• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Är det någon som kan tips var jag kan hitta ett spänne i rätt rose guld-ton. Länk till sida eller säljare på ebay som ni vet har bra grejjer?
 

Aron72

Cartier
Vad kommer passa bäst till denna? Jag kan inte riktigt bestämma mig vad jag ska ha. Behöver tips! Är det ett mocca, läder, ödla, struts, perlon eller vad ska hon få för skrud?

Hämtas från urmakaren nästa vecka, så jag har ingen färsk bild att bjuda på. Så här såg den i alla fall ut när jag lämnande in den.
IMG_1268.JPG

Oväntat med liknande tavla fastnade jag för brun haj. Inte direkt vad jag innan provning av band gissat på.
Se post som strax kommer.
 

Aron72

Cartier
Oväntat band till mitt senaste tillskott.
Hade själv blå rocka, alligator men främst pyton i tanken. Fick kört igenom lite tester hos klockmäster Hansson på Frölunda torg och den äldre damen kom fram och sa det här passar fint och laddade fram ett brunt hajband. Haj ok men brunt?
Tja hon hade rätt kom hem med ett brunt band!
image.jpeg

image.jpeg


Mkt mkt bra service idag stort plus till kunnandet och engagemanget hos klockmäster Hansson, ett tag var hela personalen med och pillade, gillade mm. Grymt bra!
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Kanske ngt OT och kanske redan avhandlat i tråden men hur tight brukar ni bära en läderstrap på armen?
Anledningen till min fråga är att jag på en av klockorna med ett band jag verkligen gillar till klockan har den optimala längden mellan 2 hål. Sätter jag i det inre hålet blir det aningen för tight och i nästa hål aningen för löst. Hur gör ni generellt? Kör på det inre hålet och väntar på att skinnet töjer sig eller det yttre hålet med en klocka som "bygger" runt hela handleden och sitter ngt lösare? Töjer sig ens en 3mm strap om man väljer det inre hålet?

-JL-
 

Alligatorn

Cartier
Kanske ngt OT och kanske redan avhandlat i tråden men hur tight brukar ni bära en läderstrap på armen?
Anledningen till min fråga är att jag på en av klockorna med ett band jag verkligen gillar till klockan har den optimala längden mellan 2 hål. Sätter jag i det inre hålet blir det aningen för tight och i nästa hål aningen för löst. Hur gör ni generellt? Kör på det inre hålet och väntar på att skinnet töjer sig eller det yttre hålet med en klocka som "bygger" runt hela handleden och sitter ngt lösare? Töjer sig ens en 3mm strap om man väljer det inre hålet?

-JL-
Har exakt samma problem, jag varierar! :p
Har man skjorta vill man att den ska glida under manschetten lätt så då får man ha den tight. Annars brukar jag ha den lite lösare för det inte ska bli så svettigt under.

Har en fråga till denna tråden också!
Vad tror ni om denna klocka med detta armband? Känns för ljust men tror att det kommer mörkna lite.. :)
 

Alligatorn

Cartier
Har exakt samma problem, jag varierar! :p
Har man skjorta vill man att den ska glida under manschetten lätt så då får man ha den tight. Annars brukar jag ha den lite lösare för det inte ska bli så svettigt under.

Har en fråga till denna tråden också!
Vad tror ni om denna klocka med detta armband? Känns för ljust men tror att det kommer mörkna lite.. :)
Fixade första länken här, blev lite fel.
Klocka: http://i.imgur.com/Nnnc488.jpg
Band: http://i.ebayimg.com/images/g/d-oAAOSwZ1lWg7Ei/s-l1600.jpg

Vad tror ni? :) Läder lär mörkna en del väl? :eek:
 

MacAttack

Omega
Hur fungerar det egentligen med perlon till klockor? Håller sig uret på plats? Känns som att det kan åka runt lite av sig själv när bandet bara går mellan bandstiftet och in under uret.
 

RickardW

Cartier
2-Faktor
Ni har har 21mm mellan luggarna, vart hittar ni nya band? Har väl hittat enstaka sidor men otroligt dåligt utbud.
Går väl att skära bort en bit på ett 22mm men det känns ju dumt :rolleyes:
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Vad kommer passa bäst till denna? Jag kan inte riktigt bestämma mig vad jag ska ha. Behöver tips! Är det ett mocca, läder, ödla, struts, perlon eller vad ska hon få för skrud?

Hämtas från urmakaren nästa vecka, så jag har ingen färsk bild att bjuda på. Så här såg den i alla fall ut när jag lämnande in den.
IMG_1268.JPG
Perlon är så snyggt och billigt att du borde köpa ett som komplement till ett läder som då får chans att vila emellanåt.
 

BCKSTRM

Rolex
Det blir svårare... Vet faktiskt inte om det finns någon modern kopia av Tropicbandet om det är precis den stilen du vill ha. Kör bara på vintageband själv.
Vad ska du ha för luggbredd? Kan ha nått åt dig.
Jag tänkte ha det på en Sub-C så 20mm. 22mm kan vara aktuellt också (till en Pelagos). Originalet som verkar kosta 1500 och upp känns för mycket. Hade jag haft en vintageSub hade jag inte tvekat men nu är det mest stilen jag tycker är snygg ;)
Modena verkar vara i gummi men kvaliten sådär...
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag tänkte ha det på en Sub-C så 20mm. 22mm kan vara aktuellt också (till en Pelagos). Originalet som verkar kosta 1500 och upp känns för mycket. Hade jag haft en vintageSub hade jag inte tvekat men nu är det mest stilen jag tycker är snygg ;)
Modena verkar vara i gummi men kvaliten sådär...
Som @Aurum var inne på är det en enorm skillnad. Jag tror dock att jag går bet då det enda jag har är 19mm som ser likadant ut som den bild du länkade till.
På bukten hittar du fortfarande en hel del riktiga tropic band, så börja där :)
 
Topp