisationen Hide.
De samlar plasten.
#hide
Verkar som att på alla nya modeller så är det logga 12 och datum 6 och är väl det som gäller nu då ett tag.Jag tycker tavlans symmetri hänger ihop mycket bättre då de flyttat loggan till 12 och datumet till 6.
Håller de på att justera loggan både stl mässigt och placering på alla modeller eller kör de på och byter på nya modeller?
Verkligen inte.Verkar som att på alla nya modeller så är det logga 12 och datum 6 och är väl det som gäller nu då ett tag.
Twin flag symbolen finns inte med nu längre och dom kanske har övergivit den då vilket är synd kan jag tycka. Den fanns ju lite diskret kl 12 när logga var 9 och datum 3.
Alltid en smaksak det där med loggans utformning och placering. Inte lätt göra alla till lags
De pratade om det i en intervju nyligen och det lät som att det i framtiden kunde bli aktuellt med att bara ha twin flag-loggan men det kräver väl att de stärker varumärket ytterligare. Den är så pass diskret så jag tror faktiskt att det är många av deras befintliga kunder som inte ens skulle känna igen den.Verkar som att på alla nya modeller så är det logga 12 och datum 6 och är väl det som gäller nu då ett tag.
Twin flag symbolen finns inte med nu längre och dom kanske har övergivit den då vilket är synd kan jag tycka. Den fanns ju lite diskret kl 12 när logga var 9 och datum 3.
Alltid en smaksak det där med loggans utformning och placering. Inte lätt göra alla till lags
Det är inte alltid negativt, deras första logga var faktiskt rätt bedrövlig.Verkligen inte.
De verkar dock byta logga lite väl ofta kan jag tycka.
Oooh ...den första...De pratade om det i en intervju nyligen och det lät som att det i framtiden kunde bli aktuellt med att bara ha twin flag-loggan men det kräver väl att de stärker varumärket ytterligare. Den är så pass diskret så jag tror faktiskt att det är många av deras befintliga kunder som inte ens skulle känna igen den.
Det är inte alltid negativt, deras första logga var faktiskt rätt bedrövlig.
Sen kom Chr. Ward som var lite bättre i alla fall:
Och efter det har det bara fortsatt att bli bättre. De har även experimenterat lite på udda och limiterade modeller men själva grundlogotypen tycker jag faktiskt blir bättre för varje version. Jag tycker dock att placeringen kl. 9 var rätt snygg men kritikerna var inte nådiga när det lanserades...
Det ser verkligen långt utTack för mycket smidig affär och rasande snabb leverans @Hellmao Trodde jag skulle få vänta till efter helgen. Som väntar aningen långt för min smak men det funkar, hamnar på tredje sista hålet. Grymt snyggt och fruktansvärt bekvämt!
Edit: publicerade innan bilderna lagts till.
Jo, längre än jag föredrar. Men inte så mycket längre än vad som är brukligt. 124 - 80 typ.Det ser verkligen långt ut
Grym den där.Tack för mycket smidig affär och rasande snabb leverans @Hellmao Trodde jag skulle få vänta till efter helgen. Som väntat aningen långt för min smak men det funkar, hamnar på tredje sista hålet. Grymt snyggt och fruktansvärt bekvämt!
USD är alltid exkl. moms så det hade i så fall blivit 1500 +25% moms. Visserligen utan rabattkod i exemplet men ändå.Då har jag lagt en beställning på https://www.christopherward.com/int/straps/C63-Bracelet-Trident-Mk-3-39mm/20-STL-16-SXS-MA.html
så får man se när de dyker upp.
En fråga, jag valde nu i valutan GBP och då blev det 148 GBP (hade en 10% voucher), och motsvarande i SEK alltså runt 1700.
Men hade jag valt USD istället så hade priset blivit 175$ = ca 1500-1600kr.
Jag vill minnas att jag valde GBP när jag köpte klockan men sett till det här så blev det alltså dyrare? Eller tänker jag fel?
Ahaa okej Vad bra, då var de inga fel egentligenUSD är alltid exkl. moms så det hade i så fall blivit 1500 +25% moms. Visserligen utan rabattkod i exemplet men ändå.
Ja för visst är det fortfarande billigast att beställa i pund? Ingen tullavgift eller dylik?Ahaa okej Vad bra, då var de inga fel egentligen
Ja, priserna är generellt lägre i GBP även om man bortser från valutakurs och nej, det tillkommer inga extra avgifter då de är momsregistrerade i Sverige/EU så det är bara att handla på! Vad har du i kikaren?Ja för visst är det fortfarande billigast att beställa i pund? Ingen tullavgift eller dylik?
Velat i flera månader på en c65 sandhurst.. sedan kom c63 och ställde till det. Har också ögonen på sinn556... Så svårt.Ja, priserna är generellt lägre i GBP även om man bortser från valutakurs och nej, det tillkommer inga extra avgifter då de är momsregistrerade i Sverige/EU så det är bara att handla på! Vad har du i kikaren?
Ser ju klockrent ut på denTack för mycket smidig affär och rasande snabb leverans @Hellmao Trodde jag skulle få vänta till efter helgen. Som väntat aningen långt för min smak men det funkar, hamnar på tredje sista hålet. Grymt snyggt och fruktansvärt bekvämt!