• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Som jag skrev några inlägg upp så beställde jag 19 mm natoband från Esprit Nato. De har även en hel del gummi och läder i 18 resp. 19 mm.
Här är t.ex. en annan variant på brunt tropic i FKM som finns som 18, men inte 19.
Går man på menyerna Nylon eller Rubber så kan man välja att visa alla för en viss bredd. Den möjligheten finns tyvärr inte för Leather eller Steel.

Jag har gjort en raggarlösning, med 120 slippapper och lite tålamod blev banden 18mm. Det blev inte perfekt, men om jag gör det igen ska jag vara lite noggrannare
20241116_113006.jpg
20241116_113139.jpg

Någon som har koll på var jag kan få tag på ett 19mm svart Tropic band utan att beställa från andra sidan pölen? Kollade esprit som skrevs här uppe men fanns inte i 19mm.

Senast ändrad:
Funderar på att köpa TsunamiTropic Rubber Deployant! Vill få lite tips innan man beställer från England.
Vet att det förkommit här på KS så om någon vill skriva en rad om gummibandet, står att det är Premium HNBR Rubber är det likt FKM dvs mjukt och följsamt? Men även om viklåset känns bra. Deras Octopod är ju schyssta som jag själv äger, ”både band och viklås” och uppskattar.
Tacksam för svar

Bilagor

• IMG_4518.jpeg
    IMG_4518.jpeg
    128.5 KB · Visningar: 9
Funderar på att köpa TsunamiTropic Rubber Deployant! Vill få lite tips innan man beställer från England.
Vet att det förkommit här på KS så om någon vill skriva en rad om gummibandet, står att det är Premium HNBR Rubber är det likt FKM dvs mjukt och följsamt? Men även om viklåset känns bra. Deras Octopod är ju schyssta som jag själv äger, ”både band och viklås” och uppskattar.
Tacksam för svar
Kan ju rekommendera kära WatchWear. KS2024 är väl rabattkoden och leveransen brukar gå riktigt snabbt

Kan ju rekommendera kära WatchWear. KS2024 är väl rabattkoden och leveransen brukar gå riktigt snabbt

Kan varmt rekommendera @Feskarn a.k.a. Watchwear CTS-gummin. Riktigt fin kvalitet. Exakt samma (fast ett annat spänne) som Delugs säljer för 2000 kr inkl importmoms. Jag har tre stycken i olika färger, passar bra till olika typer av klockor. En favorit!

Här på en vardags/ledig/sportdressig Rado Golden Horse (slät 19/16 mm).

1000013348.jpg

Senast ändrad:
Kan varmt rekommendera @Feskarn a.k.a. Watchwear CTS-gummin. Riktigt fin kvalitet. Exakt samma (fast ett annat spänne) som Delugs säljer för 2000 kr inkl importmoms. Jag har tre stycken i olika färger, passar bra till olika typer av klockor. En favorit!

Här på en vardags/ledig/sportdressig Rado Golden Horse (slät 19/16 mm).
Tackar för svar både från dig och Back👍

1000013348.jpg

Känns viklåset till GUMMI CTS FKM bra? Menar bara att jag inte vill ha något som känns sladdrigt eller kan gå upp oavsiktligt!
För priset är ju riktigt schysst👍

Någon som har haft klockarmband i mocka ? Dom ser ju otroligt följsamma ut.
Jag som har taniga handleder har svårt för alla styva läder och sailclothband.

Någon som köpt band av Ralph Lauren? Klockband är kanske inte deras spetskompetens så betalar man orättfärdigt överpris för märket eller får man schysst kvalle tro? Mellandagsrea just nu🙂
IMG_9461.png
Nato från PRL ska vara riktigt bra (ingen egen erfarenhet). De säljer ju överlag bra kvalité och då Herr Lauren tycker om klockor så bör deras band vara av bra kvalité

Jag tycker känslan och utseendet på mocka är bra… när det är nytt.
Oberoende på färg så känns det som att det blir smutsigt lätt och snabbt ”mossigt”.
Då har jag testat både ljusa i beige och i blått.
Men som sagt, sköna är de!

Tillbaka
Topp