• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Är nu samma design på boetten som C60 mk3, dock inga kronskydd, ny krona och symbol kl12.
Edit: Nya länken oxå :hungry:
Nu är jag antagligen som vanligt lite korkad igen: är inte det där en likadan boett som jag har på min c65 gmt, med fixed bezel och utan gmt? o_O:) Har en känsla av att de tagit c65 boetten och modifierat till c60 mk3 med lite andra bandhorn och kronskydd?

Senast ändrad:
Nu är jag antagligen som vanligt lite korkad igen: är inte det där en likadan boett som jag har på min c65 gmt, med fixed bezel och utan gmt? o_O:) Har en känsla av att de tagit c65 boetten och modifierat till c60 mk3 med lite andra bandhorn och kronskydd?
Hel rätt av dig och fel av mig, du han citera mig innan jag ändrade.

Jag tycker att den känns tjockare än vad den faktiskt är men vet inte riktigt vad det beror på. Det kanske är utbuktningen på undersidan? Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men tycker i alla fall att den upplevs som fetare än dess faktiska mått.

Jag förstår inte heller varför man insisterar på att ha mer än 10ATM vilket gott och väl räcker. I de få fall man faktiskt använder ett bruksur istället för en dedikerad dykdator lär man inte vara i närheten av 100m oavsett och den lägre vattenresistensen kan ge en betydligt tunnare boett som t.ex. C65 GMTn som med sina 15ATM och 12mm upplevs mycket mer slimmad trots att det bara skiljer en ynka mm eller till och med mindre.
Vad säger du nu när du haft den några dagar? Själv tycker jag den är riktigt riktigt bra! Bytte idag till min GS efter en vecka med CWn och saknar den direkt! Inte för att GSn är dålig på något sätt.... men jag gillar CWn skarpt so far....

Kör på den här godingen i dag! Fantastisk klocka! Stor klocka men jag kollade i spegeln i morse och det var ingen liten kille där direkt... :p

9079D040-DA3F-4857-952B-777AF398F8B3.jpeg

Nu är C60 Gmt skickad iväg till en förhoppningsvis ny lycklig ägare.
Sitter klar att klicka på köpknappen till denna som man har bestämt sig för...
c65-41agm1-s0kk0-b0_fr.jpg

Sen börjar man vela...
Kanske denna blir bättra
c65-41agm1-s0kb0-b0_fr_1.jpg

Denna ständiga beslutsångest.
Var dom tvungen göra flera varianter? :)

Sen börjar man vela...
Kanske denna blir bättra

Jag tycker att Pepsin är vinnaren här, sen vet jag inte om det är till någon nytta för dig :)

Sen börjar man vela...
Kanske denna blir bättra

Kan inte bli fel, dock. :cool:
Japp, inga fel på någon av dom. Risken finns ju att när du bestämt dig för en och får hem den. Att du även vill ha den andra :)

Sen börjar man vela...
Kanske denna blir bättra

Förresten, var det min gamla c60 som vandrade vidare?

Jag tycker att Pepsin är vinnaren här, sen vet jag inte om det är till någon nytta för dig :)

Japp, inga fel på någon av dom. Risken finns ju att när du bestämt dig för en och får hem den. Att du även vill ha den andra :)

Tycker pepsin är grymt snygg och helt klart den som sticker ut.
Dock var denna tänkt som en "mellanmjölkklocka" som kan användas till allt och vara den jag tar på när jag inte kan bestämma mig för vilken klocka jag skall använda. Inte för stor med sina 41 mm. Relativt tunn och diskret vridring. neutrala färger...

Sen börjar man vela...
Kanske denna blir bättra

Pepsin var ju riktigt snygg, hur mycket ligger den på?

Vad säger du nu när du haft den några dagar? Själv tycker jag den är riktigt riktigt bra! Bytte idag till min GS efter en vecka med CWn och saknar den direkt! Inte för att GSn är dålig på något sätt.... men jag gillar CWn skarpt so far....
Jag ska erkänna att jag faktiskt inte har haft tillfälle att prova den ordentligt än men jag återkommer så klart med ett omdöme inom kort. :bag:

Hmm typiskt.... Jag har varit på jakt efter en beggad Monta triumph länge nu och precis en vecka efter att CWn landade så fick jag erbjudande om att köpa... Hat dock inte mage att försöka dra igenom ett klockköp till hemma innan semestern :). Så.... Tänkte bara snabbkolla om någon här är sugen på min nya 40mm mk3. Fint skick såklart, använd 8dagar. Håller tiden extremt väl snittar under 2+ spd blandat liggande o på armen. Om någon är intresserad snabb affär så PM.... ;)
IMG_20190605_205900.jpg

Tillbaka
Topp