• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

danstenqvist

Breitling
Fick hem denna, ska försöka hitta ett kortare canvas i grönt till den nu.

ACAB4639-360E-44DD-9AD0-8AFBF685B36F.jpeg
Stort grattis till en fantastisk klocka!
 

DrDre

Patek
Kan ju hoppas på brons och då även med bronslänk.

Det ser ut bli guld. Frågan är väl hur mkt guld det blir.

Guld-stål där ett par detaljer är i guld (glasring och krona, kanske? även delar av länken?), klockan helt i guld med ett band i gummi eller läder, eller går man all in och kör hela klockan inkl den kraftiga länken i guld? Det senaste vore ju roligt men det skulle driva upp priset en bra bit över CWs vanliga nivåer.

99D29782-E3DA-4869-A796-152B37118C74.jpeg
 

Islay

Panerai
2-Faktor
Det ser ut bli guld. Frågan är väl hur mkt guld det blir.

Guld-stål där ett par detaljer är i guld (glasring och krona, kanske? även delar av länken?), klockan helt i guld med ett band i gummi eller läder, eller går man all in och kör hela klockan inkl den kraftiga länken i guld? Det senaste vore ju roligt men det skulle driva upp priset en bra bit över CWs vanliga nivåer.

99D29782-E3DA-4869-A796-152B37118C74.jpeg
Ser lite ut som roseguld. Hade hellre sett brons som sagt.
 

DrDre

Patek
Njae, det där var en besvikelse. Ser bara billig och livlös ut. Förvisso kul med olika varianter och hoppas det kommer mera.

Jag tror att det är den bearbetade boetten och den väldigt rena/strippade urtavlan som inte riktigt lirar ihop. Helt nakna urtavlor kan ju vara snyggt (Movado, Cartier Tank mfl) men jag håller med dig, här blev kombinationen inte så bra. Särskilt inte den grå.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Nu kom den! Trevligt initiativ, men själv hade jag gärna sett att den haft index. Kanske också ngn form av mönster på urtavlan, som "den vanliga" i ss.

BD442990-EEC0-40A9-AD99-BCA03289C33E.jpeg
55084E98-CA7A-4A84-ACFB-558E90867985.jpeg
Första CW som jag är helhjärtat imponerad över. Tycker dock prisbilden springer iväg omotiverat mycket. Sååå mycket mer värde är det inte i deras varumärke än tex Tissot.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Första CW som jag är helhjärtat imponerad över. Tycker dock prisbilden springer iväg omotiverat mycket. Sååå mycket mer värde är det inte i deras varumärke än tex Tissot.
Motsvarande tissot PRX kostar drygt 25kSEK så känns som om de sneglade lite på dem när de prissatte denna. Sedan är frågan om guldet verkligen är värd den extra kostnaden.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Motsvarande tissot PRX kostar drygt 25kSEK så känns som om de sneglade lite på dem när de prissatte denna. Sedan är frågan om guldet verkligen är värd den extra kostnaden.
Hade inte ens sett att det fanns en PRX med 18k, trodde de alla låg i 10kkr spannet. 🤦‍♂️
Säkert där priset kommer från som du säger och nej, det känns inte som ett motiverat påslag.

Det jag tyckte funkade så bra på denna är loggan. Det är ju egentligen en rätt bra logo men det jag alltid upplevt är att den ofta blir rätt rörig när den sitter på tavlor som har mycket andra element (som CW tavlor ofta har). Ensam på den nakna tavlan blev den super.
 

DrDre

Patek
Snygg som bara den, men varför ingen logga? Det hade ju suttit finfint med flaggloggan i silver någonstans mellan visarstacket och kl 6. Utan logga så kan det ju nästan vara en Ali-klocka... bortsett finish, design och smakfullhet då.

Bel Canto saknar också logga. Kan det vara ngn sorts tanke bakom det och att man skippar logga och namn på sina lite dyrare modeller?
 

DrDre

Patek
Det är med största säkerhet en tanke bakom det. Men jag tycker de tänkt fel :)
Ett skäl kan vara att man inte vill skriva ut namnet på modellerna som ser ut att kosta en nolla mer vad de faktiskt gör kan vara att namnet tar bort just det dyra/exklusiva intrycket.
Twelve tillhör ju också den kategorin och där kör man bara med loggan men inget namn och nästan ingen vet ju att den loggan står för CW. Bara en ren gissning.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Ett skäl kan vara att man inte vill skriva ut namnet på modellerna som ser ut att kosta en nolla mer vad de faktiskt gör kan vara att namnet tar bort just det dyra/exklusiva intrycket.
Twelve tillhör ju också den kategorin och där kör man bara med loggan men inget namn och nästan ingen vet ju att den loggan står för CW. Bara en ren gissning.
Jag förstår den tanken och CW hade inte varit de första att köra på det tankesättet, men jag tycker det är lite som att skämmas över namnet. Att namnet är förknippat med "billiga" varor. Men förmodligen är tanken att produkten ska tala för sig själv. Att Bel Canto och Twelve klarar sig på form och funktion även utan logotyp/företagsnamn.

Men det betyder samtidigt att CW som varumärke inte får samma skjuts av de här modellerna. Särskilt Bel Canto är ju en braksuccé.
 

DrDre

Patek
Jag såg just en Bel Canto på Instagram (en samlare som heter Jack Wong) som är jäkligt snygg. När jag sedan jämför den med CWs hemsida (man blev rätt sugen 😀 ) så ser jag att på hemsidan så har bl.a. visarna andra färger och urtavlan en lite annan finish. Är det ngn som vet om CW har ändrat utseendet lite över tiden?

Wongs

EB468B88-D132-49F7-B9A1-2FF378F5A709.jpeg


CWs hemsida.

9D0B64DF-3227-465F-A7F3-774F1F07902E.jpeg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jag såg just en Bel Canto på Instagram (en samlare som heter Jack Wong) som är jäkligt snygg. När jag sedan jämför den med CWs hemsida (man blev rätt sugen 😀 ) så ser jag att på hemsidan så har bl.a. visarna andra färger och urtavlan en lite annan finish. Är det ngn som vet om CW har ändrat utseendet lite över tiden?

Wongs

EB468B88-D132-49F7-B9A1-2FF378F5A709.jpeg


CWs hemsida.

9D0B64DF-3227-465F-A7F3-774F1F07902E.jpeg
Den på första bilden är nog en specialare. Tror CW gjorde en dunderlimiterad version till vissa köpare.
 

DrDre

Patek
Den på första bilden är nog en specialare. Tror CW gjorde en dunderlimiterad version till vissa köpare.

Synd att man inte kör med blå visare på de modeller där det inte fullständigt kraschar färgmässigt med urtavlans färg. Det är snyggt men ffa ökar det läsbarheten en del jfrt med visare som har samma färg som mekaniken i bakgrunden.
 

Telemarkdude

Breitling
Länge sedan man checkade in här. 1.5 år med denna, den perfekta klockan. Dock kör jag mest Garmin och G-shock till vardags men strax ska jag på dagsdejt med frun.

Länge sedan man checkade in här. 1.5 år med denna, den perfekta klockan. Dock kör jag mest Garmin och G-shock till vardags men strax ska jag på dagsdejt med frun.
20231111_101322.jpg
Tycker fortfarande detta är en av de mest lyckade modellerna från CW, stilren och snygg. Hade den varit 41-42 mm hade jag tveklöst köpt den.
 
Topp