• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Waffle med pvd-spänne från @Feskarn. Passar bra ihop med U50 och är superbekvämt när det är varmt och svettigt. Blir kanske ett Isofrane framåt sommaren för att komplettera, sedan är jag nöjd.

IMG_20230321_154859_edit_267964042559632.jpg
IMG_20230321_154854_edit_267983777717962.jpg
IMG_20230321_154821_edit_268011832246604.jpg
Snyggt, kanske borde jag slå tlll på ett till min U1SE 🤔
 
Tackar, tackar! Efter att ha haft två 104, två 556, en 356 och fyra-fem 103, känns det bättre än någonsin. Vi får se om den får stanna. Antingen det eller en 103 om det dyker upp en prima ballerina. 😊

55D7B6DD-E833-413D-B30D-93BF14ECBB08.jpeg
C30816C6-40B3-4FC6-A55E-2B7E4DB8422D.jpeg
203an vill jag minnas som föregångare till 206. 206 är en dykare.
Går vridringen att skruva åt båda hållen eller bara motsols?
 
Finns det någon i tråden som har en 556 A RS på H-länk? Vore kul om någon ägare visar hur den gör sig till vit skjorta och kostym 🙂 Jag har förvisso tänkt komplettera med ett läderband som matchar bälte & skor.

Jag har nog lagt den i varukorgen ett tiotal gånger men aldrig vågat trycka på köp. Älskar flyg-designen med de arabiska siffrorna och känner att den borde fungera bättre än min Longines HC41 vid lite mer dressade tillfällen (läs mitt bröllop). Utan att för den sakens skull inte kunna göra sig till vardags när man kör jeans & t-shirt.

Så hjälp mig gärna i min beslutsångest, virtuell kram utlovas till den som kan hjälpa mig i min beslutsångest med en säljande bild 🥰
 
Finns det någon i tråden som har en 556 A RS på H-länk? Vore kul om någon ägare visar hur den gör sig till vit skjorta och kostym 🙂 Jag har förvisso tänkt komplettera med ett läderband som matchar bälte & skor.

Jag har nog lagt den i varukorgen ett tiotal gånger men aldrig vågat trycka på köp. Älskar flyg-designen med de arabiska siffrorna och känner att den borde fungera bättre än min Longines HC41 vid lite mer dressade tillfällen (läs mitt bröllop). Utan att för den sakens skull inte kunna göra sig till vardags när man kör jeans & t-shirt.

Så hjälp mig gärna i min beslutsångest, virtuell kram utlovas till den som kan hjälpa mig i min beslutsångest med en säljande bild 🥰


Jag brukar kolla på Instagram innan köp men den funkar till allt enligt mig. Föredrar dock 556i med sin renare tavla.
 
Jag brukar kolla på Instagram innan köp men den funkar till allt enligt mig. Föredrar dock 556i med sin renare tavla.
Ja i 556-linjen är väl A den minst dressade. I B med applicerade index är väl egentligen den bästa i det avseendet, men då saknar jag datumfönstret. Och köper jag en I för att få bästa kombon dress/funktion kommer jag fortfarande sitta och dregla över A RS. Det är något med den simpla tavlan och den röda sekundvisaren blir körsbäret på milkshaken 🤤
 
Ja i 556-linjen är väl A den minst dressade. I B med applicerade index är väl egentligen den bästa i det avseendet, men då saknar jag datumfönstret. Och köper jag en I för att få bästa kombon dress/funktion kommer jag fortfarande sitta och dregla över A RS. Det är något med den simpla tavlan och den röda sekundvisaren blir körsbäret på milkshaken 🤤
Röd sekundvisare gör mkt på en i övrigt enkel tavla.
5F3B0105-27C0-4EA0-B8D9-BBAE07B0A498.jpeg
 
Tillbaka
Topp