Combat Sub är en lyckad modell. Perfekt sommarbeater. En sådan får det bli någon dag.![]()
Glycine, segling och grill.
Så ser dagarna ut just nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Combat Sub är en lyckad modell. Perfekt sommarbeater. En sådan får det bli någon dag.![]()
Glycine, segling och grill.
Så ser dagarna ut just nu.
Spontant skulle jag säga att åtminstone den första DC-4an har svart urtavla.Hej, vet någon vad skillnaden mellan DC-4 och NOON är? Är antagligen en fullständig idiot som inte klarar av att klura ut det själv. Tacksam för all hjälp som erbjuds
Det är evig rea där.En fråga till er som har koll på Glycine och kanske haft ögon på dem ett tag. På deras webbshop ser det typ ut som 50% rabatt på flera modeller. Är det något de brukar göra eller tror ni det är tillfälligt?
Finns ju en del märken som haft sina ”reor” i åratal.
Absolut, skön skindiver!Ny diver i retro stil på G. 39 mm och ser rätt bra ut. Men namnet var ju töntigt; Kraken.![]()
Jag tänker mest på att namnet är lite överanvänt i film och spel mm. Känns lite tillgjort tyvärr oavsett mytologisk bakgrund. Men klockan ser helt rätt ut och inte som något som Invicta designatAbsolut, skön skindiver!
Töntigt namn? Tja, uppkallad efter ett klassiskt nordiskt havsmonster.
![]()
Kraken – Wikipedia
sv.m.wikipedia.org
Håller med på båda punkterna. Trevlig design, men Kraken låter ganska pubertalt och töntigt. Efter en snabb googling räknar jag till tre mikrodykare med ordet Kraken i namnet: Phoibos Kraken, Octopus Kraken och Hamtun Kraken. Och nu Glycine Kraken. Så ja, namnet är raktigenom uselt.Jag tänker mest på att namnet är lite överanvänt i film och spel mm. Känns lite tillgjort tyvärr oavsett mytologisk bakgrund. Men klockan ser helt rätt ut och inte som något som Invicta designat
Tack! Hittade den också nu på den schweiziska hemsidan för 1500 CHF men sedan länkas man till deras eu-sida och där ”kommer den snart”.
Hittade detta på hemsidan.![]()
Ja, dessa limited editions är så tröttsamma. Önskar fenomenet kunde försvinna i hela klockvärlden.Ja, då var det ju helt klart rätt fantasilöst. Själv kända jag bara till rommen…
Och ska man ändå vara sån’ så har vi hela trasslet med limiterade utgåvor att förhålla sig till också.
Skulle den släppas idag?
Var på från början men börjar störa mig på bredden mellan bandhornen. 22mm på en 39:a!?! Fortfarande oklart om bezeln är fast eller inte?Tyckte kraken såg lite tråkig ut på renderingarna. Men på bild är den jäkligt fin i mitt tycke.
![]()
Bezeln i silver är inte till min smak. Hade varit betydligt snyggare med svart.Tyckte kraken såg lite tråkig ut på renderingarna. Men på bild är den jäkligt fin i mitt tycke.
![]()