• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar dom nya modellerna. Men inte så mycket att jag vill sälja min C60 för att köpa nya modellen. Hoppas dom gör en remake på C20 Lido.
 
Det var längesen någon uppdaterade här borta...
Jag är nämligen lite sugen på att slå till på en av de nyare modellerna av C60. Vilken tycker ni är snyggast? :)

CW svart.png

CW vit.png
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Ja det lutar väl åt svart, som du säger så kan det ju inte bli fel! 38:an verkar helt perfekt i storlek och är den jag har tittat på hela tiden :) Har du ägt/äger en C60?

Jag tog hem en 38mm. Sjukt fin. Men jag skickade tillbaka den. Tyckte den kändes lite liten. MEN!! Jag var nog lite snabb. Skulle gett den 3-4dagar.
Ångrar lite att jag inte gav den en ärlig chans.

Kvalitetsmässigt...otroligt mycket klocka för pengarna.
Den kommer ges en andra chans tids nog ;)

Men det finns andra här i tråden som har hängt med dem ett tag som kan ge dig ett mer utförligt svar på intrycket av klockan.
 
Jag tog hem en 38mm. Sjukt fin. Men jag skickade tillbaka den. Tyckte den kändes lite liten. MEN!! Jag var nog lite snabb. Skulle gett den 3-4dagar.
Ångrar lite att jag inte gav den en ärlig chans.

Kvalitetsmässigt...otroligt mycket klocka för pengarna.
Den kommer ges en andra chans tids nog ;)

Men det finns andra här i tråden som har hängt med dem ett tag som kan ge dig ett mer utförligt svar på intrycket av klockan.

Jag kan tänka mig att man blir lite chockad av storleken, speciellt när dykare generellt sett brukar vara större. Vad tyckte du om deras retursystem? Var det smidigt att få klockan levererad och returnerad? :)
 

AE41500

Panerai
Har tittat efter en "riktig" klocka ett tag, d.v.s. med äkta schweiziskt urverk, och gillar dykarurens design. Det finns verkligen en del fina därute, TAG Heuer har några modeller jag gillar. Men till slut föll valet på denna som jag nu beställt. Verkar med tanke på spec., och det man läst om byggkvaliteten, vara otroligt prisvärd! Ser verkligen fram emot leveransen :)
https://www.christopherward.co.uk/watches/dive/c60-trident-pro-chronograph-600-1
c60-43add2-sokko-bo_3d_range.png
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Har tittat efter en "riktig" klocka ett tag, d.v.s. med äkta schweiziskt urverk, och gillar dykarurens design. Det finns verkligen en del fina därute, TAG Heuer har några modeller jag gillar. Men till slut föll valet på denna som jag nu beställt. Verkar med tanke på spec., och det man läst om byggkvaliteten, vara otroligt prisvärd! Ser verkligen fram emot leveransen :)
https://www.christopherward.co.uk/watches/dive/c60-trident-pro-chronograph-600-1
c60-43add2-sokko-bo_3d_range.png
Har du fått den än?
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Kan inte släppa tanken på denna. Har aldrig varit så frustrerad över en klocka som denna. Har allt som jag söker i en klocka, det är bara loggans placering som stör mig så in i. Har försökt att vänja mig vid det men det går bara inte :(
IMG_1525.JPG
 

AE41500

Panerai
Läcker allrounder, beater! Men tänk så olika vi kan vara o_O, härligt! Jag hade nog inte beställt (...jo...:bookworm:) den jag nu gjort med gamla loggan. Inga stora fel med den gamla loggan egentligen, men den nya sitter som smäcken för mig med hela namnet i stelt typsnitt, så engelskt genuint och läckert :woot:
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Läcker allrounder, beater! Men tänk så olika vi kan vara o_O, härligt! Jag hade nog inte beställt (...jo...:bookworm:) den jag nu gjort med gamla loggan. Inga stora fel med den gamla loggan egentligen, men den nya sitter som smäcken för mig med hela namnet i stelt typsnitt, så engelskt genuint och läckert :woot:
Håller med dig, skönt att vi är olika. Inget fel i loggan i sig, bara placeringen, men jag ska inte ältra mer om det. C60an kan jag tycka passar rätt bra med den nya.
 

AE41500

Panerai
Det är kanske redan nämnt och känt här på KS, men för den CW-klockintresserade finns ett dedikerat och bra CW-forum.
Där får man hintar i förtid om både nyheter, rabatter och annat från CW, men givetivs finns mycket annat matnyttigt, bl.a. om andra klockmärken och ämnen som berör precis som KS ;):
www.christopherwardforum.com
 
Topp