• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Sond

Patek
Hänt mig ett antal gånger när jag mailat säljare på C24, deras svar hamnar i skräpmappen automatiskt...
Samma här. Trots det tänkte jag inte på det. Var sedan inne på hemsidan och då fanns det en rubriks att klicka på... Där stod det; har du inte fått svar? Kolla din skräppost...:angel:
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Mer horween-tjat. :)

1_zps2131635c.jpg
2_zps417914fc.jpg
 

Sond

Patek
Cordovan ska bli spännande att prova. Tycker det verkar grymt. Har ett i lådan för min Explorer. Funderar på att beställa ett eller två till. Ett till min Reverso Duo i mörkt brun nyans och ett svart till Explorern. Det svarta kan det dock bli ändrade planer på.

Vart har du beställt?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Cordovan ska bli spännande att prova. Tycker det verkar grymt. Har ett i lådan för min Explorer. Funderar på att beställa ett eller två till. Ett till min Reverso Duo i mörkt brun nyans och ett svart till Explorern. Det svarta kan det dock bli ändrade planer på.

Vart har du beställt?
Bägge från Jed. Antingen hans annonser på VRF eller via www.thetimetraveller.co/
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kan gå i god för Jed. Hade strul med leveransen med mitt band - men han löste det på bästa sätt
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
För att vara lite OnT i denna tråden också;

Skulle nå´n kunna posta en bra guide på tips & trix för band/länkbyte så skulle jag bli glad!

Själv är jag rätt (understatement of the year) ohändig & tycker att det är j-ligt bökigt att få bort & framför allt få tillbaka länk med end-pieces. Framför allt utan lug-holes på boetten... Har både Singulars "enkla" verktyg & ett av snäppet bättre kvalitet, men inte f-n hjälper det. Framför allt på min Heuer Carrera skulle jag vilja byta mellan länk & svart/brunt racing lite då & då, men drar mig för det för att inte repa upp klockan/länken totalt...

Hjälp mig... Snälla... :arghh:
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
För att vara lite OnT i denna tråden också;

Skulle nå´n kunna posta en bra guide på tips & trix för band/länkbyte så skulle jag bli glad!

Själv är jag rätt (understatement of the year) ohändig & tycker att det är j-ligt bökigt att få bort & framför allt få tillbaka länk med end-pieces. Framför allt utan lug-holes på boetten... Har både Singulars "enkla" verktyg & ett av snäppet bättre kvalitet, men inte f-n hjälper det. Framför allt på min Heuer Carrera skulle jag vilja byta mellan länk & svart/brunt racing lite då & då, men drar mig för det för att inte repa upp klockan/länken totalt...

Hjälp mig... Snälla... :arghh:

Se till att du har rätt bandstift på till att börja med. Om du har bandstift som är gjorda för en boett med lugholes, så blir det svårare att få bort dem från en boett utan.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ingen tråd om armband utan att återigen nämna min gummifavorit. Mycket prisvärt med helt ok viklås...

Banden heter Bonetto Cinturini modello 300.L/D, och doftar vanilj :)




Fler nöjda http://www.network54.com/Forum/594638/message/1267217173/Tips+p%E5+gummiband

Går även att vända på det, så får man lite våfflat utåt.

Vill man ha rött eller orange, så kan man hitta liknande, som kallas, Meyhofer "Kiel" caoutchouc, på http://www.watch-band-center.com/watchstrap-p6598h331s340-Watch-band-Kiel-20mm.html . De är nästan identiska med Bonettos, dvs. vaniljdoftande Italienskt gummi, INTE klibbigt Silicon, och lite "fastare" än Hirsch caoutchouc. Den enda skillnaden är den polerade säkerhetsclaspen, vilket funkar fint på Nivadan, då den har polerade boettsidor. Kan verkligen rekommendera dessa band återigen. Skönare gummi för ca 225 spänn inkl. frakt (3-6 dgr leveranstid från Watchbandcenter) går nog inte att hitta IMHO. Urtid tar ca 400 kr, med snabbare leverans, men har bara svarta. Ser ut att kunna fås billigare här http://chronoline.pl/paski-bonetto-cinturini_291k eller på e-bay. Dessa band går alltså att byta sida på, så man får struktur utåt, se bilder nedan, så 2 band i ett nästan ;) Dessa band är absolut något som Singular borde lägga till i sitt sortiment NU! Skulle säkert sälja bra :)




Struktur utåt...





 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Bra tråd, inte en dag för sent!

Jag vill så gärna bära nato och läder på min
Sub, men lik förbannat så slinker länken på efter några dagar.
Här är lite bilder med olika uppsättningar:

Nato, sand
zy5ete3u.jpg


Läder från cheepo63
9yja2ygy.jpg


Grönt lädernato
e8utehys.jpg


Zulu
rehy8ura.jpg


Tropic
ysujequt.jpg



En fråga, vilket är det bästa bandbytarverktyg out there?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Apropå Nato, är det nån som kan tipsa om ett ställe som säljer Nato av riktigt bra kvalité? Har ropat hem lite random eBay grejer för att testa men jag tycker det är så låg kvalitet på allt jag hittar. Tunna band, "byglar" (vad heter det egentligen?) som antingen är gjorda av plast eller alldeles för tunn metall.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Apropå Nato, är det nån som kan tipsa om ett ställe som säljer Nato av riktigt bra kvalité? Har ropat hem lite random eBay grejer för att testa men jag tycker det är så låg kvalitet på allt jag hittar. Tunna band, "byglar" (vad heter det egentligen?) som antingen är gjorda av plast eller alldeles för tunn metall.
Tycker singularis duger gott.
 

KalleKnuda

Cartier
Jag måste göra min speedy en tjänst och köpa detta mocka-bandet!
Har letat som en galning utan någon vidare framgång, någon som vet var jag kan få tag på det?
P9eDwku.jpg

Hittelön i form utav en kall öl i mitt sällskap utlovas till den som har vägarna förbi malmøtrakterna :)
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Skulle vilja köra lite läderband på min AT. Någon som har bra tips på var de säljs passande 19mm band?
Hade helst sett ett band med curved end, för att passa närmare.
 
Topp