ERIKSON URHANDEL
Richard Dahlgren
Det kommer uppdateringar och nyheter inom en snar framtid.Är det en även bra gissning att något nytt visas i närtid?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det kommer uppdateringar och nyheter inom en snar framtid.Är det en även bra gissning att något nytt visas i närtid?
Intressant! Sinn är magiskt, dyker alltid upp nått ”nytt”Någon som vet vad detta är??
![]()
[Reserviert] - Sinn Stahl/Gold Vintage mit Lemania 5100
Ich verkaufe einen Leckerbissen aus meiner Sinn-Sammlung, allerdings muss ich gestehen, dass ich nicht herausbekommen habe, wie die Modellbezeichnung lautet; ich habe aktuell eine Anfrage bei Sinn gestartet und bin mal gespannt, was dabei herauskommt ... Die Uhr ist jedenfalls sehr schon...uhrforum.de
Det kanske är någon 3F ägare som har ”tappat bort sin” som kan beställa en ny? ;-) eller så säljer du din 3 och köper en 3F ?Har denna EZM-3 som jag är supernöjd med - har faktiskt den klocka som fått mest handledstid under pandemin. Älskar att man kan slänga på sig den och göra typ vad som helst - en riktig GADA i mina ögon. Dock skulle jag vilja ha en countdown bezel till den (samma som sitter på EZM-3f) då jag tycker att nedräkningen är en sjukt användbar funktion. Pratade precis med Erikson Ur och fick veta att det inte var möjligt att beställa eftersom det då blir ”fel” bezel till klockan. Ngn som har tips på var man kan hitta en? Är det e-bay som gäller eller finns det andra tips?![]()
Haha, får fiska runt lite. Problemet är att jag gillar min 3 och vill behålla den, men vill ha en ny bezel.Det kanske är någon 3F ägare som har ”tappat bort sin” som kan beställa en ny? ;-) eller så säljer du din 3 och köper en 3F ?
Tänkte precis fråga om ngn kunde lägga upp en Klassik 12.
Stilig kombo! Är det att gå in bandet eller är "okej" från början?Ja vad ska man göra när man har en dykare som drömmer om att vara flygare ibland? Jo det fick bli ett Rios Performance av fetare modell, satt som en smäck
.
![]()
Stilig kombo! Är det att gå in bandet eller är "okej" från början?
Sinns egna är väl som att böja en 2x4 regel runt armen?
Rimligt pris också.Ja jag trodde också att det skulle kunna vara styvt eftersom det är ganska maffigt men det var mjukt från start.
Det märks och känns att det är ett premium strap.
Rimligt pris också.
Watch strap Performance 22mm black buffalo leather extreme look by RIOS
Please click picture to enlarge! Watch strap PerformanceModel No.: Ri-LC207Manufacturer/Brand: RIOS1931Suitable for: Watches with standard lug endsMaterial: Genuine buffalo leather uppers, grained; Underside leatherManufacturing process: RembordedColour...www.watch-band-center.com
Finns något märke som börjar på O xxx och slutar på att A som är duktiga på att ta betalt.Ja det måste jag säga, mycket prisvärt.
Det får mig att fundera lite över hur höga priser som klocktillverkare generellt har på sina lädersnören.
Kvalitetsmässigt så skulle jag vilja säga att det blir inte mycket bättre än så här.
Får vi se hålen?Efter en sväng hos uris som borrade en extra "rad" mikrojusteringshål är annonsen tillbakadragen och den sitter som en smäck på handleden! Luktar owgm-klocka lång väg. Glada tider.
![]()
Får vi se hålen?![]()
Blev ju jättebra!![]()
Det sitter aningen längre ned pga att någon klåpare (jag) redan gjort ett misslyckat försök att borra. Inte nog med att jag inte lyckades ta mig igenom, jag lyckades dessutom inte gå i linje med de andra hålen #skullehagåtttillspecsavers.
Hålet på andra sidan spännet är således inte lika snyggt som det som visas på bildenDykarförlängningen sticker ut lite men det gör mig ingenting.
Riktigt bra! Grattis!![]()
Det sitter aningen längre ned pga att någon klåpare (jag) redan gjort ett misslyckat försök att borra. Inte nog med att jag inte lyckades ta mig igenom, jag lyckades dessutom inte gå i linje med de andra hålen #skullehagåtttillspecsavers.
Hålet på andra sidan spännet är således inte lika snyggt som det som visas på bildenDykarförlängningen sticker ut lite men det gör mig ingenting.
Fasen vad cool 556A är med den sekundvisaren, vi snackar detaljer som skapar helheten nuDubbeltrubbel. Någon som vill ha en H-länk eller vill byta mot F-länk?
![]()
Svart tavla med en (ja endast en) röd detalj är otroligt sexigt.Fasen vad cool 556A är med den sekundvisaren, vi snackar detaljer som skapar helheten nu![]()
Vilken modell föredrar du?Dubbeltrubbel. Någon som vill ha en H-länk eller vill byta mot F-länk?
![]()
A RS, lär sälja I-varianten. Men hoppas byta ena länken mot F så jag får testa bägge. Vilken föredrar du?Vilken modell föredrar du?
Får säga i med anledning av att jag är så svag för glossiga svarta tavlor. Hade en beställd men sista hade redan gått så det blev inget. Nu är A och röd sekund jäkligt ball också, händer lite mer. Men som sagt, gloss is bossA RS, lär sälja I-varianten. Men hoppas byta ena länken mot F så jag får testa bägge. Vilken föredrar du?![]()
Hade I-varianten länge men var ändå otroligt sugen på en A RS. Så köpte en Vostok för att dämpa suget, dock förgäves…Får säga i med anledning av att jag är så svag för glossiga svarta tavlor. Hade en beställd men sista hade redan gått så det blev inget. Nu är A och röd sekund jäkligt ball också, händer lite mer. Men som sagt, gloss is boss![]()