• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Korspostar in den här godingen från OWG-tråden som kommer få vila under Mars! 😮
DAFC11B7-B6B8-4E6A-93D6-18A1BB67AE85.jpeg

Kan tipsa om rea på Christopher Ward just nu. "Nearly new" med rabatterade priser. https://www.christopherward.com/sale?sz=72&start=0

Det blev en C60 blue limited edition för min del😀
Ni som har handlat därifrån, hur är det med moms och tull? Tillkommer det mellanskillnad brittisk/svensk moms?
C60 limited blue är riktigt skön. Därtill den enda C60 i nya generationrn med blue lume vilket känns mycket snyggare och lyxigare än den gröna.

Rätta mig om jag har fel men jag har förstått det som att...

Ögat uppfattar grön lume som ljusstarkare precis i början när det blivit mörkt. Ex om man kör in i en tunnel eller går inomhus.

Ögat uppfattar blå lume som ljusstarkare efter längre tid i mörker. Exempelvis om man vaknar till under natten/morgonen i ett mörkt sovrum och sneglar på klockan på sängbordet.

Jag testa med rabattkoden men det blev ingen skillnad iom att den redan var rabatterad (nearly new), hade nästan varit för bra om koden funkat😃.
Den är på väg nu men ligger i tullen på Arlanda för närvarande men verkar inte bli något påslag med något där i alla fall.
Beräknad leverans måndag!
Verkar som DHL Express ingår utan extra kostnad 👍
Ser fram emot bilder

Edit: Mittåt, det fanns ju redan 😁

Grymt snygg. Grattis. Varit riktigt sugen att köpa just den där. Nästan perfekt i mina ögon. Visst var det bara 500 de gjorde?
Tack! Är väldigt nöjd med denna på alla sätt och vis. Intressant det där med blå lume som jag inte visste om att denna modell var ensamen om. Överlag väldigt bra lume och det blåa gör sig ju bra med klockan i övrigt. Valde mellan denna och C60 Sapphire som ochså är grymt snygg men föll för blå vågstrukturen på tavlan som gör det lite mer dynamiskt+att det är lume i insert ochså.
Stämmer att den är limiterad till 500 ex och är slutsåld, lyckades knipa den på "nearly new"(492/500).

Bilagor

• 20210304_063912-01.jpeg
    20210304_063912-01.jpeg
    260.1 KB · Visningar: 14
  • 20210302_121801-01.jpeg
    20210302_121801-01.jpeg
    463.8 KB · Visningar: 13
Han är ganska stilsäker.
Gillar den här kronografen där han gjort helt rätt. Han har struntat i "running seconds" som bara är irriterande på en quartzkronograf och sedan har han fält in urtavlorna utan att klippa någon siffra och har "dolt" datumet i 6:an. 39mm känns också helt rätt.
Racinggröna färgen är svår att se sig mätt på. 470€ tycker jag är rätt o.k. inkluderat frakt och 60 dagars öppet köp. Någon som har en? C3 Grand Tourer?

Bilagor

• C-Ward-C3-Grand-Tourer-British-Racing-Green-2.jpg
    C-Ward-C3-Grand-Tourer-British-Racing-Green-2.jpg
    176.6 KB · Visningar: 25
  • C03-39QCH3-S00G1-M0_Picture_2.jpg
    C03-39QCH3-S00G1-M0_Picture_2.jpg
    65.6 KB · Visningar: 27
Senast ändrad:
Kan ni sluta posta i den här tråden tills den 1/4 tack, försöker låta bli att gå in å kika men går åt skogen varje gång och varje gång blir jag vansinnig är sugen på min CW 😂
Tur att vädret sugen och solen lyser med sin frånvaro annars hade det varit en garanterad fail här! 😬

Kan ni sluta posta i den här tråden tills den 1/4 tack, försöker låta bli att gå in å kika men går åt skogen varje gång och varje gång blir jag vansinnig är sugen på min CW 😂
Tur att vädret sugen och solen lyser med sin frånvaro annars hade det varit en garanterad fail här! 😬
Hehe, prova du CWn, ingen som kommer skvallra här inte 😋

Mums, nya C63 Sealanderserien!

20210429_133520.jpg
Daaamn vilken fullträff. GMTn va niiice!

Tillbaka
Topp