Det ser vi fram emot! Är det gmt versionen?Har länge letat efter en vittavlad sportklocka. På kortlistan har funnits Omega AT, GS, SS. Nu klickade den här klockan alla boxar så det var bara att ta hem den. Återkommer med bilder efter leverans.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det ser vi fram emot! Är det gmt versionen?Har länge letat efter en vittavlad sportklocka. På kortlistan har funnits Omega AT, GS, SS. Nu klickade den här klockan alla boxar så det var bara att ta hem den. Återkommer med bilder efter leverans.
Bär den större, mindre eller som en 39mm?Ett ord. VÄRD.
Håller med till fullo. Ser oftast datum som ett onödigt ont vars enda funktion är att förstöra symmetrin.Själv tycker jag att datum sällan bidrar med något estetiskt tilltalande och att datumet därmed är sämre på GS:en!
Nej. Jag ville ha en ”clean” klocka den här gången. Har redan andra GMT’s.Det ser vi fram emot! Är det gmt versionen?
Stort grattis, så jäkla bra
Den i mitten är justerad.
Den är bra. Riktigt bra. Fler bilder när jag får lite tid över. Nu är det läxor och matlagning
Trodde inte jag skulle säga detta men fanken om inte CWn är mer tilltalande
Absolut!
Frågan är vilken jag gillar bäst
Utan att vara inläst på GS:en förmodar jag att den är tekniskt överlägsen vad gäller urverk.
Absolut!
Frågan är vilken jag gillar bäst
Spännande, ser fram mot bilderHar länge letat efter en vittavlad sportklocka. På kortlistan har funnits Omega AT, GS, SS. Nu klickade den här klockan alla boxar så det var bara att ta hem den. Återkommer med bilder efter leverans.
120LOUPE21 med Euro men köp i GBP. Då är koden 100LOUPE21.Galet sugen på en c63 gmt. Vet någon om det finns en aktuell rabattkod som man kan spara några euro?
Tack! Finns det någon fördel att köpa i pund?120LOUPE21 med Euro men köp i GBP. Då är koden 100LOUPE21.
Billigare.Tack! Finns det någon fördel att köpa i pund?
Hur? 120 euro är ju fler sek är 100 gbp. Iaf om man frågar googleBilligare.
Det är väl att grundpriset blir ju ochså billigare då om det räknas i pund.Hur? 120 euro är ju fler sek är 100 gbp. Iaf om man frågar google
Aha, nu fattar jag man kapar 600 spänn till ungefär. Tack!Det är väl att grundpriset blir ju ochså billigare då om det räknas i pund.
Menar att rabatten blir något mindre i SEK räknat med pund men utgår från ett desto lägre utgångspris.
Sådärja!Aha, nu fattar jag man kapar 600 spänn till ungefär. Tack!
Tycker den är ganska true to size. Jag skulle säga att den bär som 39.Bär den större, mindre eller som en 39mm?
C63 har det uppdatera SW300-2 verket medan GS kör sina grymma kvartsverk. Så det är en smaksak där.Utan att vara inläst på GS:en förmodar jag att den är tekniskt överlägsen vad gäller urverk.
Men estetiskt så tycker jag C63:an är mycket mer tilltalande.
GS:ens visare och tim markörer ser gammaldags och tråkiga ut. Det inramade datumfönstret gör det hela värre. GS:en får mig att tänka på billig 90-tals och 00-tals design.
*SW330-2C63 har det uppdatera SW300-2 verket medan GS kör sina grymma kvartsverk. Så det är en smaksak där.
Det är intressant det där med vad som händer om vi tittar objektivt på klockor och släpper prestigen lite. Jag tycker nog att CW kittlar mer när jag jämförde
*SW330-2
Nämen fy tusan vad sugen man blev på C63 GMT då. Vilken sweet spot de har hittat. @Anatta, är jag rätt inläst i att timvisarna alltid följer varandra? Dvs det går inte att ställa in tidzoner som diffar 30min mellan varandra? (Mina indiska kollegor är +3.5h från Sverige.)
Jag minns inte hur min f.d. Tudor GMT betedde sig på den punkten, kanske helt omögligt på alla analoga GMT:s...
Jag kan ha fel, men jag tror att de enda klockorna som kan fixa tidzoner som är diffar 0.5 timmar (eller 0.75h, I'm looking at you Nepal...) är:Det stämmer att dem följer varandra. Hmm...intressant ändå. Borde gå att lösa på enkelt sätt...vem kan lösa detta?
Grått Isofrane satt ju som en smäck! Tycker kombon blev kanon!Tre nyanser av grått. Jag slängde på ett isofrane för en lite sportigare stil men vet inte riktigt vad jag tycker om kombon. Otroligt trevlig och prisvärd klocka dock som jag mer eller mindre är OWG med!
Det är synd att de inte får mer uppmärksamhet och ett större erkännande för det är verkligen väldigt välgjorda, högkvalitativa och prisvärda klockor som smäller många andra modeller i samma (eller till och med dyrare) prisklass på fingrarna.Grått Isofrane satt ju som en smäck! Tycker kombon blev kanon!
Jag äger ingen CW nu, men jag borde göra slag i saken och köpa ett par stycken igen.
Jag har aldrig tänkt på att ha en samling med uteslutande CW. Men nu kan jag inte sluta tänka på det. Tack.Det är synd att de inte får mer uppmärksamhet och ett större erkännande för det är verkligen väldigt välgjorda, högkvalitativa och prisvärda klockor som smäller många andra modeller i samma (eller till och med dyrare) prisklass på fingrarna.
Det är inte en helt främmande idé att ha en samling som uteslutande består av CW och ju mer de utökar modellutbudet desto mer lockande blir det. C60 Trident, C65 GMT, Supercompressor, månfas, C63 osv. Listan börjar bli rätt lång!
Jag kan på sätt och vis förstå kritiken mot designen av C63 och det är ingen hemlighet var man hämtat inspirationen ifrån men jag tycker ärligt talat att de tar det bästa från alla världar och presenterar det som en riktigt läcker helhet. "Originalen" tilltalar mig naturligtvis också men jag upplever ändå att de har vissa brister som, för min del, är en deal-breaker som t.ex. storleken på Explorer, visare/index på GS, trista tavlor och plottriga färgkombinationer hos SS osv.
Hmmm, vad kan det vara?