• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Är det nån som snabbt kan förklara varför CW är så poppis?

Som jag förstått det så är det ett relativt nytt märke utan "heritage" med ganska standardmässig design(några undantag), men till skillnad från en del andra märken så verkar Christopher Ward ha blivit mer populära. Vad har jag missat? :)

Någon som har tips på bra bandverktyg för trident? Får inte av stiften, för tajt i mellanrummet på länken med (för det andra verktygen jag har liggandes...) :shifty:
Använde det verktyget jag fick med när jag beställde Zulu-/Natostraps, åt min trident, från @Josef B och det funkade fin fint, använde den på både en rolex submariner och en Omega Speedmaster och det funkade bra på dessa oxå.

Är det nån som snabbt kan förklara varför CW är så poppis?

Som jag förstått det så är det ett relativt nytt märke utan "heritage" med ganska standardmässig design(några undantag), men till skillnad från en del andra märken så verkar Christopher Ward ha blivit mer populära. Vad har jag missat? :)
Kvalitetstänk och modern customer service. De säljer enbart via sin egen hemsida, men har väldigt generösa returregler. De har t o m egenutvecklade urverk, vilket smäller högre än vad deras prisnivåer påvisar.

Har ingen CW, men märket är på heta listan.

Använde det verktyget jag fick med när jag beställde Zulu-/Natostraps, åt min trident, från @Josef B och det funkade fin fint, använde den på både en rolex submariner och en Omega Speedmaster och det funkade bra på dessa oxå.

Tog i som bara den, nu sitter den på nato, ska beställa några fler band. Kanske lädernato också, eller vad säger @Gummo om det :D
IMG_0541.JPG

Känner iaf hur tung länken är, betydligt lättare och upplevs mindre nu.

Senast ändrad:
Nu hänger jag med. Det handlade inte ens om birchgroves klocka, utan cosc varianten.:banghead: Skyller på trötthet

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp