valter.hoglund
Basic
I had that one, dont know if it's still for sell but Not great in my use, it aged in less than 6 months, had to throw it away.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I had that one, dont know if it's still for sell but Not great in my use, it aged in less than 6 months, had to throw it away.
Thanks for the feedback! Bought one but haven’t been using it, not great indeed.I had that one, dont know if it's still for sell but Not great in my use, it aged in less than 6 months, had to throw it away.
Ask Felix, I know For a fact that SS have few straps contracted from Hirsch, and Hirsch is among 10 best in the world!Googlat en del men just 19mm gummi verkar lite knepigt. Skulle gärna hitta ett som sluter upp mot boetten med hyfsat passform. Tänkt everest på en sub.
Tips? Ska sitta på Sbgn003
Fanns det inte något gummi till BB36? Kanske kan passa?
Check Uncle Seiko, my favourite rubber, also Bonnetto!Thanks for the feedback! Bought one but haven’t been using it, not great indeed.
Who is Felix? And does he have a 19mm rubber strap that follows the curve of the case to my sbgn003?Ask Felix, I know For a fact that SS have few straps contracted from Hirsch, and Hirsch is among 10 best in the world!
It says so in my post right above, sbgn003I thick I misread, my apologies, what is the reference of your watch exactly?
56 sidor i denna tråd. Finns det inga alternativ bland dessa 1658 poster?Hej!
Jag håller på att ge upp.
Finns inga snygga Nato-eller Zulu eller bara textila band, tvådelade, i bra kvalitet, att köpa nånstans!? Hittar det inte, trots trålande av såväl svenska som utländska websidor. Den enda webshop jag finner kommer nära är mastersintime.de, men där kostar frakten typ 150 spänn och de är kända för att vara långsamma. Är det enda alternativet?
Ska ha till min gamla Seiko som är väldigt lik nuvarande Seiko 5.
Handlat en hel del från https://www.watchgecko.com/ och måste säga att jag alltid blir nöjd. Bra kvalitét överlag i det jag köpt iaf framförallt på deras lite bättre läderband.
Jag hittar butiker som säljer gröna nato och zulu. Sen vad du definierar som snyggt är ju upp till dig.Nej, då hade jag inte frågat. Har inte hittat ett enda i grön färg som liknar specifikationen ovan.
Och dessutom, hade det varit en sån ofattbar synd om jag hade ställt denna fråga även om det fanns något fem år gammalt inlägg? Vad vore skadan med det? Webshoppar öppnar och stänger ju hux flux, och utbudet förändras i samma takt.
Jag är sugen på ett gult gummi till min nya dykare (som jag fortfarande inte testat pga OWG-march, jobbigt nu ...
Gärna hyggligt pris men hyfsad kvalisort.
Förslag emottages tacksamt.
Jodå... Men jag vill ha en annan färg för extra somriga dagar...är inte gummit på dessa riktigt bra? Av vad jag läst
Jodå... Men jag vill ha en annan färg för extra somriga dagar...
Är det 19mm?På jakt efter ett snyggt svart strutsband till en Reverso för att fortfarande hålla uret dressat men lite mer informellt/mindre "tuxedo". Jag har letat på ebay och generellt googlande och antingen inte hittat ett snygg eller alldeles för dyrt (1000++). Är det någon som sitter inne på information om ett bra, snyggt, och affordable märke att rekommendera?
Aldrig tänkt på hur risigt trycket på tavlan är egentligen. Bokstäverna nästan blöder ihop, ingen definition alls på ROLEX, mycket mer färg i PERP än i OYSTER osv... Kronan i rehåtten off-center med. Märks att det är en instegsmodell som rolex själva inte lägger ner så mycket energi på jämfört deras high-end range.
Är det 19mm?
Zuludiver har ett tunt gumminato.Finns det några vettiga alternativ till curved rubber som är lite tunnare? Jag skulle vilja prova det men alla modeller jag hittat är ganska tjocka vilket jag både tycker är fult och även obekvämt eftersom det får denna effekt på mina smala handleder: