• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Nån som vet hur CW definierar ”nearly new”? Antar att det är klockor som returnerats hyfsat snabbt och som säljs rabatterat? Är intresserad av CW C63 Sealander GMT 36 mm och såg att den var på rea..!
Ditt antagande kan säkert stämma, kan nog också vara visningsklockor från deras showroom. "Nearly new" enl. CW; "A nearly new watch is in 'almost mint' condition, but may have some light marks, which is why we're able to offer it at such a great discount".

De säljer slut snabbt. Var sugen på C60 men den försvann kvickt mellan kl22-23. Skulle inte kollat klart Netflix…

IMG_0780.png
Ja, den där C60 Elite 🤩.

Funderar på samma… men 36mm. Kan dock inte bestämma mig om blå eller grön. Hade svart funnits hade jag tagit den.

Är det någon justering i låset på 12an?
The Twelve 36 (Ti)
"Grade 2 titanium bracelet with ‘Christopher Ward’ engraving, butterfly clasp with micro-adjustment, screw links and integrated end compatible with The Twelve quick-release system."

Jag tror det är on-the-fly micro-adjust, som på Consort. Så bara en liten justering går att åstadkomma.

The Twelve 36 (Ti)
"Grade 2 titanium bracelet with ‘Christopher Ward’ engraving, butterfly clasp with micro-adjustment, screw links and integrated end compatible with The Twelve quick-release system."

Jag tror det är on-the-fly micro-adjust, som på Consort. Så bara en liten justering går att åstadkomma.
Haha. Ja om man läste beskrivningen mer noga så slapp andra göra jobbet åt en. Tack!

Fan.. hade ju tänkt en BB36a men den här känns ju riktigt prisvärd nu med rabatten.

Haha. Ja om man läste beskrivningen mer noga så slapp andra göra jobbet åt en. Tack!

Fan.. hade ju tänkt en BB36a men den här känns ju riktigt prisvärd nu med rabatten.
Bara så du vet så tycker många att 36an bärs liten (inkl mig själv). Så om du är känslig kanske det kan bli ett problem, annars inte :)

Bör funka OK ändå! Hade varit kul att se hur den bärs jämfört med en PRX 35, den funkade klockrent och 36mm är en allmän sweetspot för mig :)
Jag har haft bägge och jag tyckte att twelve bars större. Rekommenderas starkt av mig. Sålde min i ett svagt ögonblick. Går inte heller att jmf kvalitetskänslan, twelve är riktigt bra framförallt nu när de har mikrojust i spännet.
IMG_4154.jpeg
IMG_2953.jpeg

Jag har haft bägge och jag tyckte att twelve bars större. Rekommenderas starkt av mig. Sålde min i ett svagt ögonblick. Går inte heller att jmf kvalitetskänslan, twelve är riktigt bra framförallt nu när de har mikrojust i spännet.
IMG_4154.jpeg
IMG_2953.jpeg
Exakt jämförelse jag sökte! Tycker definitivt inte 12an ser liten ut 🌟 stort tack

Snyggt tack!
Jag är grymt sugen på en Lumiere :cool:
Frågan är om dom passar till den också? Bör ju vara ungefär samma case, fast tunnare?
Lumiere har man sneglat mycket på, bara priset som avskräcker en aning. Eventuellt att det skulle passa men skulle vara värt att chansa ändå😊. Synd att inte CW tar fram egna curved end som är anpassade.

Lumiere har man sneglat mycket på, bara priset som avskräcker en aning. Eventuellt att det skulle passa men skulle vara värt att chansa ändå😊. Synd att inte CW tar fram egna curved end som är anpassade.
ja, det är väl bara att returnera om det inte skulle passa! Vi får se om jag köper klockan först, har varit utan CW länge nu... :cool:

Är det någon här som är sugen på band från Christopher Ward??
Vill ha ett eller kanske två, men inte tre...Kankse kan köra ett samköp och splitta kostnaden?

Jag vill ha ett Aquaflex rubber i mint grönt;)

Är det någon här som är sugen på band från Christopher Ward??
Vill ha ett eller kanske två, men inte tre...Kankse kan köra ett samköp och splitta kostnaden?

Jag vill ha ett Aquaflex rubber i mint grönt;)
Ingen?? Det gäller alla band och länkar 3 för 2

Ger det till i eftermiddag, annars får det väl bli 3 till mig själv :rolleyes:

Tillbaka
Topp