• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Har testat många band på Christopher Ward men kommit fram till att det är inget som slår länken. Den är som gjord för det.
20220903_131808-01.jpeg

Roligt att höra :) Den har alla rätt så tror den blir bra. Dock inte leverans förens i november :confused: Hittar inga vettiga bilder på urtavlan. Är inte hundra såld på färgen men ChrWard är kända att ha rätt dåliga bilder, dvs nrukar inte förmedla färgerna jättebra.
Väntar själv på den blå, tyckte den här bilden var bra. Där ser man att grön och röd är ganska muted.

20220803_212626.jpg

Paket på ingång!

Efter cw:s nya flagg-logga, och en önskan om att ha inte riktigt så mycket pengar på handleden som en speedy börjar innebära*, har jag sålt ögonstenen. Det verkar som att jag istället landar på en CW, och gör ett uttåg från KS och klockor ett tag, till förmån för andra intressen.

Känns bra! Hej då-bilder kommer! :)

* Senaste prisjusteringen höjer list till 77 lakan för nya hesalit-modellen!

Måste säga att CW har nailat sina senaste släpp. Sålde min C63 39mm för inte så längesen eftersom den fick så lite handledstid, men kan inte låta bli att lockas av 36:an samt nya C60 hur mycket jag än vill...

För det stora problemet nu är ju att de sponsrar Everton.

Måste säga att CW har nailat sina senaste släpp. Sålde min C63 39mm för inte så längesen eftersom den fick så lite handledstid, men kan inte låta bli att lockas av 36:an samt nya C60 hur mycket jag än vill...

Tycker nya loggan fick CW att gå från något jag måste prova till något jag vill äga länge. 36an faller i mitt tycke på länklåsets längd men annars hur fin som helst, håller med!

Snyggt och grattis 🥳 Intryck ?
Hämtade ut min idag med :)
Tack! Känns riktigt bra, kul med lite annorlunda tavla! Najs. Smidigt med microadjust. Sitter bra om jag jämför med BB36. Måste låta det gå några dagar för att se hur det känns sen men just nu är jag positivt överraskad. Känns som att man får mycket klocka för pengarna. 👌

Tack! Känns riktigt bra, kul med lite annorlunda tavla! Najs. Smidigt med microadjust. Sitter bra om jag jämför med BB36. Måste låta det gå några dagar för att se hur det känns sen men just nu är jag positivt överraskad. Känns som att man får mycket klocka för pengarna. 👌
Låter mycket lovande 👍
Ska prova min senare ikväll :)

• Like
Reactions: ajs
Precis som min Sealander 36 så sitter även Trident 38 ruskigt bekvämt.
Uppskattar dock på denna att den endast har skruvar från ett håll på länken, gör att justeringen går betydligt smidigare.
Att den är snygg är också en bonus :)

F091225B-80F4-4184-ADEA-B85504CBA625.jpeg

1CA25305-CE37-42F4-AC00-5A4BE2EA01CA.jpeg

1D58B0CF-C01E-495B-A667-7FA4D2D441B0.jpeg

Senast ändrad:
Uppskattar dock på denna att den endast har skruvar från ett håll på länken, gör att justeringen går betydligt smidigare.

Riktigt bra kontrast med vita tavla och svarta ringen tycker jag. Den ser inte liten ut på dig heller.

Någon som har koll på fungerande rabattkod? Så klart att ingen ska fungera så fort man tänker beställa... Har provat MOD10, 100LOUPE26 och WELCOME

Det var en person som uppmärksammade att flera militärrelaterade modeller hade försvunnit från hemsidan och fick till svar via mail att de har någon "ny, spännande lansering" på gång som är tänkt att dyka upp inom kort. Kan det vara deras kommande field watch som åsyftas?

De tvingas sponsra Everton för att Tribus, Christopher Wards nya märke, sponsrar Liverpool. Det bra laget var upptaget. 😉

RIKTIGT NAJS!
Jag tänkte beställa en likadan i veckan, men, nybörjare som jag är blev jag enormt osäker på storleken... Har endast några klockor som är 40-42 sedan tidigare. Provade en DS action 38mm i butik häromdagen för att för första gången känna på storleken. Jag blev HELT tagen över hur liten jag upplevde 38mm. Jag tänkte spontant att NEJ, det måste bli en 40mm Trident! Mina andra klockor kommer kännas gigantiska i jämförelse är jag rädd... Men på dina bilder ser det KANON-bra ut med en 38!
Hur resonerar NI när det gäller detta kval?? Min handled är 17 cm så jag bör absolut ha något mindre, men nja, är sjukt orolig att bli besviken på en 38:a....Tacksam för input!

Tillbaka
Topp