• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Vintage92 prickade in rätt annons och säljare, tog drygt en vecka att få hem paketet. säljaren mejlade precis efter köpet och bekräftade att han hade mottagit pengar och skulle skicka paketet omgående. paketet landade utan moms och tull, frimärkena var inte heller stämplade när det kom fram.
skinnet är välgjort och extremt följsamt efter handleden och spännet är av bättre kvalité, ett riktigt hantverk. jag valde den "slitna" looken och det ångrar jag inte då jag tycker att det passar bra till klockan, längden på bandet är perfekt i storlek och man slipper flärpen som fladdrar. blir det fler natoband i framtiden så kommer det absolut att bli dessa!

Här har vi lite bilder som utlovat!
LfpDY7F.jpg

NqeFCgq.jpg

t1109wa.jpg

OeMA2gW.jpg

7xZ3LPf.jpg

Är ute efter ett läder eller mocka armband till en Rolex DJ. Några bra sidor eller tips?

Mitt hetaste tips är att höra med cheepo63, han kan göra ett i mocka efter dina önskemål, hör med han!

Här är ett mockaband som han gjorde åt Hardy - https://klocksnack.se/threads/nytt-cheepoläder-mobilmakro.12410/

Annars har du dessa två webbshoppar.
http://www.singularstraps.se/shop/vintage-mocka-choklad/
http://gripenbro.se/artiklar/straps/band.html

Här är en bild på min flickväns datejust med mocka.
wIzvAIe.jpg

Vintage92 prickade in rätt annons och säljare, tog drygt en vecka att få hem paketet. säljaren mejlade precis efter köpet och bekräftade att han hade mottagit pengar och skulle skicka paketet omgående. paketet landade utan moms och tull, frimärkena var inte heller stämplade när det kom fram.
skinnet är välgjort och extremt följsamt efter handleden och spännet är av bättre kvalité, ett riktigt hantverk. jag valde den "slitna" looken och det ångrar jag inte då jag tycker att det passar bra till klockan, längden på bandet är perfekt i storlek och man slipper flärpen som fladdrar. blir det fler natoband i framtiden så kommer det absolut att bli dessa!

Här har vi lite bilder som utlovat!
LfpDY7F.jpg

Det ser lite ljusare ut på dina bilder än på säljarens bilder. Är det så i verkligheten också..?

Mitt hetaste tips är att höra med cheepo63, han kan göra ett i mocka efter dina önskemål, hör med han!

Här är ett mockaband som han gjorde åt Hardy - https://klocksnack.se/threads/nytt-cheepoläder-mobilmakro.12410/

Annars har du dessa två webbshoppar.
http://www.singularstraps.se/shop/vintage-mocka-choklad/
http://gripenbro.se/artiklar/straps/band.html

Här är en bild på min flickväns datejust med mocka.
wIzvAIe.jpg

Stort tack för hjälpen, skickade ert meddelande till honom direkt!
Din flickvän måste vara väldigt nöjd med den klockan, väldigt fin!

Det ser lite ljusare ut på dina bilder än på säljarens bilder. Är det så i verkligheten också..?
Ja, min är något ljusare än på bild. Armbandet är både mörkare och ljusare på sina ställen än bilden från säljaren. Banden slits för hand så inget band är den andra likt.

Är det bara jag som har totalmissat hemsidan http://www.tickerroom.se/ ?
Dom har riktigt bra pris på natoband, alltid gratis frakt samt gratis verktyg vid köp av 3 eller flera band.

Någon som har handlat därifrån som kan ge något omdöme om deras natos? Kan bli en beställning därifrån i helgen.

Jag har handlat nato och zulu därifrån och tycker att det är ok kvalitet. Har för mig att leveransen var snabb. Verktyget man får med har jag faktiskt inte använt men det är mindre och nättare än Singulars.

Känner att jag har riktigt klent med "vanliga" läderarmband.

Vad skulle ni föreslå att köpa om man ska inhandla ett svart och ett brunt som funkar bra till diverse dressur?

Kikat lite på diverse Hirsch i det undre prissegmentet (0-500) är det schysst kvalle på dom?

