• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

RIKTIGT NAJS!
Jag tänkte beställa en likadan i veckan, men, nybörjare som jag är blev jag enormt osäker på storleken... Har endast några klockor som är 40-42 sedan tidigare. Provade en DS action 38mm i butik häromdagen för att för första gången känna på storleken. Jag blev HELT tagen över hur liten jag upplevde 38mm. Jag tänkte spontant att NEJ, det måste bli en 40mm Trident! Mina andra klockor kommer kännas gigantiska i jämförelse är jag rädd... Men på dina bilder ser det KANON-bra ut med en 38!
Hur resonerar NI när det gäller detta kval?? Min handled är 17 cm så jag bör absolut ha något mindre, men nja, är sjukt orolig att bli besviken på en 38:a....Tacksam för input!
Jag skulle säga att det beror på vad du är van vid och föredrar.
Jag kom in i klockintresset från en Breitling synvinkel dvs med ur på 44-45mm i diameter och tyckte det var skitnajs.
Jag skulle troligtvis ha ratat en 38mm dykare där och då utifrån vad jag var van vid.
Kommer ihåg första gången jag provade en 41mm Breitling som var 50mm lug to lug och där jag tänkte, oj vilken smidig sak 😄
Jag provade en sådan i somras igen och tyckte att den satt helt ok men nä det där tåget har gått för mig känns det som.
Men sen beror det ju alltid på tavlans design, boettens utformning, långa eller korta luggar, på länk eller band osv.

Med åren så har jag dragits till mindre dinkor och jag tycker att nya 38an med sina 45 lug to lug sitter precis så som jag vill ha det i nuläget.
Jag har en handled på 17,5 som referens.
Däremot kan dykare upplevas som mindre än andra klockor i samma storlek.
Såg ex Breitlings 36mm dykare häromdagen och den såg ut som en liten knapp irl så den hade inte varit någon hit om man köpt på distans utan att ha fått prova först.

Men vad gäller CW så har du 60 dagars returrätt om det är så att du upplever att den är för liten vid ankomst så rock on :)

RIKTIGT NAJS!
Jag tänkte beställa en likadan i veckan, men, nybörjare som jag är blev jag enormt osäker på storleken... Har endast några klockor som är 40-42 sedan tidigare. Provade en DS action 38mm i butik häromdagen för att för första gången känna på storleken. Jag blev HELT tagen över hur liten jag upplevde 38mm. Jag tänkte spontant att NEJ, det måste bli en 40mm Trident! Mina andra klockor kommer kännas gigantiska i jämförelse är jag rädd... Men på dina bilder ser det KANON-bra ut med en 38!
Hur resonerar NI när det gäller detta kval?? Min handled är 17 cm så jag bör absolut ha något mindre, men nja, är sjukt orolig att bli besviken på en 38:a....Tacksam för input!
På tok för litet (och alldeles för kort L2L, dvs. vertikalt mått) för en dykare med vridring om du frågar mig och då har jag ungefär samma mått som dig. Det beror givetvis på hur ens handleder är utformade och vad man har för preferenser men för mig är 40mm minimum för en dykare (däremot går jag gärna ner i storlek för andra typer av klockor). 🙂

38mm-varianten av Certinas DS kändes i princip identisk storleksmässigt när jag jämförde dem sida vid sida och den största skillnaden var att CWn upplevdes som betydligt bättre utformad och gav ett mer premiumintryck. Upplevde du den som alldeles för liten så kommer du förmodligen att tycka samma sak om C60n men du har som sagt fri frakt och gratis retur om du ändå vill prova (glöm inte att handla i GBP och använd rabattkoden).

RIKTIGT NAJS!
Vanesak och personlig preferens. Efter 4 år på KS och ett par klockor konstaterar jag att 35-37 samt 40-42 funkar för mig. Ett spann däremellan blir helt fel och känns för litet. Så därför avslutar jag mina större klockäventyr (andra intressen lockar plånboken) på en CW som är 39mm 🙈🤷‍♂️ Design och användbarhet är i slutändan en kompromiss och preferens :)

C60 Trident Bronze COSC LE. Min är 499 av 500.
Här på Hirsch läderband.
20220926_094556.jpg

Jag plockade bort en halvlänk till sen satt klockan lite bättre. Fortsatt riktigt nöjd med klockan.. :)
Får din Sealander någon handledstid nu då? Vilken tycker du bäst om?
Har mixtrat en hel del med komforten och flyttat länkar fram och tillbaka.
Får inte till det lika bra som med Selandern där det blev nästintill perfekt.
Tog bort en hel länkbit och satte dit två halvlänkar så nu är det hyfsat bra men är inte 100 nöjd ännu så kanske får modifiera lite till.
Men yes min gula Sealander får mycket handledstid och är så nöjd med den så i nuläget funderar jag även på en grön 😄

Har mixtrat en hel del med komforten och flyttat länkar fram och tillbaka.
Får inte till det lika bra som med Selandern där det blev nästintill perfekt.
Tog bort en hel länkbit och satte dit två halvlänkar så nu är det hyfsat bra men är inte 100 nöjd ännu så kanske får modifiera lite till.
Men yes min gula Sealander får mycket handledstid och är så nöjd med den så i nuläget funderar jag även på en grön 😄

Jag gillar den gröna 39 mm med den där "borstade" tavlan... bättre grön färg på den, enligt mej.

På tok för litet (och alldeles för kort L2L, dvs. vertikalt mått) för en dykare med vridring om du frågar mig och då har jag ungefär samma mått som dig. Det beror givetvis på hur ens handleder är utformade och vad man har för preferenser men för mig är 40mm minimum för en dykare (däremot går jag gärna ner i storlek för andra typer av klockor). 🙂

38mm-varianten av Certinas DS kändes i princip identisk storleksmässigt när jag jämförde dem sida vid sida och den största skillnaden var att CWn upplevdes som betydligt bättre utformad och gav ett mer premiumintryck. Upplevde du den som alldeles för liten så kommer du förmodligen att tycka samma sak om C60n men du har som sagt fri frakt och gratis retur om du ändå vill prova (glöm inte att handla i GBP och använd rabattkoden).
Tack Cosmo, HSK mfl för er input ang. storlek.
Fortfarande svårt som tusan att bestämma mig, haha! Alla era foto på era 38:eek:r ser så jädrans bra ut!
38mm är nog en bra storlek för mig, men just en dykare upplevs säkert mindre som någon skrev.
Jag gör nog som jag brukar, väljer den "lagom-mellan-vägen" med att beställa en 40mm :)

Rabattkod ska jag använda såklart! Den gäller till 31 okt, och det är lika bra att unna sig INNAN elräkningarna börjar skena iväg, haha!
MEN, är det ett trick att handla i GBP och inte i Euro, Hur och varför??

Fortfarande svårt som tusan att bestämma mig, haha! Alla era foto på era 38:eek:r ser så jädrans bra ut!
38mm är nog en bra storlek för mig, men just en dykare upplevs säkert mindre som någon skrev.
Jag gör nog som jag brukar, väljer den "lagom-mellan-vägen" med att beställa en 40mm :)

Rabattkod ska jag använda såklart! Den gäller till 31 okt, och det är lika bra att unna sig INNAN elräkningarna börjar skena iväg, haha!

GBP brukar bli billigare när det översätts till SEK...

Hoppas du blir mer än nöjd i slutänden oavsett storlek :)
Vilken färg blir det ?

Tillbaka
Topp