• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Lite nya färger på C60 Atoll 300 och med applicerade index på vridningen.
C60-40ADA31S00B1-RB_Picture_2.jpg

https___hypebeast.com_image_2023_06_christopher-ward-c60-atoll-300-open-series-dive-watch-coll...jpg

https___hypebeast.com_image_2023_06_christopher-ward-c60-atoll-300-open-series-dive-watch-coll...jpg
Snygga, dock inte min kopp 🤷‍♂️
 

dodds

Omega
2-Faktor
Jag slog till på en C63 36mm viridian. Velat testa 36mm ett tag och är farligt nöjd med min vita c63 39mm så kände det var värt att testa 😊
 

Julle

Omega
Spännande! Ser fram emot att se era fynd-wristshots ;) någon annan hann före på den rabatterade så avvaktar lite hehe
 

L.D

Omega
Gissar det, många "nearly new"
De rear även ut befintliga C60 trident pro 600 modellerna i flera olika färger och storlekar. Både 38, 40, 42mm. Det står ingen begränsning i hur många det är så jag hoppas på att de säljer ut hela lagret och för att en ny 600 är på ingång. Dessa 600 har ju fortfarande datum vid 3 och fulla namnet vid 9. De flesta andra modeller har dessa features utfasade sedan länge.

Hade velat ha en svart ”plain” 600 med SW300 urverket.
 

L.D

Omega
Ingen här som slagit till på en tolva än? Börjar bli riktigt sugen på den vita :)

Screenshot_20230704-161616.jpg
Jag hade gjort det rakt av om de satt SW300 verket i istället för SW200 i den vanliga stål versionen. Har en C63 och tycker att den varken är nog exakt eller har nog lång gångreserv. Har ingen annan problem med att ni måste ställa om era automater med 38h power reserv när de laddar ur titt som tätt?
 

Islay

Panerai
2-Faktor
De rear även ut befintliga C60 trident pro 600 modellerna i flera olika färger och storlekar. Både 38, 40, 42mm. Det står ingen begränsning i hur många det är så jag hoppas på att de säljer ut hela lagret och för att en ny 600 är på ingång. Dessa 600 har ju fortfarande datum vid 3 och fulla namnet vid 9. De flesta andra modeller har dessa features utfasade sedan länge.

Hade velat ha en svart ”plain” 600 med SW300 urverket.
Jag kan ha fel men tror att C60 trident pro 300 har ersatt pro 600 och att det är den modellen som gäller i fortsättningen. Den är ju lite tunnare på bekostnad av WR till "bara" 300 m i st.f. 600 m.
 
De rear även ut befintliga C60 trident pro 600 modellerna i flera olika färger och storlekar. Både 38, 40, 42mm. Det står ingen begränsning i hur många det är så jag hoppas på att de säljer ut hela lagret och för att en ny 600 är på ingång. Dessa 600 har ju fortfarande datum vid 3 och fulla namnet vid 9. De flesta andra modeller har dessa features utfasade sedan länge.

Hade velat ha en svart ”plain” 600 med SW300 urverket.
Trident Pro 600 har väl utgått och ersatts av "nya" 300 som bland annat har de visuella uppdateringar du nämner?
 

L.D

Omega
Trident Pro 600 har väl utgått och ersatts av "nya" 300 som bland annat har de visuella uppdateringar du nämner?
Tog för givet att 300 är ett komplement till 600 och inte ersättare. Som tidigare då de hade två tridentdykare. Läste på CW’s hemsida där de skrev om deras nya 300:
”How do you improve on an icon like the C60 Trident Pro 600?
You don’t. At least not yet.”
jag får känslan att det kommer en ny 600.
 
Tog för givet att 300 är ett komplement till 600 och inte ersättare. Som tidigare då de hade två tridentdykare. Läste på CW’s hemsida där de skrev om deras nya 300:
”How do you improve on an icon like the C60 Trident Pro 600?
You don’t. At least not yet.”
jag får känslan att det kommer en ny 600.
Jag tolkar efterföljande meningar som att de inte gjorde några dramatiska förändringar utan istället bara förfinade föregående modell. Bland annat hade folk efterfrågat att den nya skulle vara tunnare och då offrade man viss "vattendjupsklassifikation" vilket också gjorde ett namnbyte naturligt.
 

Julle

Omega
Jag hade gjort det rakt av om de satt SW300 verket i istället för SW200 i den vanliga stål versionen. Har en C63 och tycker att den varken är nog exakt eller har nog lång gångreserv. Har ingen annan problem med att ni måste ställa om era automater med 38h power reserv när de laddar ur titt som tätt?
Klart det finns bättre men enligt prisklassen är det väl hyfsat bra tror jag? Har iofs haft lite tur med mina än så länge, 5 år senare går min brons trident typ -3s om dagen
 

Islay

Panerai
2-Faktor
Finns det ingen annan varm metallfärg som inte patineras. Vad skulle hända om man använde mässing?
Jag tror att det är just patineringen man vill åt och då är ju bronze det bästa förutom ren koppar då men det blir nog för mjukt. Är ju lätt att återställa en patinering om man vill det.
 
Då har jag fått hem mitt "reafynd" :) Måste säga att jag är positivt överraskad trots höga förväntningar. Då jag inte orkat korta länken fick det bli rött mocka tillsvidare. Mitt ex annonserades som "nearly new" men det gick verkligen inte se ett spår av användning. Mycket nöjd!
20230710_152733.jpg
 

L.D

Omega
Klart det finns bättre men enligt prisklassen är det väl hyfsat bra tror jag? Har iofs haft lite tur med mina än så länge, 5 år senare går min brons trident typ -3s om dagen
Min c63 gick +90sek efter två år. Har inte varit oförsiktig med den så undrar om det kan vara magnetism som ställt till det. Var nyss till urmakare och ruckade den så nu är det bättre.

IMG_0065.jpeg
 
Topp