• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Jag tänkte inte på detta när jag köpte ny klocka men det är inte så lätt att hitta band i 21mm bredd. Är det någon som har några tips på vart man kan köpa bra 21 mm band?

Eller är det någon som har ett mörkblått 21 mm nato att sälja?

Jag tänkte inte på detta när jag köpte ny klocka men det är inte så lätt att hitta band i 21mm bredd. Är det någon som har några tips på vart man kan köpa bra 21 mm band?

Eller är det någon som har ett mörkblått 21 mm nato att sälja?

21mm nato - brukar ju går rätt bra med antingen ett 20mm då får du en lite springa ( som Bond :)) eller 22mm som ger med sig:)
(dock hade inte Bond ett nato)
1743313926373.png

Annars har de här rätt mycket;

Senast ändrad:

21mm nato - brukar ju går rätt bra med antingen ett 20mm då får du en lite springa ( som Bond :)) eller 22mm som ger med sig:)
(dock hade inte Bond ett nato)
1743313926373.png

Annars har de här rätt mycket;

Stort tack!

Varför?
Om man väljer såna stift, se till att du har hålade bandhorn...jobbiga att få bort annars.
Ja jag var lite otydlig. Det jag menar är att för smalt band i kombination med kragade stift (nedre) är riskabelt då bandet rör sig i sidled och kan haka lös stiftet vilket har hänt mig. Nu har jag stift utan krage (övre) och det har funkat bra.
20250331_082116.jpg

Men du har nog rätt i att hålade bandhorn är det bästa

Ja jag var lite otydlig. Det jag menar är att för smalt band i kombination med kragade stift (nedre) är riskabelt då bandet rör sig i sidled och kan haka lös stiftet vilket har hänt mig. Nu har jag stift utan krage (övre) och det har funkat bra.
20250331_082116.jpg

Men du har nog rätt i att hålade bandhorn är det bästa
Råkade sätta fast en länk med fel stift på en klocka med ohålade bandhorn - svettades en hel del innan jag fick loss dem..😅

Efter 7-8 år kom så en spricka i Hirsch-bandet i gummi. Ett nytt ligger på en tusenlapp vilket ändå känns lite mycket.
Jag avskyr svettlukt, därför gillar jag gummi. För lite mer "ventilation" blev det ett sportband från Hirsch. Inte direkt gratis det heller (600-ish), och jag har inte bestämd mig för om jag gillar det rent estetiskt.
gummi-klockband.jpg
sportband-klocka.jpg

Efter 7-8 år kom så en spricka i Hirsch-bandet i gummi. Ett nytt ligger på en tusenlapp vilket ändå känns lite mycket.
Jag avskyr svettlukt, därför gillar jag gummi. För lite mer "ventilation" blev det ett sportband från Hirsch. Inte direkt gratis det heller (600-ish), och jag har inte bestämd mig för om jag gillar det rent estetiskt.
gummi-klockband.jpg
sportband-klocka.jpg
Racingband är trevligt. Kolla på Wolbrook så kan du få ett tropic gummi i racinglook. :)

Tillbaka
Topp