• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Skogskompis
F6417291-36E8-458A-B47E-E176A88124F1.jpeg

Är det någon av er som beställt 36mm i någon spännande färg? Har dett irlbilder på den gula här på forumet, skulle vilja se den gröna t.ex.?

Jag har en fundering angående det beprövade Selitta SW200 urverket som flera märken använder sig av nuförtiden.
Hur resistent är det mot magnetism utifrån den case som CW använder i sin senaste C65 Sandhurst version 2 ?
Hittar ingen info om det.

Vissa tillverkare har ju versioner av Selitta SW200 ex Sinn har SW-220 och där det ska vara antimagnetiskt till en viss grad.
Men är det urverket i sig som är modifierat då eller är det boetten som gör att det tål en del magnetism, eller är det en kombo ?
Jag har även en Formex Essence 39 som har Selitta SW200 och som är cosc certifierad och där det står non-magnetic.
Tänker om det är samma urverk som i Sandhurst v2 så kanske även den har liknande egenskaper.
En novis söndagsfundering.

Edit: Har ställt frågan till CW så får vi se vad svaret blir.
O här kom svaret, klistrar in det här:
Our watches are not anti-magnetic so there is a chance that they can become magnetised.

Senast ändrad:
Beställde för en vecka sen och tiden går nu lite långsammare än vanligt 😀 De har inte skickat den än och inte svarat på mail på två dagar heller. Vad har ni haft för leveranstider från CW?

1665042162395.png
Det tog en månad för dem att få iväg min svarta GMT. Först väntade de på länkar från leverantör, sedan på manualer.

Väntar fortf. När DHL säger att den kan gå ut för leverans på tisdagen en vecka då jag visste att jag skulle vara bortrest så tänkte jag att jag kunde skicka den till postombud istället och plocka upp den när jag kommit hem. Men de var så överjädrigt snabba att de lyckades få ut den till ombudet redan fredagen innan, samma dag som jag åkte. Där fick den ligga i 7 dagar innan retur, tydligen inget som DHLs kundtjänst kunde förlänga. Så den gick på retur efter 7 dagar, och nu försöker jag klura ut var den är och om jag kan få tag på den innan den åker tillbaka till CW.

Det tog en månad för dem att få iväg min svarta GMT. Först väntade de på länkar från leverantör, sedan på manualer.

Väntar fortf. När DHL säger att den kan gå ut för leverans på tisdagen en vecka då jag visste att jag skulle vara bortrest så tänkte jag att jag kunde skicka den till postombud istället och plocka upp den när jag kommit hem. Men de var så överjädrigt snabba att de lyckades få ut den till ombudet redan fredagen innan, samma dag som jag åkte. Där fick den ligga i 7 dagar innan retur, tydligen inget som DHLs kundtjänst kunde förlänga. Så den gick på retur efter 7 dagar, och nu försöker jag klura ut var den är och om jag kan få tag på den innan den åker tillbaka till CW.
Förmodligen ligger den hos DHL terminalen på Arlanda. Kontakta DHL Express 0771-400 345 så kan dom göra en ny leverans till dig. Samma sak hände mig när jag inte hann hämta ut paketet hos ombudet men som sagt gick det bra få den utskickad igen.

Förmodligen ligger den hos DHL terminalen på Arlanda. Kontakta DHL Express 0771-400 345 så kan dom göra en ny leverans till dig. Samma sak hände mig när jag inte hann hämta ut paketet hos ombudet men som sagt gick det bra få den utskickad igen.
Ktj hänvisar till ett sms som aldrig kommer, jag antar att jag väntar på att paketet ska komma tillbaka från ombud "till terminalen". Nu när du säger det så börjar jag misstänka att de inte menar terminalen i Östersund utan på Arlanda! 😴

Tack för tips :)

Är sjukt sugen på deras nya Trident pro 300. Men överväger fortfarande. Dom flesta som sitter med en Christopher Ward verkar vara sjukt nöjda. Klockorna känns nästan för bra för att vara sant. Det skulle i så fall vara min första lite "dyrare" klocka. Vad säger ni? Är det en bra första "kvalitetsklocka"?

Är sjukt sugen på deras nya Trident pro 300. Men överväger fortfarande. Dom flesta som sitter med en Christopher Ward verkar vara sjukt nöjda. Klockorna känns nästan för bra för att vara sant. Det skulle i så fall vara min första lite "dyrare" klocka. Vad säger ni? Är det en bra första "kvalitetsklocka"?
Min erfarenhet är att det är klockor som tickar alla boxar på vad man kan förvänta sig för en klocka i prisklassen. Det är nog också en typisk klocka som man köper som första automat för att sedan vilja sälja efter en tid till stor förlust.

