Gillar verkligen att Christopher Ward har hittat sin egna stil med känsla för detaljer och en hög kvalitet för pengen.Jag har aldrig tänkt på det tidigare men what has been seen can not be unseen som man brukar säga. Jag diggar faktiskt asymmetrin på 38an och tycker att det känns charmigt på något sätt och det kanske är därför jag till skillnad från många andra gillar texten kl. 9. Jag tycker att steget bort från lökvisare och den gamla loggan höjde designen rejält men det verkar som att många ogillar det.
Tack! Jag fick mail tidigare idag om att klockan hade skickats med DHL Express så frågan är vad det egentligen är man betalar för när man lägger till £30 för expressalternativet? Är det bara för att de ska garantera att klockan skickas iväg samma dag? Jag vet inte om de har ryckt upp sig och/eller om efterfrågan har minskat p.g.a. COVID-19 och Brexit men när jag har beställt från dem tidigare tog det uppåt en vecka innan de fick iväg prylarna och det dröjde även länge att få svar från kundtjänsten. CW hävdar leverans redan imorgon medan DHL uppger en lite mer försiktig uppskattning med planerad leverans på tisdag så vi får väl se när den behagar att dyka upp.
Det är lite tråkigt att inte fler här på forumet verkar engagera sig eller ens intressera sig för märket för de har ändå en väldigt egen design, har många roliga sköjprojekt och är i de flesta fall otroligt prisvärda. Under 10k för en C60 måste nästan anses vara ett fynd jämfört med många andra märken sett till finish, länk osv. men det är väl det där med arv och historia som verkar vara väldigt viktigt för många... Det är imponerande hur pass långt de har kommit på 15 år och även om kvaliteten kanske har varit lite tvivelaktig på tidiga modeller så tycker jag att de idag är en värdig utmanare till större, anrika tillverkare som t.ex. Certina m.fl. som slåss i samma prisklass.
Men för tusan, var är bilderna?! Jag kan tänka mig att den upplevs som liten när man får hem dem (om man inte är van vid storleken dvs.) men tror ändå att den sitter väldigt bra och att den växer på en med tiden och även om man kan ha varierande åsikter om det estetiska så är det ändå en väldigt bekväm storlek. Lägg gärna upp en bild eller två om du har tid och lust!
Så min nästa klocka blir sannolikt en CW.
Står i valet och kvalet mellan C60 Sapphire Blue, C60 Sapphire Black eller C60 Blue limited edition.