Come on come on!!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Come on come on!!!!
Tycker också det blev grymt snyggtTre nyanser av grått. Jag slängde på ett isofrane för en lite sportigare stil men vet inte riktigt vad jag tycker om kombon. Otroligt trevlig och prisvärd klocka dock som jag mer eller mindre är OWG med!
Jag har aldrig tänkt på att ha en samling med uteslutande CW. Men nu kan jag inte sluta tänka på det. Tack.
Nej, det förstås. Men en bas bestående av 4-5 CW som utgångspunkt skulle ju vara trevligtKul tanke...
Finns verkligen båda kvalitet och variation nog till det.
Men som manisk klockbytare hade man inte klarat hålla sig till ett märke under längre tid.
Nej, det förstås. Men en bas bestående av 4-5 CW som utgångspunkt skulle ju vara trevligt
Har den bruna SCn utgått? Synd i så fall, det är den absolut snyggaste varianten! Verkar bara finnas ljus- och mörkblå på hemsidan.Verkligen. Finns faktiskt inget märke som jag gillar så många olika modeller från.
Har compressor, c60 mk 2 och rapide kronografen nu men vill gärna komplettera med en c63, c65 gmt (ångrar lite att jag sålde den jag hade) c60 mk 3 och så vidare
Har den bruna SCn utgått? Synd i så fall, det är den absolut snyggaste varianten! Verkar bara finnas ljus- och mörkblå på hemsidan.
Lovar att fråga dig om du vill köpa tillbaka den innan jag lägger ut den till övriga Tanken har slagit mig att sälja den för att ge plats åt en C63 faktiskt.Verkligen. Finns faktiskt inget märke som jag gillar så många olika modeller från.
Har compressor, c60 mk 2 och rapide kronografen nu men vill gärna komplettera med en c63, c65 gmt (ångrar lite att jag sålde den jag hade) c60 mk 3 och så vidare
Hur känns länken? Mittbitarna ser ganska långa ut, undrar om det påverkar bekvämligheten? Blev ruskigt sugen på den där modellen...Känns som sagt väldigt bra spontant så här första känslan. Jag är rätt säker på att den kommer sitta på ett tag framöver.
Jag upplever länken som väldigt bekväm. Det finns ju en smart microjustering som tillåter ett par millimeters verktygslös justering.Hur känns länken? Mittbitarna ser ganska långa ut, undrar om det påverkar bekvämligheten? Blev ruskigt sugen på den där modellen...
Härligt att se all aktivitet och kärlek till märket här inne! Länge var det riktigt dött här men nu är det livat. Kan vi få en till bild på gmtn @Anatta ? Är det någon som slagit till på den vittavlade?
Bra öl...? Älskat IPA i många år, men denna har jag missat! Klockan är ju rätt ok den med valde mellan den och....Dricker lite öl tillsammans med min favoritklocka.
Skulle påstå att den är Systembolagets mest prisvärda IPA!Bra öl...? Älskat IPA i många år, men denna har jag missat! Klockan är ju rätt ok den med valde mellan den och....
Synd att inte CW satsar på mer chronometer / cosc klocker. Tycker det är den största svagheten de har. +-20 sek per dag är lite i överkant om man inte vill hålla på och ställa om den.Idag har vi fixat mycket tillsammans, jefligt nöjd med denna .
Specen tillåter +/-20s men det är nog väldigt ovanligt med så pass dålig tidshållning på ett SW200. De klockor jag har haft med SW200/2824 har alla presterat mer eller mindre inom COSC och det går dessutom att rucka för ett par hundralappar (eller använda deras generösa returpolicy) om man nu skulle tycka att den avviker för mycket.Synd att inte CW satsar på mer chronometer / cosc klocker. Tycker det är den största svagheten de har. +-20 sek per dag är lite i överkant om man inte vill hålla på och ställa om den.
Hade 4 fram till nyss, nu funderar jag på vad som skall ersätta. Nya c63 svart gmt är för lik min c65 svart gmt...Nej, det förstås. Men en bas bestående av 4-5 CW som utgångspunkt skulle ju vara trevligt
Håller helt med dig. Min c60 plussade runt 20. Jag justerade själv ned den till runt 10 men då jag inte har några instrument blir mätning segt och tidskrävande så jag nöjde mig så. Hade också gillade bättre tidhållning.Synd att inte CW satsar på mer chronometer / cosc klocker. Tycker det är den största svagheten de har. +-20 sek per dag är lite i överkant om man inte vill hålla på och ställa om den.
Jisses! Det var ingen dålig gångavvikelse och måste ha varit ett riktigt måndagsex. Vilken urmakare som helst kan utföra en så kallad ruckning för ett par hundralappar och som mer eller mindre garanterar COSC-liknande tidshållning med dessa urverk. Jag hade dock skickat tillbaka den om den plussade 20 sekunder dagligen då det låter helt galet även om specen visserligen tillåter det.Håller helt med dig. Min c60 plussade runt 20. Jag justerade själv ned den till runt 10 men då jag inte har några instrument blir mätning segt och tidskrävande så jag nöjde mig så. Hade också gillade bättre tidhållning.
C60 innebär väl 60ATM/600m? Sen gissar jag att man bara fortsatt med udda siffror med övriga modeller men det kanske finns någon förklaring även där.På tal om c60, c63, c65. Är det någon som vet vad reffen står för? Varför just 60...? Och 0, 3, 5...
Visste inte att urmakare kan fixa sådant. Låter riktigt bra. Funkar det att gå till exempelvis stjärnurmakarna.?Jisses! Det var ingen dålig gångavvikelse och måste ha varit ett riktigt måndagsex. Vilken urmakare som helst kan utföra en så kallad ruckning för ett par hundralappar och som mer eller mindre garanterar COSC-liknande tidshållning med dessa urverk. Jag hade dock skickat tillbaka den om den plussade 20 sekunder dagligen då det låter helt galet även om specen visserligen tillåter det.
Jag har burit min C60 i tre dygn och den ligger nu +13-14s så ca +4s/d och kan inte minnas att jag hört om någon annan med SW200/2824 som diffat så extremt som din även om det säkert förekommer i ovanliga fall.
C60 innebär väl 60ATM/600m? Sen gissar jag att man bara fortsatt med udda siffror med övriga modeller men det kanske finns någon förklaring även där.