• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

På Sinns hemsida:
Screenshot_20220205-164247_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20220205-164300_Samsung Internet.jpg

"Crown screwable" och "EINSATZZEITMESSER" på tavlan.

Tänkte på en annan sak också. Om du doppar den i vatten och vrider den så att du ser från sidan, ska du fortfarande se tavlan. Om inte, så är det ingen olja i den.
Tack! Utan att jag har vetat om det så har jag köpt en äldre modell av klockan pga tavlan och ett annat serienummer. Men allt annat verkar perfekt. Betraktningsvinkeln är som förväntat, sekundvisaren hydrostudsar och det finns inga bubblor. Kvalitetskänslan finns där och alla papper finns som förväntat. Jag misstänker helt enkelt att jag har blivit blåst av säljaren. Han har förmodligen dragit av gängorna i något OCD-ryck och istället för att fixa klockan sålt den till mig. Frågan blir då om Ebay täcker mina utgifter? Klockan såldes utan retur men den är inte i förväntat skick enbart pga saknande gängor. Vad gäller då? Jag tänkte att det var OK eftersom det fanns tid kvar på garantin men den täcker förmodligen inte sönderskruvade gängor.

Tack! Utan att jag har vetat om det så har jag köpt en äldre modell av klockan pga tavlan och ett annat serienummer. Men allt annat verkar perfekt. Betraktningsvinkeln är som förväntat, sekundvisaren hydrostudsar och det finns inga bubblor. Kvalitetskänslan finns där och alla papper finns som förväntat. Jag misstänker helt enkelt att jag har blivit blåst av säljaren. Han har förmodligen dragit av gängorna i något OCD-ryck och istället för att fixa klockan sålt den till mig. Frågan blir då om Ebay täcker mina utgifter? Klockan såldes utan retur men den är inte i förväntat skick enbart pga saknande gängor. Vad gäller då? Jag tänkte att det var OK eftersom det fanns tid kvar på garantin men den täcker förmodligen inte sönderskruvade gängor.
Jag tycker att du avvaktar kraftfullt vad Sinn säger, sen tar du striden med säljaren/ e- bay. E- bay ät ett rent helvete att argumentera mot så låt oss hoppas att det inte blir så. Köpte du med ett kreditkort?? Typ PayPal anslutet kort?? Isf ska du kolla kortförsäkringen. Men, avvakta Sinn.

Jag tycker att du avvaktar kraftfullt vad Sinn säger, sen tar du striden med säljaren/ e- bay. E- bay ät ett rent helvete att argumentera mot så låt oss hoppas att det inte blir så. Köpte du med ett kreditkort?? Typ PayPal anslutet kort?? Isf ska du kolla kortförsäkringen. Men, avvakta Sinn.
Du höll väl på mot E-bay?
Var det mot en privatperson?
Om jag förstår det korrekt har @Sonnyboy köpt från en firma?

Jag lider med dig! Jäkligt tråkigt att läsa om vad du får gå igenom, men jag håller tummarna för dig. Hoppas att allt löser sig i slutändan.

Hang in there! :)

Du höll väl på mot E-bay?
Var det mot en privatperson?
Om jag förstår det korrekt har @Sonnyboy köpt från en firma?
Nej, detta är också från en privatperson. Jag har fått ett svar från honom:
when buying i also noticed this. the seller immediately called sinn in frankfurt and it was explained to us that the new models do not need a screw-down crown. due to the seals and the construction, this is not necessary
Och jag har faktiskt för mig att jag har läst detta någonstans att vissa modeller inte hade skruvad krona. Finns det inget register över alla historiska modeller online någonstans?

Förlåt för att jag tråkar er med detta! Ni är verkligen jätteschyssta!

Och jag har faktiskt för mig att jag har läst detta någonstans att vissa modeller inte hade skruvad krona. Finns det inget register över alla historiska modeller online någonstans?

Det låter som att det bara kan vara en språkförbistring eller bara att man inte förstått frågan. Nej klockorna kanske inte behöver skruvad krona för vattenresistensen rent tekniskt, det har jag hört sägas förut, men alla UX-varianter som säljs har väl ändå skruvad krona.

Aha
Missförstod dig tidigare.
Trodde du köpt den från firman du ringde men du köpte alltså från en privatperson som köpt den från firman, och som ny?

Eller är det så att det nu finns modeller utan skruvad krona och med Chronometer på tavlan??
Fattar ingenting. Enligt hemsidan är det ju varken det ena eller det andra nu.

Att döma av bilderna på din klocka så saknar den ju gänga öht, jämfört med andra som har gänga.
Att den skulle strippats ser inte sannolikt ut.
20220205_190348.jpg

Som sagt, det blir spännande att ta del av svaret från Sinn.

Eller är det så att det nu finns modeller utan skruvad krona och med Chronometer på tavlan??

Att döma av bilderna på din klocka så saknar den ju gänga öht, jämfört med andra som har gänga.
20220205_190348.jpg

Fast känns märkligt med 500 atm utan skruvad krona?

20220205_190348.jpg

Det stämmer! Det fanns en period när det tillverkades Sinn UX med push crown. Enligt lösa forum online skedde detta när de bytte till D3 crown konstruktion. Som du säger så är det väldigt liten risk att den förra ägaren har strippat gängorna och det verkar inte heller så på hans svar. Det verkar som om jag har ropat varg helt i onödan helt enkelt och att jag har oroat mig i onödan. Men jag får slutligt svar på måndag.

Det stämmer! Det fanns en period när det tillverkades Sinn UX med push crown. Enligt lösa forum online skedde detta när de bytte till D3 crown konstruktion. Som du säger så är det väldigt liten risk att den förra ägaren har strippat gängorna och det verkar inte heller så på hans svar. Det verkar som om jag har ropat varg helt i onödan helt enkelt och att jag har oroat mig i onödan. Men jag får slutligt svar på måndag.
Då har du en riktigt unik pjäs. 👍

Unik även med Chronometer-märkning. Då är inte min den sista😭. Men jag är glad för din skull😍.

Tillbaka
Topp