• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Inte band men lite relaterad fråga. Har aldrig sett såna här lugs innan, hur funkar de?
1765308104001.jpeg

Tack för svar. Känns spontant inte lika säkert då klockan far om en sådan liten guldpigg går av. Men å andra sidan tar man det nog ganska lugnt med en sådan klocka…
Vanliga han-sprintar kan också ryka. Men visst har man sett rätt många klockor genom åren där dessa piggar gått av. Dä sätter folk ofta in vanliga han-stift. Det är inte bra.

Bytte från orange till blått band. Oklart om det blev bättre men prövar ett tag. Färgkombinationen fungerade ju väl för van Gogh så varför inte☺️ - men ingen klocka som används särskilt mycket så här på vintern.

Bilagor

• IMG_9429.jpeg
    IMG_9429.jpeg
    456 KB · Visningar: 6
  • IMG_9526.png
    IMG_9526.png
    709.9 KB · Visningar: 5
Hejsan! Är ny här och har har lite funderingar på om vart man hittar bra prisvärda klockarmband?
Undrar också om någon kan säga mig vilken storlek på band jag behöver?
Omega seamaster de ville, årsmodell:??
(Ber om ursäkt för bildkvaliteten)
1000006630.jpg

riktig snygga, men vill veta hur ni andra upplevt dem?

Har två armband från Uncle Seiko. Väldigt bra kvalitet och snygga. Enda nackdelen för mig är att de har en annan nyans än de av seikos klockor som har DiaShield. Men förutom det känns de prisvärda. Så gäller det en klocka utan den extra beläggningen ser jag inga nackdelar.

Har en Timex Pepsi som jag skulle vilja testa med ett annat armband, gärna tyg eller gummi. Har letat lite på nätet men inte hittat något snyggt i och med passformen där armbandet ska monteras.
Någon som har tips på ett passande armband? Gärna vart jag kan köpa det också.
1767530081883.png

Senast ändrad:
God fortsättning entusiaster! Jag är sugen på ett elastic loop band från delugs. Någon som provat och har erfarenhet från det bandet? Tacksam för input.

Tillbaka
Topp