• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Kolla här, köpte ett svart och är helnöjd:

Är förvisso äkta alligator. Men tyckte det var värt de extra pengarna.

IMG_8902.jpeg

Vad tror ni om det här då?
Nato av gummi, aldrig sett?
Edit; såg ett 8 år gammalt YT klipp på ett från Zuludiver, så inget nytt under solen.
(Skeptiskt till det)

Senast ändrad:
Vad tror ni om det här då?
Nato av gummi, aldrig sett?

Gillar inte. Men egentligen på en dykare det kanske behövs mest?

Har fixat med min seiko 5 snxs79j1 - i ett försök att tycka bättre om att använda den. Har bytt till solitt bakstycke (minskade tjockleken med någon mm), bytt till kupat/välvt safirglas, alligatorrem och Seiko-deployant. Har inte använt den särkilt mycket trots det. Men ganska nöjd med helhetsintrycket. Rem från Fluco-online.de.
IMG_8859.png

IMG_8864.png

IMG_8863.png

Bilagor

• IMG_8857.png
    IMG_8857.png
    784.3 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:
Ps. Beställde Seiko-deployant direkt från Japan. Möjligt att det finns varianter för den europeiska marknaden men med denna behöver man stänga remmen inåt. Försökte först åt andra hållet med blev snabbt obekvämt pga konstruktionen.

Har fixat med min seiko 5 snxs79j1 - i ett försök att tycka bättre om att använda den. Har bytt till solitt bakstycke (minskade tjockleken med någon mm), bytt till kupat/välvt safirglas, alligatorrem och Seiko-deployant. Har inte använt den särkilt mycket trots det. Men ganska nöjd med helhetsintrycket. Rem från Fluco-online.de.
IMG_8859.png

IMG_8864.png

IMG_8863.png
Samma band som dök upp hos mig igår från annan medlem.
Ett riktigt Direktörsband :)
1760461660453.png

Riktigt fina! Vart har ni köpt er banden?

De här har väl störst sortiment;

Senast ändrad:
Behöver hjälp med att sy upp ett band till min tunna Piaget. Problemet är att luggarna är korta och avståndet mellan boetten och hålen i bandhornen tajt, vilket gör att bandet behöver vara väldigt tunt.

Har någon tips på bra tillverkare som kan sy upp?

@Aurum
IMG_4142.jpeg
IMG_0259.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp