Fast var inte grundpriserna högre även om man bortser från aktuell växelkurs?Egentligen är det inte dyrare på EU-adressen men kronan är väldigt svag mot euron så för oss blir det dyrare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fast var inte grundpriserna högre även om man bortser från aktuell växelkurs?Egentligen är det inte dyrare på EU-adressen men kronan är väldigt svag mot euron så för oss blir det dyrare.
Svårt att säga för det är ju svårt att bortse från växelkursen. Har för dålig koll på det där så kan såklart har fel.Fast var inte grundpriserna högre även om man bortser från aktuell växelkurs?
Man väljer ju valuta på hemsidan så det har de lagt dit och är nog medvetet då väl?! Dessutom kan man gå via en vpn site till england i alla fall om man vill, då blir det besvärligare att blockera... Och varför skulle de göra det om de säljer fler klockor på det viset? Om myndigheterna kommer att kräva det så försvinner väl möjligheten på hemsidan antar jag?De kan ju ganska enkelt begränsa tillgången till UK-siten från andra länder och jag förstår inte varför de inte redan har gjort det. Troligtvis är det ett slags kryphål som de inte känner till för man blir automatiskt omdirigerad till EU-siten (med högre priser) om man besöker hemsidan från ett EU-land och det är nog inte tänkt att man ska kunna ändra valuta. Nåja, det ska bli spännande att se hur man väljer att göra och huruvida prissättningen kommer att skilja sig från US/UK.
När jag kikade på det där tidigare är jag rätt säker på att grundpriserna låg åtminstone någon tusenlapp högre. Kikar man på växelkursen så har den legat någorlunda stadigt de senaste tre åren (~0.85), ändå kostar t.ex. en C1 moonglow motsvarande £100 mer.Svårt att säga för det är ju svårt att bortse från växelkursen. Har för dålig koll på det där så kan såklart har fel.
Jag kan så klart ha fel men tanken är troligtvis bara att man ska kunna se priserna i sin lokala valuta för att få en bättre uppfattning kring priserna och att man sen kan välja att betala i annat än den egna valutan är nog bara en miss från deras sida. Det är klart att man kan kringgå det på olika sätt men jag tror fortfarande inte att det är tänkt att man ska kunna handla i en annan valuta. Varför skulle man annars automatiskt omdirigeras till deras EU-hemsida om man besöker siten från t.ex. en svensk IP-adress?Man väljer ju valuta på hemsidan så det har de lagt dit och är nog medvetet då väl?! Dessutom kan man gå via en vpn site till england i alla fall om man vill, då blir det besvärligare att blockera... Och varför skulle de göra det om de säljer fler klockor på det viset? Om myndigheterna kommer att kräva det så försvinner väl möjligheten på hemsidan antar jag?
Det tror inte jag. Varför skulle de visa valutor som man inte kan handla i, framför allt om det blir billigare? Det tror jag snarare skulle reta kunderna? Dessutom får de ju en massa ordrar i pund som skall skickas till andra länder så det är klart de noterat det. Jag tror det är fullt medvetet. Varför det sen skiljer i pris mellan olika valutor vet jag inte, tänkte nog som @MaBr att det är kurser och momser i olika länder som gör det men det kan ju vara fel. De där 5% kan kanske vara en sån faktor.Jag kan så klart ha fel men tanken är troligtvis bara att man ska kunna se priserna i sin lokala valuta för att få en bättre uppfattning kring priserna och att man sen kan välja att betala i annat än den egna valutan är nog bara en miss från deras sida. Det är klart att man kan kringgå det på olika sätt men jag tror fortfarande inte att det är tänkt att man ska kunna handla i en annan valuta. Varför skulle man annars automatiskt omdirigeras till deras EU-hemsida om man besöker siten från t.ex. en svensk IP-adress?
Oavsett anledning så tillämpar de uppenbarligen varierande prissättning för olika marknader och att moms skulle vara en bidragande orsak tror jag inte då de är skyldiga att använda mottagarlandets momssats vid handel inom EU (om de säljer för mer än 300k/år men det lär de nog göra till de flesta europeiska länder) och trots att momssatserna varierar mellan 17-27% visas så vitt jag vet samma pris vilket är väldigt märkligt.Det tror inte jag. Varför skulle de visa valutor som man inte kan handla i, framför allt om det blir billigare? Det tror jag snarare skulle reta kunderna? Dessutom får de ju en massa ordrar i pund som skall skickas till andra länder så det är klart de noterat det. Jag tror det är fullt medvetet. Varför det sen skiljer i pris mellan olika valutor vet jag inte, tänkte nog som @MaBr att det är kurser och momser i olika länder som gör det men det kan ju vara fel. De där 5% kan kanske vara en sån faktor.
