Synd, får nog snällt vänta dåJag skulle också önska att 40 mm kom i blått. Jag läste någon stans (längre bak i den här tråden har jag för mig) att det inte kommer några fler färger i 40 mm det här året.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Synd, får nog snällt vänta dåJag skulle också önska att 40 mm kom i blått. Jag läste någon stans (längre bak i den här tråden har jag för mig) att det inte kommer några fler färger i 40 mm det här året.
Jag tar inte åt mig någon ära för det, det var ju @rambo_amadeus som tipsade om det från börjanLiten update på min beställning. Jag lade ju order i fel valuta (euro) vilket blev 9600. Sedan försökte jag maila flera dagar men hände inget. När jag väl ringde var dom dock väldigt hjälpsamma o canselerade ordern direkt så jag kunde lägga en ny i pund. Med "pund vouchern" på 100 dragen blev nu priset 8700 istället! Tack @HSK för att du påminde mig om detta! 900 spänn i kursskillnad är ju steep men nu blidde det bra. Återkommer med en liten recension när den landar. (Mk3 i 40mm)
Jo fast gör man anspråk på superbra kundservice kan man ju inte svara på mail en gång i veckan!Jag tar inte åt mig någon ära för det, det var ju @rambo_amadeus som tipsade om det från början
Jag beställde själv en likadan fast i 42mm. Kände efter lite funderande att C65an inte riktigt är min grej, även om den är sjukt snygg finns det en del aspekter jag inte gillar och en C60 Trident passar mig nog bättre.
Får nog ta och ringa dem imorgon, det känns lite småego att ringa in bara för att skynda på sitt eget ärende när de har mycket att göra men å andra sidan är det rätt segt att behöva vänta en vecka mellan svaren...
Blir spännande att höra vad du tycker, den verkar onekligen bra! Jag var lite sugen på en Tourby lawless 40mm men det skiljer lite för mycker i pris o CWn är faktiskt snyggare.Jag tar inte åt mig någon ära för det, det var ju @rambo_amadeus som tipsade om det från början
Jag beställde själv en likadan fast i 42mm. Kände efter lite funderande att C65an inte riktigt är min grej, även om den är sjukt snygg finns det en del aspekter jag inte gillar och en C60 Trident passar mig nog bättre.
Får nog ta och ringa dem imorgon, det känns lite småego att ringa in bara för att skynda på sitt eget ärende när de har mycket att göra men å andra sidan är det rätt segt att behöva vänta en vecka mellan svaren...
Ska man sätta på gummit igen tro? Gammal bild.
Tack, dags och pilla lite nu dåJa, sommar snart
Hoppas det går enkelt, mindes min trident som bandstift från helvetet som fick seikos fat bars att lossna enkeltTack, dags och pilla lite nu då
Ska vara försiktig men vill minnas att denna ville krångla lite.Hoppas det går enkelt, mindes min trident som bandstift från helvetet som fick seikos fat bars att lossna enkelt
Ska vara försiktig men vill minnas att denna ville krångla lite.
Mycket snyggt! Den ser ut att sitta helt perfekt på armen!Nu kom min Trident mk3 40mm till slut. Betald i pund.... Fick utmärkt service av CW efter inledande tystnad på mail så skärpte dom sig. Som tidigare är min erfa att dom verkligen anstränger sig för att göra kunderna nöjda även om dom är sega att svara på mail ibland. Klockan? Jodå tänkte återkomma med en liten recension men jämfört med Oris Aquis 39.5 som jag haft nyligen håller den jämförbar kvalle (Vilket är mycket bra!) med plus för en betydligt bättre vridring.
Stort grattis, mycket bra.Nu kom min Trident mk3 40mm till slut. Betald i pund.... Fick utmärkt service av CW efter inledande tystnad på mail så skärpte dom sig. Som tidigare är min erfa att dom verkligen anstränger sig för att göra kunderna nöjda även om dom är sega att svara på mail ibland. Klockan? Jodå tänkte återkomma med en liten recension men jämfört med Oris Aquis 39.5 som jag haft nyligen håller den jämförbar kvalle (Vilket är mycket bra!) med plus för en betydligt bättre vridring.
