• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Jag tolkar efterföljande meningar som att de inte gjorde några dramatiska förändringar utan istället bara förfinade föregående modell. Bland annat hade folk efterfrågat att den nya skulle vara tunnare och då offrade man viss "vattendjupsklassifikation" vilket också gjorde ett namnbyte naturligt.
Förut hade det väll både en 300m (quartz) och en 600m. Tänker också då befintliga 300 har lite mer vågad design, som delvis metal dykring så tänker(hoppas) jag att det kommer en ny 600 med mer stram design.

Nya bronsaren C60 trident 300.
42 mm
1_mob.jpg

3_mob.jpg

5_mob.jpg

Kommer en till på tillskottet. Köpte på rea som nearly new. Ser i princip ny och enda avvikelsen var att den färgglada läderremmen inte följde med. Detta är min andra C63 fast den andra är i 39mm. Kommer jämförelse senare 😊

Nu är det jakt på skruvmejsel för att korta länken!
20230716_120307.jpg

Nu har det gått ett par veckor med C63 36mm i färgen viridian. Jag har sedan snart 2 år haft en C63 i 39mm så tänkte det kan vara trevligt att få ner mina tankar. Som parentes har jag cirka 17cm runt handleden.

Min första tanke när jag fick hem klockan är att den var väldigt liten. Även om det varit min tanke sista månaderna, att jag vill prova en klocka i 36mm, så insåg jag inte hur litet det skulle vara jämfört med mina andra klockor (flesta ligger i 39-42 mm).
20230713_203808.jpg

Det må kännas litet men jag la de tankarna åt sidan och gav mig in i det. Tavlan är betydligt mer smaragdgrön o verkligheten men mobilkameran kan inte fånga färgen bra alls (för övrigt är Christopher Wards produktbilder ingen höjdare heller att visa färgen). Tyvärr hade jag bara en mejsel (länken krävde två) så den första veckan fick den bo tillsammans med en gummirem. Spontana tanken med gummiremmen var att den kändes större och större. Efter att ha använt den en dag så började jag uppleva mina andra 39mm och över-klockor som stora.
20230718_112351.jpg

Väl hemma efter några dagar på Bornholm fick jag länken kortad. Sedan dess har den endast burits på länk. Kontentan av detta är att 36mm definitivt inte är för smått utan jäkligt trevlig storlek. Jag är sjukt nöjd med att jag köpte en mindre klocka och börjar nu ifrågasätta alla mina andra klockor vara eller inte vara i samlingen. Klockan känns som den ultimata GADA helt enkelt 😊
20230724_135848.jpg

Lite jämförelse mot C63 i 39mm då. Det är inte så mycket att säga mer än att det är i princip samma klocka. Det är viss skillnad i hur verket känns mellan klockorna men inget som stör på något sätt. 39an är lite "lenare" när man ställer tiden än 36an som har mer motstånd. Smaksak antar jag. Spontant skulle jag säga jag föredrar nya Twin flag-loggon men jag har absolut inget problem med texten Christopher Ward.

Lite storleksskillnad rent visuellt.
20230725_111411.jpg

Desto större skillnad väl på handleden.
20230725_111914.jpg

Jämfört med
20230725_111845.jpg

Till sist en jämförelse med MoonSwatch och en Oris Aquis (jäkligt dålig bild tyvärr).
20230722_105239.jpg

Tanken som slagit mig nu är att sälja C63 39mm. Vad tror panelen man kan få för en sån utan länk? 😄

Nu har det gått ett par veckor med C63 36mm i färgen viridian. Jag har sedan snart 2 år haft en C63 i 39mm så tänkte det kan vara trevligt att få ner mina tankar. Som parentes har jag cirka 17cm runt handleden.

Min första tanke när jag fick hem klockan är att den var väldigt liten. Även om det varit min tanke sista månaderna, att jag vill prova en klocka i 36mm, så insåg jag inte hur litet det skulle vara jämfört med mina andra klockor (flesta ligger i 39-42 mm).
20230713_203808.jpg

Det må kännas litet men jag la de tankarna åt sidan och gav mig in i det. Tavlan är betydligt mer smaragdgrön o verkligheten men mobilkameran kan inte fånga färgen bra alls (för övrigt är Christopher Wards produktbilder ingen höjdare heller att visa färgen). Tyvärr hade jag bara en mejsel (länken krävde två) så den första veckan fick den bo tillsammans med en gummirem. Spontana tanken med gummiremmen var att den kändes större och större. Efter att ha använt den en dag så började jag uppleva mina andra 39mm och över-klockor som stora.
20230718_112351.jpg

