• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

jacoby

Cartier
En mindre twelve? Frågan är hur liten den blir, fram med spåkulorna!
Screenshot_20230822_165617_Gmail.jpg
Gissar på 36mm. 38 tycker jag inte anses som small och 37 är något okänt mellan som känns ovanligt för deras tidigare modeller :)
 
Då var nya 36mm "The Twelve" släppt.
Har svårt att sätta fingret på varför men tycker att den nya upplevs mer harmonisk än 40mm varianten.
 

DrDre

Patek
Då var nya 36mm "The Twelve" släppt.
Har svårt att sätta fingret på varför men tycker att den nya upplevs mer harmonisk än 40mm varianten.

Den kommer nog att kännas lite knubbigare (som en 36mm DJ) än den större modellen eftersom proportionerna mellan tjockleken och diametern ändras. Urverket (2824 klon) är ju ganska tjockt. Den integrerade länken gör också att den känns större än vad 36mm antyder. Jag tror att den kommer falla många på läppen.
 
Den kommer nog att kännas lite knubbigare (som en 36mm DJ) än den större modellen eftersom proportionerna mellan tjockleken och diametern ändras. Urverket (2824 klon) är ju ganska tjockt. Den integrerade länken gör också att den känns större än vad 36mm antyder. Jag tror att den kommer falla många på läppen.
Absolut! Tror dock den aldrig kommer upplevas direkt knubbig då den "bara" är 9.95mm tjock, att jämföra med exempelvis Tissot Prx35 PM80 som är 10.9mm.
 

jacoby

Cartier
Blev väldigt sugen på en Twelve men priset känner jag personligen inte att det är värt det. Uppåt 16-17k om man vill ha gummibandet + metallarmbandet.

Sen lite väl låg power-reserve på urverket jämfört med likaktiga modeller, tex PRX.
 

ahibhhfbje

Breitling
Har nyligen beställt en klocka från Christopher Ward och DHL frågar om en massa extra information, personnummer, kvitto osv. Är detta normalt och bara för tullen eller innebär det att det tillkommer någon extra kostnad? Jag hade förstått det som att alla sådana kostnader redan var inkluderade i originalpriset.
 

Telemarkdude

Breitling
Har nyligen beställt en klocka från Christopher Ward och DHL frågar om en massa extra information, personnummer, kvitto osv. Är detta normalt och bara för tullen eller innebär det att det tillkommer någon extra kostnad? Jag hade förstått det som att alla sådana kostnader redan var inkluderade i originalpriset.
Alla kostnader är inkluderade i priset du ser i kassan på CWs hemsida. Du ska alltså inte behöva betala något ytterligare. En gång har jag fått frågor från tullen (eller om det var DHL?) men jag kontaktade då CW som löste det, sen hörde jag inget mer utan klockan kom fram utan problem. Du ska alltså heller inte behöva ange andra uppgifter än att ge DHL din fullmakt för att de ska kunna genomföra tullklareringen.
 
Topp