• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Någon som vet vad detta är??
Intressant! Sinn är magiskt, dyker alltid upp nått ”nytt” :)

C2B74905-D66E-46D7-ABAD-B4DD36840CAA.jpeg
Har denna EZM-3 som jag är supernöjd med - har faktiskt den klocka som fått mest handledstid under pandemin. Älskar att man kan slänga på sig den och göra typ vad som helst - en riktig GADA i mina ögon. Dock skulle jag vilja ha en countdown bezel till den (samma som sitter på EZM-3f) då jag tycker att nedräkningen är en sjukt användbar funktion. Pratade precis med Erikson Ur och fick veta att det inte var möjligt att beställa eftersom det då blir ”fel” bezel till klockan. Ngn som har tips på var man kan hitta en? Är det e-bay som gäller eller finns det andra tips?

C2B74905-D66E-46D7-ABAD-B4DD36840CAA.jpeg
Har denna EZM-3 som jag är supernöjd med - har faktiskt den klocka som fått mest handledstid under pandemin. Älskar att man kan slänga på sig den och göra typ vad som helst - en riktig GADA i mina ögon. Dock skulle jag vilja ha en countdown bezel till den (samma som sitter på EZM-3f) då jag tycker att nedräkningen är en sjukt användbar funktion. Pratade precis med Erikson Ur och fick veta att det inte var möjligt att beställa eftersom det då blir ”fel” bezel till klockan. Ngn som har tips på var man kan hitta en? Är det e-bay som gäller eller finns det andra tips?
Det kanske är någon 3F ägare som har ”tappat bort sin” som kan beställa en ny? ;-) eller så säljer du din 3 och köper en 3F ?

Det kanske är någon 3F ägare som har ”tappat bort sin” som kan beställa en ny? ;-) eller så säljer du din 3 och köper en 3F ?
Haha, får fiska runt lite. Problemet är att jag gillar min 3 och vill behålla den, men vill ha en ny bezel. 😅 Om ngn härinne sitter på en extra 3F bezel och vill bli av med den får ni gärna hojta till.

Ja jag trodde också att det skulle kunna vara styvt eftersom det är ganska maffigt men det var mjukt från start 🙂.
Det märks och känns att det är ett premium strap 👍.
Rimligt pris också.

Rimligt pris också.

Ja det måste jag säga, mycket prisvärt.
Det får mig att fundera lite över hur höga priser som klocktillverkare generellt har på sina lädersnören.
Kvalitetsmässigt så skulle jag vilja säga att det blir inte mycket bättre än så här 🤔👍.

Ja det måste jag säga, mycket prisvärt.
Det får mig att fundera lite över hur höga priser som klocktillverkare generellt har på sina lädersnören.
Kvalitetsmässigt så skulle jag vilja säga att det blir inte mycket bättre än så här 🤔👍.
Finns något märke som börjar på O xxx och slutar på att A som är duktiga på att ta betalt.

IMG20220204155115.jpg

Det sitter aningen längre ned pga att någon klåpare (jag) redan gjort ett misslyckat försök att borra. Inte nog med att jag inte lyckades ta mig igenom, jag lyckades dessutom inte gå i linje med de andra hålen #skullehagåtttillspecsavers.
Hålet på andra sidan spännet är således inte lika snyggt som det som visas på bilden 😅 Dykarförlängningen sticker ut lite men det gör mig ingenting.

IMG20220204155115.jpg

Det sitter aningen längre ned pga att någon klåpare (jag) redan gjort ett misslyckat försök att borra. Inte nog med att jag inte lyckades ta mig igenom, jag lyckades dessutom inte gå i linje med de andra hålen #skullehagåtttillspecsavers.
Hålet på andra sidan spännet är således inte lika snyggt som det som visas på bilden 😅 Dykarförlängningen sticker ut lite men det gör mig ingenting.
Blev ju jättebra! 👌

IMG20220204155115.jpg

Riktigt bra! Grattis!

Får säga i med anledning av att jag är så svag för glossiga svarta tavlor. Hade en beställd men sista hade redan gått så det blev inget. Nu är A och röd sekund jäkligt ball också, händer lite mer. Men som sagt, gloss is boss😂
Hade I-varianten länge men var ändå otroligt sugen på en A RS. Så köpte en Vostok för att dämpa suget, dock förgäves…
C0534F9A-43A4-473B-8F02-BFB8D63D8599.jpeg

Tillbaka
Topp