Väl hemma efter några dagar på Bornholm fick jag länken kortad. Sedan dess har den endast burits på länk. Kontentan av detta är att 36mm definitivt inte är för smått utan jäkligt trevlig storlek. Jag är sjukt nöjd med att jag köpte en mindre klocka och börjar nu ifrågasätta alla mina andra klockor vara eller inte vara i samlingen. Klockan känns som den ultimata GADA helt enkelt 😊
20230724_135848.jpg

Lite jämförelse mot C63 i 39mm då. Det är inte så mycket att säga mer än att det är i princip samma klocka. Det är viss skillnad i hur verket känns mellan klockorna men inget som stör på något sätt. 39an är lite "lenare" när man ställer tiden än 36an som har mer motstånd. Smaksak antar jag. Spontant skulle jag säga jag föredrar nya Twin flag-loggon men jag har absolut inget problem med texten Christopher Ward.

20230725_111411.jpg

20230725_111914.jpg

Jämfört med
20230725_111845.jpg

Till sist en jämförelse med MoonSwatch och en Oris Aquis (jäkligt dålig bild tyvärr).
20230722_105239.jpg

Tanken som slagit mig nu är att sälja C63 39mm. Vad tror panelen man kan få för en sån utan länk? 😄
36 mm är en fantastisk storlek. Rockar själv 16-16.5.

Angående pris, kanske 6.000? Kör på magkänsla.

20230713_203808.jpg

20230718_112351.jpg

20230724_135848.jpg

20230725_111411.jpg

20230725_111914.jpg

Jämfört med
20230725_111845.jpg

20230722_105239.jpg

Gällande jämförelsen 36mm & 39mm så ska inte glömma färgens betydelse. Att ljusa färger och speciellt vit får saker och ting att upplevas större och mörkare färger mindre. Som det gamla knepet att klä sig i svart för att upplevas smalare.

Jag har exakt likadan 39mm vit C63. Det var min första klocka under 40mm, valde vit dels för den stilrena looken men dels för att den skulle upplevas större än den svarta då jag var orolig att den skulle kännas liten. Har en handled på 19cm så 39 för mig kanske är som 36 för dig.

39 mm, och handleden är väl kring 16.5 ungefär. Vill minnas att du ligger däromkring också!? Eller närmare 17 kanske?

39 är en mycket bra storlek för mig men 36-38 är nog sweetspot ändå. Men allt beror ju på så mycket annat.
Ligger på 16-16,5cm ungefär, har tappat en del i vikt. Är sugen på en vit C60 300 men det känns som att det blir en 38mm för min del då. Har både stora och små dykare men med vit tavla som bärs större så blir den mindre modellen nog bäst för mig. 🤔

Ligger på 16-16,5cm ungefär, har tappat en del i vikt. Är sugen på en vit C60 300 men det känns som att det blir en 38mm för min del då. Har både stora och små dykare men med vit tavla som bärs större så blir den mindre modellen nog bäst för mig. 🤔
39 mm, och handleden är väl kring 16.5 ungefär. Vill minnas att du ligger däromkring också!? Eller närmare 17 kanske?

39 är en mycket bra storlek för mig men 36-38 är nog sweetspot ändå. Men allt beror ju på så mycket annat.

Köpte nyss en 36mm dressare och tycker det funkar bra på min 19cm handled. Överraskas hur bra små klockor ser ut.

Tjena gänget! Jag är nämligen sugen på att införskaffa en The twelve med ljusblå tavla.
Finns det någon här som kan ge ett omdöme om klockan? Gärna en liten rad om hur gummit är också, om möjligheten finns.

Christopher ward har tagit fram en ny länk lite mer åt det dressade hållet. Ska tydligen finnas som ett alternativ över hela linjen vad jag förstått.
1_mob@2x.jpg

hero_mob@2x.jpg

Snygg länk och säkert bekväm men skulle inte vilja göra avkall på on the fly adjustment som den andra länken erbjuder.
IMG_0205.png

Snygg länk och säkert bekväm men skulle inte vilja göra avkall på on the fly adjustment som den andra länken erbjuder.
IMG_0205.png
Det är ju en klar nackdel och är väl inte ens microjustering på den där länken. Borde inte vara omöjligt konstruera någon form av snabbjustering om man tänker till lite.

Edit: den där blå urtavlan var ju riktigt läcker och väckte ha-begäret!

Tillbaka
Topp