• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Ja precis, de kapar någon millimeter på L2L och höjden och så lägger de på det på spännet istället. 🙈 Det är ingen ny version utan bara en mindre uppdatering av den befintliga serien så tavelfärger osv. är med största sannolikhet identiska. Kanske även i 36/39mm?

Jag gillar inte heller deras blåa nyans men har aldrig upplevt det du beskriver, däremot tycker jag att den är alldeles för ljus för min smak då den nästan blir ljusblå i dagsljus.
De bör ju sätta datumet kl 6 med all sannolikhet, om man tittar på olika special edition de släppt av C60 senaste tiden. Har skrivit och efterfrågat en no date version, kanske inte jättetroligt men man kan väll hoppas.

Jag skulle säga det är rätt troligt att CW kommer rea ut gamla modellen på sin hemsida när nya har kommit. Har sett flera gånger att utgående modeller sätts ned 30%
Det vore välkommet för då klipper jag en OMEDELBART... Han letat febrilt efter en begagnad C60 med rätt spec för mig... I sverige verkar det lönlöst att hitta, och beg från utlandet blir nästan lika dyrt som en ny...
Det verkar lite oklart om nya modellen "Trident 300 Pro" kommer att ersätta nuvarande 600:an eller komplettera sortimentet dock.

Mycket gult i sommar :cool:
1661013309512.jpeg

Måste säga att jag inte gillar nya sekundvisaren. Den ser ut som en GMT hand på den den blåa vita och gröna. Den svarta går helt bort för mig då jag inte gillar röda detaljer.
Blåfärgande ser dock bättre ut än förra generationen.
DCDD61C5-7EA6-47C3-82C6-C55BB8047E99.jpeg

Edit:Lägger in gamla gen som referens. Båda 42 mm.
D987A01C-6E89-4ED4-8085-0AEF81AE805C.jpeg

Senast ändrad:
Måste säga att jag inte gillar nya sekundvisaren. Den ser ut som en GMT hand på den den blåa vita och gröna. Den svarta går helt bort för mig då jag inte gillar röda detaljer.
Blåfärgande ser dock bättre ut än förra generationen.
Lite tveksam till stål-innerringen på bezeln ochså men kanske en vanesak.

Ja den skulle nog jag vänja mig vid, stål ”färgen” finns ju redan på klockan. Har dock svårare för kontrastfärgerna de lägger till. Kan få klockan att kännas lite leksaksaktig.
Jag kan personligen känna att deras dykare är lite för plottriga. Lite för mycket olika färger, former osv. Skulle de ha skippat stålringen och sedan haft en mer simpel sekundvisare i svart/vitt så hade klockan definitivt sett bättre ut.

The ‘field watch’ has long been overlooked in the world of horology in favour of dive, dress and sports watches.

Designed originally for soldiers, field watches feature stainless steel cases, unfussy dials and movements engineered for accuracy. Simplicity and practicality are all. However, the continuing popularity of Christopher Ward’s C65 Sandhurst chronometer – modelled on the classic Smiths W10 – has proved that field watches have a fanbase way beyond military enthusiasts.

This hasn’t gone unnoticed at CW. Which is why the teams in Maidenhead and Biel are working on a new field watch that mixes the genre’s austere aesethtic with the architecture and design of CW’s latest line.

Designer Will Brackfield says: “The popularity of the C65 Sandhurst has shown us there’s a market for field watches. We’re basing this new timepiece on the Aquitaine, but unlike the existing models this won’t have a dive bezel.”

The watch, waterproof to 150m, is as yet unnamed (suggestions always welcome!), but the Christopher Ward team have been looking closely at mid-century timepieces for design inspiration. The era’s utilitarian aesthetic will play a significant role in the new piece, though with a nod to today’s more liberal attitude to colour.

“As an Aquitaine, it’ll have vintage styling,” says Will. “At present we’re playing with colours – black, green and blue – but we haven’t made our final decision yet.” From what we know, the watch will be powered by an automatic movement – and depending on how it’s received, may accommodate a GMT version.

FB_IMG_1661529436844.jpg

Tillbaka
Topp