Hade ett svinskönt från Diloy i somras, minns inte vad själva modellen heter men det går säkert att söka framVart får jag tag på ett canvas band som är lite "fransigt" ser lite slitet ut typ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade ett svinskönt från Diloy i somras, minns inte vad själva modellen heter men det går säkert att söka framVart får jag tag på ett canvas band som är lite "fransigt" ser lite slitet ut typ?
Nått sånt är jag ute efter, ska genast kollas upp! TackarHade ett svinskönt från Diloy i somras, minns inte vad själva modellen heter men det går säkert att söka fram
cheapestnatostraps kanske?Någon som vet ett bra ställe att köpa Natoband och andra textilband från? Känns som jag letat på hela nätet efter enkla, klassiska mörk/olivgröna. Kan också tänka mig tvådelade. Ska på en gammal Seiko 7n42-8070 som har ett mycket slitet grönt tvådelat textilband. Helst 21 mm men 22 mm funkar också. Inga metallringar för hålen och silvriga eller svarta spännen.
Jag har köpt flera nato från tidochting.se och dom har varit väldigt prisvärda. Finns en rabattkod med, tror det är ks_10.Någon som vet ett bra ställe att köpa Natoband och andra textilband från? Känns som jag letat på hela nätet efter enkla, klassiska mörk/olivgröna. Kan också tänka mig tvådelade. Ska på en gammal Seiko 7n42-8070 som har ett mycket slitet grönt tvådelat textilband. Helst 21 mm men 22 mm funkar också. Inga metallringar för hålen och silvriga eller svarta spännen.
Tack för tipsen! Lustigt att ingen av dessa sidor förutom tidochting dykt upp i mina (många) Google-sökningar.
Till en annan Nato-fråga - är det möjligt att undvika den extra flärp som dyker upp mellan spännet och boetten, som oftast "sticker upp" när man har kockan på sig? Gillar enhetligheten i ett tvådelat armband, skulle vilja ha ett Natoband som ser ut så. Men går det ens? Hur spänner man det i så fall?
Tack för tipsen! Lustigt att ingen av dessa sidor förutom tidochting dykt upp i mina (många) Google-sökningar.
CNS har sådana du kan justera.
Till en annan Nato-fråga - är det möjligt att undvika den extra flärp som dyker upp mellan spännet och boetten, som oftast "sticker upp" när man har kockan på sig? Gillar enhetligheten i ett tvådelat armband, skulle vilja ha ett Natoband som ser ut så. Men går det ens? Hur spänner man det i så fall?
Justerar spännet.Precis så! Riktigt snyggt! Men hur?
Justerar spännet.
Nej är bara vissa som är gjorda för justering.Ok! Så det är en smaksak för de som låter flärpen sticka upp? Går det med alla Natoband eller bara vissa? Har det med längden att göra?
Nej är bara vissa som är gjorda för justering.
Ang flärp så tycker jag det är skitfult oavsett band,men det är smaksak.
Det bör stå.Jag förstår. Hur vet man vilka som är gjorda för justering och inte?
Jag hade Maratac rem men jag sålde den med en citizen promaster flera år sen. Maratac är ju bra för pengarna. det ser bra ut på din klocka.Ok. Själv föredrog jag den på MM-gummit som faktiskt känns ganska påkostat och bra. Utan att veta om skx-gummit så tror jag att det skiljer sig en del i kvalité. Är dock inte gummi din kopp med te så är det nog bäst att passa.
Maratac-band?
Agree! Everest is truly the most amazing rubber I've ever had, crafter blue is far from great, I have many of them for my Seiko Turtle and I will get rid of them if I find whom to . Hirsch and Uncle seiko .... far better quality especially if you sweat profusely! There are few others too of course ...Jag hittade en artikel på Fratello där man jämförde ett par olika bandalternativ och Everest verkar vara tunnast av dem. På bilden syns Crafter Blue, Everest och Vanguard och artikeln finns att läsa i sin helhet här: https://www.fratellowatches.com/tud...bberb-vs-crafter-blue-vs-everest-vs-vanguard/
Sammanfattningen är att Crafter Blue är prisvärt då det kostar knappt en fjärdedel av vad de två andra gör men att Everest är bäst i alla avseenden. Rubber B var också helt OK men banden var tydligen rätt långa och man vill inte gärna göra fula kapningar i ett band för 3k. Zealande tillverkar också modellspecifika gummin och ligger ett snäpp lägre i pris men det var inte med i jämförelsen och känns inte heller lika beprövat även om jag har hört gott om dem.
Det är märkligt hur toleransen ökar ju längre man har intresset. Förr tyckte jag att det var helt vansinnigt att betala flera tusen för ett band och nu sitter man här ett par år senare och kikar på samma band.
Looks bloody great mate !!!Hade ett svinskönt från Diloy i somras, minns inte vad själva modellen heter men det går säkert att söka fram
Have you tried Uncle Seiko? Phenomenal!Beställt ett nytt tropic från Dagaz till min Doxa för att prova. Nu har den redan en extremt snygg och bekväm bed of rice men denna verkar lovande som komplement...
Återkommer med intryck när den väl landat in...
Vill ha ett band likt detta. 18mm.
Det här är från cns. Det var den sämsta kvaliten jag någonsin sett. Men gillar färgen och designen. Tips på liknande i bra kvalitet?
Vill ha med tråd där uppe. Pris max 500kr.
Yes have tried the v2 from uncle. Great as well but cannot tell any difference to the dagaz strap.Have you tried Uncle Seiko? Phenomenal!
I have to agree with you mate! Its hard to see the difference quality wise, but I have been rocking uncle seiko straps for a while now and on heavy watches. I am kind of a strap snob and didnt like the V1 that much, but V2 is good and I have 4 or 5 of the V2 now. Iam even waiting on my first Uncle metal bracelet for my SRP 777Yes have tried the v2 from uncle. Great as well but cannot tell any difference to the dagaz strap.
Found one AEVIG nato strap, unbelievable! As for leather FinWatchStrap will blow you away I bet!Ja på alla frågorna, plus gummi. På sommaren är det främst gummi eller länk men på vår, vinter eller höst så åker även nato och läder på.
You want the straps or the roll?Vet att det är en väldigt gammal post men minns du var denna fanns att köpa?
Me too the quality is unparalleled in the leather business!Idag kom två nya band från @jankoxxx. Jag är helt såld på Shell Cardovan!
Här kommer ett som jag köpte för ett par veckor sedan, även det Shell Cardovan.
Try Uncle Seiko, it's the best rubber under 40 bucks that looks like Seiko Vintage strap. The quality is top notch too, I have 4 ir 5 , don't rememberNågon som kan rekommendera något varumärke av sailclothband? 20mm
I think so!Tänkte testa stållänk till denna sköna bönan. Tror ni Uncle Seikos passar? (boetten liknar ju 6139 chronon) Andra tips? 20mm band sitter på nu.