Min erfarenhet är att det är klockor som tickar alla boxar på vad man kan förvänta sig för en klocka i prisklassen. Det är nog också en typisk klocka som man köper som första automat för att sedan vilja sälja efter en tid till stor förlust.

Hum... "stor förlust" vet jag inte hur det ska kunna uppstå. Andrahandspriserna är helt ok och klockorna är ju relativt billiga som nya också.

Den dök upp till slut, två veckor efter beställning. CW svarade aldrig på mina mail 🤷
Har använt klockan i några dagar nu och gillar den väldigt mycket. Perfekt storlek för min arm och länken är väldigt bekväm med microjustering. Om man ska klaga på något så är det att länken var jobbig att korta eftersom den kräver två små mejslar, och spärren för microjustering var oanvändbar innan jag gav den en droppe olja.
1666029081101.jpeg
1666029225376.jpeg

1666029165797.jpeg

Den dök upp till slut, två veckor efter beställning. CW svarade aldrig på mina mail 🤷
Har använt klockan i några dagar nu och gillar den väldigt mycket. Perfekt storlek för min arm och länken är väldigt bekväm med microjustering. Om man ska klaga på något så är det att länken var jobbig att korta eftersom den kräver två små mejslar, och spärren för microjustering var oanvändbar innan jag gav den en droppe olja.
1666029081101.jpeg
1666029225376.jpeg

1666029165797.jpeg
Den blev ett snäpp vassare med nya loggan också. Stort grattis till en fantastisk klocka.

Paket på ingång!

Efter cw:s nya flagg-logga, och en önskan om att ha inte riktigt så mycket pengar på handleden som en speedy börjar innebära*, har jag sålt ögonstenen. Det verkar som att jag istället landar på en CW, och gör ett uttåg från KS och klockor ett tag, till förmån för andra intressen.

Känns bra! Hej då-bilder kommer! :)

* Senaste prisjusteringen höjer list till 77 lakan för nya hesalit-modellen!
Det tog en extra vända Östersund-Arlanda-Östersund innan DHL och jag kunde synka, men nu är den här.

Sålde speedyn och gav tusan i Exp2-likheten, orkar inte bry mig längre. Småbarnströttheten kanske bröt ner mig :)

IMG_20221024_220451__01.jpg

Tidigare haft exakt samma fast med gamla loggan (och pin-and-collar-länk istf skruvade länkstift).

Tycker att detta är ett lyft, fick personligen alltid parfymklockevibbar av förra textloggan, som dock vägdes upp av allt annat som var bra. Nu finns inget att väga upp längre, den är bara skitbra. Riktigt bra länk o länklås för pengarna.

Vete tusan om CW inte till och med har uppgraderat poleringen av visare o index sedan förra. Minns dem inte som så här bra. Lysmassan på index är verkligen knivskarpt applicerad.

Sedan klockstarten omkring 2018 har "finklockan" i lådan gått från Omega Aqua terra till Speedy 005, Tudor GMT, Breitling Aerospace, Tudor BB58 tillbaka till tritium-speedy.

Nu stannar jag här på denna CW och satsar på musik/gitarr istället.

Hej då KS, tack för ett par trevliga år! 👍

Dom är väldigt sega på att svara på mail just nu. Nån som har tips på hur man ska tänka kring omkretsen på handleden om man beställer att dom kortar ner bandet? Ska man ta lite tajtare för att kunna släppa lite med hjälp av micro adjustment? Eller kan klockan levereras med micron i olika lägen och inte nödvändigtvis hela vägen in?

Min handled är strax över 17cm. Är väldigt sugen på nya Trident C60 300 40mm.

Ursäkta min OCD😂

Dom är väldigt sega på att svara på mail just nu. Nån som har tips på hur man ska tänka kring omkretsen på handleden om man beställer att dom kortar ner bandet? Ska man ta lite tajtare för att kunna släppa lite med hjälp av micro adjustment? Eller kan klockan levereras med micron i olika lägen och inte nödvändigtvis hela vägen in?

Min handled är strax över 17cm. Är väldigt sugen på nya Trident C60 300 40mm.

Ursäkta min OCD😂

korta länken själv istället... så kan du testa dej fram med halvlänkar osv

Tillbaka
Topp