16,5cm och lug längd på klockan är 47 lite drygt.Vad har du för mått kring handleden @Bezelman ?
Tack, den sitter riktigt skönt o helt lagom i mitt tycke. Möjligen något hög ligger strax under 13 tror jag men boetten döljer det bra och den är ju trots allt 600m wr så då får man väl tycka det är ok.Mycket snyggt! Den ser ut att sitta helt perfekt på armen!
Tack, jag är nöjd! väldigt prisvärd klocka som ligger nära en PO eller SMPc av förra modellen i känsla!Stort grattis, mycket bra.
Kul! Min dök upp i onsdags men jag har inte hunnit packa upp den än. Samma förfarande denna gång, efter drygt en veckas väntande (beställdes 27/5) skickades den med DHL Express så jag antar att de gör detta på samtliga beställningar för tillfället då de vet att de ligger efter en del i leveransflödet.Nu kom min Trident mk3 40mm till slut. Betald i pund.... Fick utmärkt service av CW efter inledande tystnad på mail så skärpte dom sig. Som tidigare är min erfa att dom verkligen anstränger sig för att göra kunderna nöjda även om dom är sega att svara på mail ibland. Klockan? Jodå tänkte återkomma med en liten recension men jämfört med Oris Aquis 39.5 som jag haft nyligen håller den jämförbar kvalle (Vilket är mycket bra!) med plus för en betydligt bättre vridring.
Min gick med express också så det stämmer nog! Vad gäller länken så är den riktigt bra. Jag hade en c65 vintage tidigare på länk och dom är snarlika. Dock är passningen på ändlänk mot klocka nu riktigt bra o ligger nära min GS i att sitta tight mot klockan.Kul! Min dök upp i onsdags men jag har inte hunnit packa upp den än. Samma förfarande denna gång, efter drygt en veckas väntande (beställdes 27/5) skickades den med DHL Express så jag antar att de gör detta på samtliga beställningar för tillfället då de vet att de ligger efter en del i leveransflödet.
Jag skulle returnera en C65 GMT och även den togs tillbaka med DHL Express för att snabba på processen. Jag håller helt med om att svarstiderna är lite väl långa just nu då de verkar vara underbemannade men när man väl får svar är de väldigt trevliga och kundorienterade.
Vad tycker du om länken? Jag tyckte att länken på C65an var riktigt trevlig och ser fram emot att testa och jämföra C60n.
Hur upplever du "loggan" kl12, tillför den något eller märks den knappt av?Nu kom min Trident mk3 40mm till slut. Betald i pund.... Fick utmärkt service av CW efter inledande tystnad på mail så skärpte dom sig. Som tidigare är min erfa att dom verkligen anstränger sig för att göra kunderna nöjda även om dom är sega att svara på mail ibland. Klockan? Jodå tänkte återkomma med en liten recension men jämfört med Oris Aquis 39.5 som jag haft nyligen håller den jämförbar kvalle (Vilket är mycket bra!) med plus för en betydligt bättre vridring.
En sån här?! Fina grejor (Nåja detta är en GMT men liknande)Oooh, riktigt fina klockor för pengarna.
Har en på väg hem som jag längtar som tusan efter just nu. En C60 Trident Pro 600 med vågmönstrade tavlan och lök-timmeshanden. 38mm.
En sån här?! Fina grejor (Nåja detta är en GMT men liknande)
Jo den tillför! Syns bara ibland men jag tillhör som gillar nya loggan så jag har inget behov av att symbolen ersätter text kl 12. Men den syns då och då på ett trevligt sätt. Tycker att tavlan är extremt välbalanserad med logga på ena sidan, datum på andra, lika stora index 3 o 9 samt bara den lilla text som behövs kl 6. Och dessutom med en liten diskret röd puff.Hur upplever du "loggan" kl12, tillför den något eller märks den knappt av?
Har inte pepsi men väl den första, finns lite bilder på här och i "affordable" tråden. Gjorde en jämförelse också mellan några klockor där den är med. Kanske kan ge nåt i alla fall...Tycker denna är grymt snygg så med stor sannolikhet blir det nästa klocka, någon här som har en och kan dela med sig av lite bilder och erfarenheter?