Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ju trevligt med.
On topic..
Har handlat här med gott resultat... http://www.watch-band-center.com/God afton!
Funderar på att köpa ett Hirsch läder. Var brukar ni handla? Butik eller nätet? Vem har bäst utbud, priser osv?
Ha det gött!
Har inget specifikt, men kolla efter band i Horween Shell Cordovan-läder. Väldigt blankt och fantastisk kvalitet på själva lädret. Får för mig att jag sett nån som säljer sånna band här på KS.
Både Hirsch och Rios1931 har rätt schyssta band. Hirsch finns lite varstans, Rios finns på till exempel Urtid om du vill handla inom sveriges gränser!Tack för tipsen, låter intressant.
Var köper ni era klockarmband?
Tack, kikar där.Både Hirsch och Rios1931 har rätt schyssta band. Hirsch finns lite varstans, Rios finns på till exempel Urtid om du vill handla inom sveriges gränser!
Är på jakt efter ett nytt band till denna.
Förutom canvas eller nato, vad tro ni skulle kunna passa?
Cheapestnatostrps har ett som heter "tuscany", som jag tror är snarlikt.Någon som vet man kan hitta ett motsvarande klockarmband i Sverige?
Tips på inköpsställe? Vad tror du om detta?Mer horween-tjat.
Jag köpte mina för länge sen av Jed. Finns många som säljer liknande idag. De där ser väl bra ut? Jag gav mer för mina back in e days. De är dock fortfarande fina och mjuka.Tips på inköpsställe? Vad tror du om detta?
http://www.chronoworld.com/watch-st...ell-cordovan-unlined-leather-watch-strap.html
http://www.cheapestnatostraps.com/search?q=tuscanyCheapestnatostrps har ett som heter "tuscany", som jag tror är snarlikt.
Ja många är dyra som fan. Vill inte vara dumsnål och spara 200 men få en skräpband, men tyckte dessa såg bra ut och är ju ganska billiga...Jag köpte mina för länge sen av Jed. Finns många som säljer liknande idag. De där ser väl bra ut? Jag gav mer för mina back in e days. De är dock fortfarande fina och mjuka.
Rekommenderar MJ Leather, gjorde ett läderband till mig. Fantastiskt bra gjort och helt klart värt pengarna! Då kan du få i rätt längd. Heter MickeJ på forumet.Har gått igenom samtliga 30 tidigare sidor och sett att några inlägg faktiskt berört Datejust, som jag undrar över. Men känner ändå att jag inte hittat det jag söker så ställer mina frågor här och hoppas på hjälp, tips och råd
Jag söker alltså snygga band till en DJ (16234) med ljus tavla (silver/champagne?).
Ett brunt läderband skall införskaffat av något slag. Har även kikat lite på brunt mocka.. (Vad kan passa? Var hittar jag dom? Gärna att dom håller sig inom prisklassen 0-500 kr)
Men problemet är detta:
Armen i fråga klockan skall sitta på är väldigt nätt, mäter ca 14 cm(!)
Så hur göra? Var hittar man band i lagom längd? Är det någon standardlängd på gemene band som säljs? Eller är den enda lösningen att vända sig till "hemmafixare"? Nog för att av dom jag sett här på forumet verkar göra ett himla fint jobb.
"Läderjesus" är den enda jag kan komma på nu.. Vilka fler finns på forumet?
Har beställt ett färgglatt Perlon-band som förhoppningsvis kommer hem efter påsk... (som jag dock är orolig över att det ska vara på tok för långt)
Så, någon som har svar på mina frågor? Tar tacksamt emot wristshots på DJ med schyssta band också!
Impulsiv som jag är har jag nu beställt ett svart och ett mörkbrunt. Ska bli kul då det är något i denna stil jag letat efter länge men tyckt att typ 115 USD är för mkt... Nu är det bara att hoppas att kvaliteten är bra (85 USD är ju knappast ett billigt band heller...)Jag köpte mina för länge sen av Jed. Finns många som säljer liknande idag. De där ser väl bra ut? Jag gav mer för mina back in e days. De är dock fortfarande fina och mjuka.
Jag ska beställa ett nytt Canvas och några uttryckte intresse av att sambeställa men har glömt vilka... Jag har nog även 10% på globalwatchband.com
https://www.globalwatchband.com/genuine-cordura-high-performance-watch-band-20mm-ms850.htmlVad går dom på om man får fråga?
Typ i helgen tror jagMissade länken i ditt första inlägg!
Säg till när det blir dags för beställning. Dom såg riktigt fina ut!