Lugn och fin, till och med den 31/12 -20 verkar det lugnt, om man nu tolkar det man hört/läst hittills, bl.a. nedan !?Dags att beställa om man vill hinna nu verkar det som...
Grattis, riktigt riktigt fin. Länk är bäst (tycker jag!)Jag har ett bra tag tittat efter en dykare med vit tavla och svart vridring utan att komma till skott.
Hade en vit Squale 1521 (svårt att hitta) högt på listan och också Sinn 104.
Valet föll till slut på en C60 trident pro mk 3.
Jag råkade köpa en länk av @Nicke75 för ett tag sen som jag tänkte använde till min gula C60 mk2
Sen upptäckte jag att den inte passade. Nya länken passar endast till mk3.
Det underlätta valet. Länken är ju grymt bra så det vara bara att köpa en klocka som passade.
Hittade en fräsch begagnad i England med gummi, nato och läder. Perfekt match med andra ord.
Första intrycket: Boetten är bara så sjukt bra!
Ja, jag har provat en del olika armband på min day date cosc men återkommer varje gång till länken. Då klockan är rätt maffig klarar inte andra armband, åtminstone inte på min armled, med tiden att med bekvämlighet hålla den på plats. Det fantastiska länken gör det med bravur, bekvämlighet och stil.Grattis, riktigt riktigt fin. Länk är bäst (tycker jag!)
Riktigt snygg! Gratulerar.Jag har ett bra tag tittat efter en dykare med vit tavla och svart vridring utan att komma till skott.
Hade en vit Squale 1521 (svårt att hitta) högt på listan och också Sinn 104.
Valet föll till slut på en C60 trident pro mk 3.
Jag råkade köpa en länk av @Nicke75 för ett tag sen som jag tänkte använde till min gula C60 mk2
Sen upptäckte jag att den inte passade. Nya länken passar endast till mk3.
Det underlätta valet. Länken är ju grymt bra så det vara bara att köpa en klocka som passade.
Hittade en fräsch begagnad i England med gummi, nato och läder. Perfekt match med andra ord.
Första intrycket: Boetten är bara så sjukt bra!
Skiter i klockan, var har du skaffat den där tavlan/affischen?!Makaira på armen i dag!
Haha, en arbetskamrat satte upp den vid mitt skrivbord när jag var på semester.Skiter i klockan, var har du skaffat den där tavlan/affischen?!
Åh måste ha en sådan någon gång.Denna gör sällskap idag (och hustrun förstås ), passar med det fina vädret.
Fin, haft en (GMT).
Roligt att se lite annat än dykarna (själv har jag ju bara det än så länge)Krispig!
Roligt att se lite annat än dykarna (själv har jag ju bara det än så länge)
Vilken stilig, modern dressklocka. Gillar skarpt!Krispig!
Jo letar lite efter "dressigare" gmt med rätt storlek och pris....Kanske dags att testa en sådan. Hört att länkarna är grymma för prisklassen. Gillar denna, men inte riktigt så imponerad som jag hade önskat. Så många dykare på önskelistan bara...
Avvakta... dyker upp koder relativt ofta. Som nämnt inna så brukar det vara fördelaktigt att handla i GBP.Hallå! Helt fräckt undrar jag om någon har koll på CW rabattkoder. Känns dumt att lägga beställning till fullpris om de dyker upp rabattkoder med jämna mellanrum. Ingen stress för mig att köpa så jag kan vänta. Man vill ju inte känna sig dum . Kanske brukar dyka upp något kring påsk eller så? Vad tror ni?
Den sista jag känner till gick ut i julas. Sen var det en utförsäljning i början av året vill jag minnas. Men det brukar dyka upp hela tiden. Sådär £100 ungefär.Hallå! Helt fräckt undrar jag om någon har koll på CW rabattkoder. Känns dumt att lägga beställning till fullpris om de dyker upp rabattkoder med jämna mellanrum. Ingen stress för mig att köpa så jag kan vänta. Man vill ju inte känna sig dum . Kanske brukar dyka upp något kring påsk eller så? Vad tror ni?