/ Johan

Känner att jag har riktigt klent med "vanliga" läderarmband.

Vad skulle ni föreslå att köpa om man ska inhandla ett svart och ett brunt som funkar bra till diverse dressur?

Kikat lite på diverse Hirsch i det undre prissegmentet (0-500) är det schysst kvalle på dom?

/ Johan
Har bara provat Hirsch Liberty, men dom är riktigt schysta tycker jag

Skickat från min HTC One med Tapatalk

Tänkte komma in här och fråga om vad ni tycker om det här bandet på den här klockan?
Vanligtvis så kör jag nato på den här klockan men jag hade det här bandet liggandes hemma och testade det. Kan inte riktigt bestämma mig om jag ska köra på det eller inte så jag tänkte att jag kan konsultera expertisen på KS :)

2nsnvnn.jpg

2f0c85h.jpg

Jag skulle behöva hjälp med val mellan Nato och Zulu.
Har aldrig riktigt förstått skillnaden mellan dem, förutom antalet ringar...
Sen skulle jag vilja be om råd; Nato eller Zulu till en SMP i blått?

Det där är en liten klurig fråga men jag ska försöka besvara den så gott som möjligt och enligt mina personliga erfarenheter.

Vi börjar med ringarna:
På ett Nato är ringarna ''platta'' och oftast kromade. Ett Zulu har runda kraftiga ringar som oftast är borstade. Ett Zulu kan man köpa med 3-ringar samt 5-ringar, det sistnämnda har samma funktion som ett nato det vill säga den har en extra flärp som går under klockan och gör så den hålls på plats.

Över till textilen:
Zulu textilen känns styvare och kraftigare än ett nato.

Zulu = Kraftigare
Nato = Mjukare

Jag personligen brukar köra Zulu på alla klockor som har över 20mm mellan luggarna och Nato på 20mm eller mindre. Det beror också på boettfromen, stor boett=zulu och liten boett=nato. När jag köper Zulu så köper jag alltid 3-rings, för om man köper 5-rings så tycker jag klockan blir så ''hög.''

På din SMP hade jag kört på ett natoband men det är ju som sagt en smaksak!

Hoppas detta hjälpte dig lite, annars har vi Singular som är expert på detta och som säker vill hjälp dig eller kan förklara flera skillnader. :)

Jag valde oftast zulu tidigare då man kunde skjuta uret fram eller bak beroende på vart man ville ha spännet. Idag så är det enbart Nato som gäller då det är mer följsamt och oftast "rätt" längd. Det med att zulu skulle vara styvare och tjockare, det kanske stämmer men det är inte skrivet i sten. Letar man bland dem dyrare banden så kommer resultatet bli därefter också, vill man köpa i Sverige så är singular ett bra alternativ. Jag är numera frälst på lädernato och kommer förespråka detta in i döden!

Kan ni rekommendera något Zulu av bra kvalite? Söker efter band med PVD ringar (helst 3st) .
Jag köpte några Zulu av någon på forumet men dessa var så hårda att man kan skära upp frukostlimpan med dom.

Jag personligen brukar köra Zulu på alla klockor som har över 20mm mellan luggarna och Nato på 20mm eller mindre. Det beror också på boettfromen, stor boett=zulu och liten boett=nato. När jag köper Zulu så köper jag alltid 3-rings, för om man köper 5-rings så tycker jag klockan blir så ''hög.''

På din SMP hade jag kört på ett natoband men det är ju som sagt en smaksak!

Hoppas detta hjälpte dig lite, annars har vi Singular som är expert på detta och som säker vill hjälp dig eller kan förklara flera skillnader. :)

Vart köper du ifrån? Du verkar ha koll på Zulus! :)

Jag köper mina 3-rings Zulus hos www.natoband.nu dom är snygga och bra kvalité, dock riktigt osköna innan dom är ''inkörda'' men så är de med dem flesta :)

Singularstraps.se har också 3-rings Zulus, dock har jag aldrig köpt några där så jag kan inte ge något omdöme men jag har hört att dom också är riktigt bra.

Okej, jag får kika där, tror nämligen att de jag har aldrig kommer att bli inkörda.

Tillbaka
Topp